Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Op het moment dat jij iets met de prijs doet krijgen zij automatisch bericht dus wellicht wachten ze daarop.

1 like

Mijn advies : Als iedereen koopt verkopen, als iedereen verkoopt kopen !
…enne, laat ze lekker bieden.

Ik heb ook verschillende favorieten staan in mijn marktplaats lijstje. Vaak blader ik door de advertenties en hier en daar maak ik een favorietje aan, is makkelijker terugkijken. Een beetje als de volgfunctie op eBay. Daarna vergelijk ik een beetje, kijk nog eens goed naar de omschrijving, Google wat. Sommige zijn snel favoriet af, andere niet. Soms komt het tot een koop, als de prijs uiteindelijk goed is, maar soms zijn ze al verkocht als ik terugkijk. Een favoriet op MP wil niet altijd zeggen dat ik hem graag wil kopen.

1 like

Klopt, toch is het mij dan vaak al mijn irritaties niet waard. Helaas kun je soms niet anders.

Edit: zou een “verkoopplatform voor hoger opgeleiden” de oplossing zijn? Een beetje zoals Lexa voor de tinderaars met meer dan een strikdiploma is? Geintje uiteraard lieve tere zieltjes

Edit2: Ik kan mezelf zo lekker bezig houden, van hoog opgeleid kwam ik weer bij deze held

3 likes

Ach zouden de hoogopgeleiden een haar beter zijn??? Maarja dan is de vraag wanneer ben je dan hoogopgeleid.

Ik ben ook hoogopgeleid maar het staat alleen niet op papier :see_no_evil:

4 likes

Leren tekenen op een berg…?

2 likes

Ga je mij nu aanvallen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Van die rijke tatta’s, ik was hem alweer vergeten. You sir made my day

1 like

Dat vind ik helemaal niet raar. Ik sla heel vaak dingen op waar ik mogelijk interesse in heb.
En als ik dan 2 weken niet kijk gebeurt er dus niks mee.

2 likes

Ik haal altijd mijn favorieten weg als ik klaar met iets ben. Maarja, ik ben dan ook laagopgeleid.
dus ik vind het wel raar. Ook omdat er geen vragen worden gesteld. Prima hoor, wachten op die ene👍

1 like

Volgens mij is dit gewoon een fout in het concept van Marktplaats.
Ik sta soms in de file, en dan blader ik even door marktplaats ofzo. Er zijn allerlei dingen die ik ooit nog wil hebben maar niet per se nodig heb, en dingen die ik dan op een monitor wil bekijken ipv een 5 inch telefoonscherm zet ik even een sterretje op.
Wat er mis gaat is dat jij dat sterretje dan ook ziet, terwijl het voor mij niet meer is dan een persoonlijke notitie van lage prioriteit.

Er is dus nog geen reden om vragen te stellen, dat doe ik pas als ik weet dat ik ook door wil pakken. En dan nog kan het zo zijn dat ik 10x hetzelfde product heb “gesterd”, maar dat ik de drie goedkoopsten een bericht stuur, of die drie die net bepaalde eigenschappen hebben waardoor ik ze wat meer waard vind.
Als ik er daarmee dan niet uit kom ga ik pas door naar de volgende in m’n lijstje.

3 likes

:point_up: Precies dat verhaal.

Als ik iets specifiek zoek op Marktplaats zet ik een zoekopdracht uit en ‘ster’ ik alle interessante aanbiedingen. Als ik dan alles nog eens op m’n gemak goed heb vergeleken neem ik contact op met de aanbieder waarmee ik zaken wil doen. Ik heb momenteel meer dan 20 aanbiedingen ‘gesterd’.

1 like

Ook ik gebruik de ster meer als geheugensteuntje. Al met al komt het in veelal de meeste gevallen dan uiteindelijk niet tot een bericht, laat staan verkoop. Ik ben het met je eens dat ze het aantal opgeslagen favorieten beter niet kunnen vermelden. Het voegt niets toe.

1 like

Ben ik niet helemaal met je eens. Als ik zie dat er veel het product als favoriet hebben weet ik dat er waarschijnlijk meer kapers op de kust zijn. Daarentegen als ik iets te koop heb staan en niemand merkt dit aan als favoriet heb ik, of mijn product niet goed aangeboden, of er is geen interesse naar.

4 likes

Dat ben ik dan idd ook wel weer met je eens. Het zegt wél iets, maar je moet er niet vanuit gaan dat je met 5 sterretjes ook gaat verkopen.

Liever 1 daadwerkelijk geïnteresseerde zonder ster in de hand dan 10 sterren in de lucht…:wink:

1 like

Maar hoe zie je dat?

bij jouw advertentie kijken en dan rechts van het bedrag of n.o.t.k./bieden. Staat een sterretje.

Nooit gezien…weer wat geleerd…bedankt!

1 like

Ja het gajes en tuig wordt immer goed beschermd in Nederland, de politie neemt je aangifte niet op, de rechtsbijstand komt even vertellen dat je aangeklaagd word voor smaad maar niemand die de slachtoffers van oplichters helpt.

5 likes