Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Niet blij mee! Maar zolang men in o.a. de Tweede Kamer maar zo’n beetje alles mag zeggen zal het er voorlopig niet beter op gaan worden. Mildly understated!

In mijn beleving vat je het hier bijna samen: Zodra het om waardevolle goederen gaat die ook wijdverspreid als statussymbool ingezet worden is mp een k-platform.

Voor onze tweede auto pluk ik er ook telkens mooie dealtjes vandaan, meestal nog bij leuke lui ook. Laatst even bij iemand een plastic kapje opgehaald wat ik miste. De man in kwestie had 12 (TWAALF) Peugeots. 205 GTI, 309 GTI 16, een drietal 206 CC, een 406 V6, een 504 Coupé en nog wat speelgoed.

Of het gezond is valt te betwisten, maar wel leuk om dat ongeremd enthousiasme even mee te maken.

4 likes

Laten we een geheime code afspreken. Heb je een verdachte MP aanbieding gespot, meld die hier en zet met een verwaasde tekst de letter F erbij. De F van fake, van false, van weet ik niet wat.

2 likes

Misschien is dat wel bijna een goed idee :wink: Op deze manier is het uiteindelijk misschien nog wel belastender.

Gewoon een topic waarin je advertenties gespot hebt lijkt me dan handiger, of “ik heb overwogen te kopen op Marktplaats”. Iedereen die dan geïnteresseerd is kan jou een pb sturen om te vragen waarom je het niet gedaan hebt. De verkoper kan geen verhaal halen want je deelt enkel een advertentie.

@Jur? :slight_smile:

2 likes

Als het topic bedoeld is om verdachte advertenties aan te geven, lijkt me het plaatsen van een link voldoende grond om een brief te sturen,

:point_up_2: Gewoon 1 topic in off-topic met de titel “Zal ik deze kopen?”. En inderdaad alleen maar reageren in PB. Niks mis mee volgens mij.

2 likes

Titel: “Bijna gekocht…” - Dan een hilarische reden (niet gerelateerd aan de advertentie uiteraard) waarom je zou zijn afgehaakt…

2 likes

:joy: die is eigenlijk nog leuker. “Ik vond 'm Speuders voor de helft…”

1 like

Ik zag hem gisteren liggen op 'n braderie en heb hem toen maar meegenomen…

1 like

Even on topic: logische beslissing.

Teveel mensen roepen hier vaak maar wat en voordat je het weet is iemand (soms gewoon te goeder trouw) een oplichter en charlatan.

Je kunt ook gewoon om advies vragen of een aankoop verstandig is zonder meteen allemaal andere conclusies over de verkoper te trekken.

Nu is de gang naar de rechter een dure stap die rechtsbijstandverzekeringen (en advocaten) niet zo snel zullen nemen maar ik kan mij voorstellen dat dit forum geen behoefte heeft aan dit soort brieven en bedreigingen! :slight_smile:

Case closed!

2 likes

Ik snap sowieso niet dat er steeds van zulke topics aangemaakt worden.

Marktplaats en Ebay zijn gewoon een jungle waarin je kan verdwalen en de kat in de zak kunt kopen als je niet oplet of je huiswerk niet doet.

Constant waarschuwen en het melden van advertenties en gebruikers is echt water naar de zee dragen.

En als ik zie wat sommigen als oplichting beschouwen…

Bovenstaande geldt natuurlijk niet voor alle advertenties en gebruikers, sommigen zijn gewoon niet zuiver op de graat natuurlijk dat staat vast.

Groeten,

Noel.

6 likes

Om zeker te zijn, kun je je taalgebruik misschien beter aanpassen.
Geen: “dit is een nepper”, maar “het zou kunnen dat dit geen echte is” Kleine nuance, maar het laat ruimte open voor interpretatie. Een goed verstaander weet dit echter op waarde te schatten, vooral als de info van jou afkomstig is.

3 likes

Je zet een horloge te koop op MP, Ik ervaar dat ik veel opgeslagen favorieten heb bij mijn advertentie,
maar geen 1 die mij een berichtje stuurt.

Zijn dit de afwachtende op price drop mensen of doet MP dit automatisch zelf( waarom weet ik niet), want het lijkt me sterk dat er uit 5 tot 10 favorieten niemand mij benaderd of vragen stelt over het horloge.

of het horloge is niemands smaak vergeten mensen het uit zijn favorieten te halen?

Na 3x lezen begrijp ik je post.

Ik heb een verklaring: 80% van de mensen op marktplaats zijn bloed irritant. Je moet blij zijn dat het nog blijft bij opslaan als favoriet. Vaak gaan ze bieden of berichten sturen en vergeten het dan (bewust).

3 likes

Vind het zelf wel een redelijke opbouwende post😇

idd, 80% zijn mensen die het zo spelen helaas.
Alleen ik heb laatst iemand benaderd voor een product en ik werd automatisch als favoriet opgeslagen.

Niemand heeft mij benaderd en heb 7 favorieten staan, dus ze hebben het zelf aangevinkt.
Wat raar is als ze geen bericht sturen.

Ik blijf hoop houden tot ik hier ja … vul maar zelf in😎

Bij die andere 20% kan er zomaar eentje bijzitten die wél serieus is, en hoeveel heb je er nodig voor een bevredigende verkoop…? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

gelukkig maar 1, daar wacht ik dan ook rustig op👍

1 like

Dan moet je nog wel door de irritante berichten heen bijten. “Ik geef er (totaal onredelijk bedrag) voor. Kom hem vanavond ophalen.”

2 likes

Klopt, maar wil je verkopen dan is ‘t net oars…

En zelfs die heb ik nog niet gehad ondanks de favorieten, wel stuk rustiger zo😛