Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Op m’n vorige adres ook incasso in de bus met dreigbrieven. Vorige bewoonster had niet alle energie nota’s voldaan.
En incasso bleef brieven sturen, al had ik ze al 2x gebeld om te vertellen dat de bewoonster verhuisd was.
Toen heb ik gedreigd een factuur te sturen voor mijn gemaakte uren in deze kwestie. En na de volgende brief heb ik daadwerkelijk een brief gestuurd met een factuur.
Hierop volgde een telefoontje met een excuus en de vraag of de factuur ook echt voldaan moest worden.
Ik had de factuur expres hoger gesteld dan de incasso op de vorige bewoonster.

Incasso bureaus zijn gewoon een soort ouderwetse pestkoppen. Zeker als ze moeite hebben de juiste persoon te vinden.

11 likes

Incassokosten zijn strikt aan (wettelijke) banden gelegd en in het geval van bovenstaande dient er door een goede jurist nog eens naar de ontvangsttheorie gekeken te worden. Je kunt tot in den treure facturen blijven sturen als incassobureau maar de verzender dient te bewijzen dat de juiste persoon het ontvangen heeft. Om dat uit te besteden huur je nu juist een deurwaarder in.

Voor mij was het gewoon irritant dat m’n vaste postbode steeds incasso brieven bij me bezorgde.
Ik sta graag bekend als een goede betaler.

En wat betreft het beoordelen van MP advertenties. Ik zou zeggen in Off topic. Dan kunnen niet alle leden er bij. Alleen die het verdient hebben :joy:

2 likes

Mijn broer werkt als jurist bij een grote incasso-organisatie. Voornamelijk huurzaken geloof ik. Ik moet zeggen dat die volgens mij wel netjes te werk gaan. Meestal proberen ze een regeling te treffen. Als dat allemaal niet lukt en er wordt ook niet betaald dan komt het tot een zaak.

Tot die tijd zou ik voorstellen om dit soort “ervaring met Marktplaats verkopers” topics gewoon te verbieden, ook in Off Topic. Jij bent van het gezeur en af van iets waar je geen feitelijke verantwoording voor kan nemen.

Het probleem van het handelen op Marktplaats is genoegzaam bekend en er is niets specifieks voor horloges aan. Laat mensen maar hun eigen verantwoordelijkheid nemen, want als jij ze op die van hen aanspreekt geven ze kennelijk (soms) niet thuis.

2 likes

Niet voor google, niet voor niet leden, en niet voor leden met te laag trustlevel.

Dus nog steeds voor derden, maar kleinere groep. Echter doordat het niet op google te vinden is, zal het minder snel opgemerkt worden.

1 like

Dat dacht ik al. Dus, toch nog steeds niet helemaal dichtgetimmerd voor HF. Wel veel toegankelijker voor de leden, dat dan weer wel.:thinking:
Maar een hoger trust level heb je ook voor 3 Snickers & een Nuts.:astonished:

Weet ik niet dat zal in de kleine lettertjes staan.
Maar je kan idd een foto herleiden naar een site.
Wie doet dat? Zo’n foto hier op HF daar kraait geen haan naar.
Met een URL is dat anders, dan leg je een direct verband
tussen HF en de adverteerder/site in kwestie.

Zoals ik eerder al gezegd heb, ik ben daar geen fan van.

Nee zou ik ook niet doen.

En oplichtertje spotten vind ik een beetje kinderachtig en het heeft geen zin.
Je kan er ook nare toestanden van krijgen.
Gebruik je ervaring en verstand en bij twijfel kan je hier op HF een expert
benaderen per PB.
Dan kan de beerput dicht blijven, vind ik wat frisser :grinning:

:black_flag:

5 likes

Dat niet alleen. Als @Jur mijn privégegevens wil hebben moet hij voor de wet hard kunnen maken dat hij die inderdaad nodig heeft.
Nu valt daar wel een mouw aan te passen (1 ct per jaar lidmaatschapsgeld is al genoeg, want dan heb je een factuurrelatie), maar er komen zoals je zelf al schrijft ook allerlei verantwoordelijkheden bij.

Laten we het niet zo moeilijk maken >> Voortaan een klaagtopic over Marktplaats alleen nog maar opstarten als je echte naam er ook in staat. Dan maak je het zelf openbaar.

V.w.b. verdere Marktplaats-topics: Een schermafdruk wordt volgens mij nog steeds niet gescand door Google.

2 likes

index

On topic:

Laat dat hele MP gebeuren links liggen op het forum. Of trap het in off-topic.

11 likes

Exact, geen code geel berichtjes meer.
Dan zijn er ook niet van die snuggerts meer die door een code geel post de adverteerder gaan treiteren. En vervolgens vermelden dat ze op HF all bekend zijn…
Zo komen er een hoop richting HF vermoed ik en je moet ze nu net niet wijzer maken.

Wat mij betreft mag het dus ook afgeschaft worden.

3 likes

Da’s een makkelijke.

http://www.wetrecht.nl/laster/

http://www.wetrecht.nl/smaad/

Dat is keurig te vinden. Vergeet haatzaaien, bedreigen en beledigen niet, en we zijn op weg naar een mening die je mag uiten. :grinning: :grinning:

3 likes

HF leden zijn uiteindelijk slim genoeg om bij mp weg te blijven of om op hf even te informeren naar de betrouwbaarheid van een aanbieder…
Marktplaats en horloges is een slechte combinatie
=EDIT= Nuance
Mp en horloges zijn bijna altijd een goede combi, behalve die ene keer

1 like

Neehoor.

1 like

Die ervaring heb ik absoluut niet. Buiten het feit dat ik via MP hele leuke aankopen heb gedaan, heb ik zo ook hele aardige en enthousiaste hobbyisten ontmoet. Ik heb eens een onderdeel opgehaald voor mijn motor en kwam bij een motoridioot, die zo’n 5 vintage motoren in zijn garage had staan en wel 40 slopers in de tuin. Topmiddag gehad en een mooie deal gemaakt. Voor mij de charme van MP.

Het is inderdaad jammer dat er zo weinig wordt gedaan aan aanbieders die overduidelijk nep en troep verkopen. Soms maak ik er melding van, maar verder negeer ik het. MP is geen veiling-, maar een advertentiesite, met een waardeloos beoordelingssysteem van (ver)kopers. Het is niet anders, we moeten het er maar mee doen.

Particuliere aankopen, zeker via MP, zijn risicovol. Als je dat risico niet wilt lopen, dan moet je er inderdaad wegblijven.

8 likes

Nee hoor. Vele HF leden zetten daar horloges te koop omdat je daar gewoonweg een betere prijs krijgt voor sommige merken/modellen. Zoals mijn G-Shock die ik ook beter daar kan verkopen.

Gewoon zelf een beetje blijven nadenken in idd HF gebruiken als je twijfels hebt.

Daarnaast vind ik wel dat HF leden de mogelijkheid moeten hebben om anderen te waarschuwen. Daar zijn we toch, met zo’n mooi woord, community voor? Genoeg advocaten onder de HF leden toch? Is er dan niet één die zich hier even over wil/kan buigen en ons van advies kan voorzien op welke wijze wij elkaar kunnen waarschuwen voor twijfelachtige advertenties?

2 likes

Als je gewoon je mening geeft over een horloge zonder negatief te zijn over de verkoper dan is er m.i. niets aan de hand. Dan is het een beoordeling over het product, net zoals je die op allerlei review sites ziet staan.

Wij hebben genoeg verstand om te zien dat we daar dan vanaf moeten blijven.