Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Weet je ondertussen ook wat een barkie is? En een donnie?

Zo kan het gebruikt worden maar ook anders. Skeer kan ook als bijvoegelijk naamwoord gebruikt worden. Bijvoorbeeld leren bandjes van cheapestnatostraps zijn skeere bandjes.

2 likes

Goed nieuws voor @Blauwbeer.
Zn straattaal-kennis is accuraat ! :grinning::point_up:

https://www.ad.nl/binnenland/boeven-speuren-op-marktplaats-naar-slachtoffers~ac9faceb/

2 likes

Dit is een vreselijk voorval. We verlenen alle medewerking aan het politie-onderzoek.

Zou dit echt alles zijn wat zo’n communicatiebaasje te zeggen heeft gehad? Zo diskwalificeer je toch volledig je werkgever? Prachtige gelegenheid om in de media even te laten weerklinken dat je als bedrijf zulke informatie aangrijpt om maatregelen te treffen om je gebruikers te beschermen. Daarvoor hoef je óók niet concreet te worden. Of is dit de draai die de krant eraan geeft door beperkt te citeren?

1 like

Dit bewijst nogmaals de waarde van een forum als HF en de mogelijkheid om hier je waar te koop aan te bieden. Zitten hier dan geen oplichters? natuurlijk wel maar het is minder “toegankelijk” dan Marktplaats.

Dergelijke ontwikkelingen zouden voor mij een reden kunnen zijn HF nog beter in te delen, nu alleen kopen als je lvl3 bent, waarom ook niet alleen maar kunnen kopen als je lvl3 bent?

Geen zekerheid, absoluut niet maar wel eer een kleine drempel om ongewenste bezoek buiten de deur te houden.

2 likes

Kopen kan buiten de openbaarheid. Een koopverbod voor de lagere trustlevels zal dus nauwelijks te handhaven zijn volgens mij.

Kerncitaat uit dat artikel is wat mij betreft van de lector internetveiligheid: “We moeten als een crimineel leren denken.”

1 like

FTFY :wink:

2 likes

En dat klopt ook niet, want verkopen kan vanaf lvl2. :smile:

1 like

my bad, maar de kern is duidelijk toch?

1 like

Nee, niet echt aangezien je na twee posts en het geven van drie likes je lvl2 hebt.

Haha dat is niet meer getuige de vele smeekbedes, gekke topics etc…
Het is niet meer zo makkelijk om TL2 te worden maar ik zie geen onderscheid meer in TL2 of TL3. Je kan met beide levels op het blauwe gedeelte en in off-topic plaatsen. Toch?

1 like

Met TL-2 krijg je 75 likes om uit te delen en met TL-3 100. Dat is voor mij de enige reden om hier te reageren want ik kom niet rond van 50 per dag. :confused:

Geven van likes en klein moderatiewerk is volgens mij het verschil.

Mijn inziens komt de relatieve veiligheid op HF niet voort uit levels maar uit ervaringen die we delen met elkaar.

1 like

Oh ja titels aanpassen en topics verplaatsen… :smiling_imp:

3 likes

En dan het liefst zonder overleg een lolletje trappen met de titel, en topics van TL-1’ers naar off-topic verplaatsen. :joy:

3 likes

Als je een horloge plaatst in het blauwe deel, dan wordt deze als Google zoekresultaat zichtbaar. Is dat niet af te schermen? Of is dat technisch lastig?

1 like

Ja, en snel. HF wordt retesnel geïndexeerd door Google.

Alle pagina’s behalve off-topic en HFLE worden door Google geïndexeerd.

1 like

image

Maarre… dat zou wel interessant zijn toch? Als het verkoopgedeelte niet meer openbaar zichtbaar is dan dwing je in ieder geval de volgorde account maken -> advertenties bekijken af. Dan stuiten de bad guys niet zomaar via google op minder weerbare forumleden, om hier vervolgens de verkoper in willekeurige draadjes te taggen met het verzoek om een pb omdat ze zelf nog niet kunnen pb’en.

En dan kun je dat zelfs doortrekken naar aanleiding van het voorstel van @Dr.Doc en het verkoopgedeelte afschermen voor lagere trustlevels. Al vind ik dat zelf te ver gaan. Maar het is goed voer voor discussie.

2 likes

dit is wel af te schermen, robots.txt nofollow oid zou dat moeten zijn.

Daar kan je mappen mee verbergen voor bepaalde sites zoals Google maar een map verbergen kan in dit geval niet en je wilt ook niet de gehele site voor Google verbergen want dan is niks meer zichtbaar, dus ook geen waardevolle info voor evt nieuwkomers.

Het is eventueel gewoon via de forumsoftware te regelen.

1 like