Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Vandaag opgelicht op Marktplaats. Er stond een mooie Seiko 7a28 speedmaster te koop. Moest bieden en dat had ik ook gedaan. De verkoper ging akkoord met mijn bod en wou verder praten via Whatsapp. Geld overgemaakt naar Chahid Barrajjal (NL54ABNA0446907979). Verkoper was al 8,5 jaar actief op marktplaats dus er gingen geen alarmbellen rinkelen totdat ik even op EBay ging kijken en exact dezelfde foto’s tegenkwam als die van de MP advertentie. Geld was helaas al overgemaakt. Verkoper op Ebay is woonachtig in UK, dus zijn foto’s zullen wel gejat zijn. Hem geconfronteerd daarmee en dat klopte niet volgens hem… Hij zou het pakketje vanmiddag versturen en uiteraard reageert hij niet meer op mijn berichten.

Hoop dat toekomstige werknemers of mensen die in contact komen met Chahid Barrajjal dit berichtje zien na het Googlen van zijn naam. Uiteraard ga ik aangifte doen. Baal wel enorm op dit moment. :triumph:

6 likes

Klote man! Aangifte doen! Je hebt een bankrekening.

2 likes

Fuck, dat is gewoon klote. Sterkte en idd aangifte doen. Hoop dat de schade meevalt.

1 like

Is dat degene die er nog steeds op staat?

Is inderdaad balen, hopelijk kunnen ze achterhalen wie het is via zijn rekeningnummer, als het zijn rekeningnummer is by the way. Aangifte doen is zeker verstandig.

1 like

Nee hij had de advertentie meteen verwijderd natuurlijk. Hij vertelde meteen dat hij nog meer Seiko horloges te koop had staan, vandaar dat ik dit even hier plaats. Als je de bovengenoemde naam ziet staan, maak dan aub geen geld over.

1 like

Chips wat waardeloos man! Toch weer een wake-up voor mezelf dat ik niet moet ingaan op het verleggen van MP-gesprekken naar Whatsapp.

Wel aangifte doen inderdaad. Hoop dat je je geld terug krijgt.

1 like

Ja en altijd gebruik maken van ‘gelijk oversteken’. Baal dat ik dat niet had voorgesteld. Gaat om €150, dus de schade valt gelukkig soort van mee al had ik daar een leuk horloge van kunnen kopen. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik kreeg 2 dagen geleden ongevraagd een sms van marktplaats met een toegangscode omdat ik mijn wachtwoord zou zijn vergeten.
Het lijkt er dus op dat men echt actief bezig is om betrouwbare accounts te hacken.
Voor alle zekerheid mijn wachtwoord maar gewijzigd, maar wees gewaarschuwd.

1 like

Ik ga er vanuit dat je volledig gelijk hebt hoor en je zal ook wel degelijk opgelicht zijn.

Maar is het niet heel snel om z’n gegevens online te slingeren? Het zou kunnen zijn dat hij nog reageert op je bericht in theorie natuurlijk. Hij zou het vanmiddag pas versturen.
Even los van het feit dat een admin de gegevens zal gaan verwijderen omdat het niet toegestaan is die te delen.

Dus voor €150 weer wakker geschud. :confused: Blijft wel zuur.

1 like

Jammer om te horen. Maar nav die advertentie gingen bij mij meteen al de alarmbellen rinkelen. En als je hem dan ook voor 150 kan kopen? Dan moeten bij jou toch ook de alarmbellen gaan rinkelen?

Meh, 8,5 jaar actief en gaf meteen zijn nummer om verder te kletsen. Ben wellicht wat te naïef geweest maar er gingen niet meteen alarmbellen rinkelen. Er zijn genoeg leken die niet exact weten wat ze verkopen.

Ja, maar hij had wel alle juisten zoektermen erbij staan, dus dan zou hij er wel e.a. van af weten. En er stond volgens mij zelfs nog een screenshot van ebay bij (wss iets mis gegaan bij uploaden van hem). Het is altijd erg alert blijven op MP.

1 like

Ja, ik was even druk en zag de advertentie voorbijkomen. Wou natuurlijk niet zo een mooie deal voorbij laten schieten (shame on me). Toen ik thuiskwam ging ik het even checken op EBay… maja was al te laat helaas.

Wat probeer je hiermee te zeggen?

Jij weet weer precies welke het was! Ook bijzonder hoor! Of had @Batossai advies gevraagd?

Was het deze?
Weggehaald.Was het niet.

Ik kijk regelmatig op MP naar Seiko’s :grin::wink: Was niet die van Dave hoor, was een hele andere.

1 like

Dat je iemand, die geen verstand van zaken heeft, te weinig wil betalen en dat je hierdoor zelf benadeeld wordt, lijkt mij een gevalletje karma.

1 like