Marktplaats waarschuwingen topic (beheersmaatregel)

Dus iedereen moet maar het maximale betalen voor een horloge? En wat heeft dit te maken met fraudeurs op Marktplaats?

1 like

Dat is wat anders dan handig gebruik proberen te maken van iemand zijn onwetendheid.

Niks

Nou bedankt maar weer voor je voortreffelijke bijdrage aan het forum. :clap:t2:

1 like

Graag gedaan :wink::+1:

1 like

Wat een onzin zeg!

Je kan zo de prijzen opzoeken op internet.
Als je dat nalaat dan kan het zijn dat je je horloge te goedkoop wegdoet.

Niet erg chique van je @Boetje. Adil verwijt zichzelf al voldoende toch?

“Eigen schuld, dikke bult” kan prima, maar “gevalletje karma” is een beetje zuur.

1 like

Deze quote kwam niet van mij :+1:

Nee, chique zijn staat niet op mijn lijstje met ambities :smirk:

1 like

Nu ben ik wel benieuwd naar je ambities.

Nu ik er zo over nadenk, ben ik eigenlijk best ambitieloos (lees tevreden).:wink::+1:

11 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Dat is helaas ook verre van veilig. Als de verkoper je een pakketje opstuurd met een vol gescheten onderbroek ben je alsnog de pineut.

Marktplaats kan niet de inhoud beoordelen.

1 like

Nee maar dan houdt marktplaats wel het geld vast.

Hun betalen zoiezo uit aan de verkoper ongeacht wat je ontvangen hebt.

1 like

Nee hoor. Track&trace code zorgt ervoor dat jij je geld krijgt als verkoper.

1 like

Mij is het een raadsel dat mensen geld overmaken aan wildvreemden op marktplaats als ze het horloge nog niet hebben. Ga het halen, spreek ergens af. Of het moeten een paar tientjes zijn of zo.

1 like
    • Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
    • Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.

Wat ik hieruit opmaak is dat als de verkoper jou een leeg pakketje (incl. track & trace code) toestuurt, hij/zij alsnog voldoet aan de hierboven genoemde voorwaarden voor het onvangen van het geld wat op de tussenrekening op hem/haar staat te wachten.
En volgens de twee punten 1) en 2) ben ik dan mijn geld kwijt (maar heb ik wel een lege doos om m’n tranen af te vegen).

Klopt. Bij verzending en betaling via ‘gelijk oversteken’ of een ‘betaalverzoek’ is alleen de verkoper beschermd. Een betaalverzoek is eigenlijk ook alleen maar bedoeld om direct ‘aan huis’ af te rekenen. Het is ipv contant afrekenen en om oplichting via nep online betalingen te voorkomen.

Ongelofelijk. Een topic openen waarbij wordt aangegeven dat dit forum niet de plaats is om je miskleun op marktplaats uit de doeken te doen en dan in datzelfde topic je miskleun op marktplaats uit de doeken doen.
Topic gesloten!