Marktplaats

Ik weet niet om wat voor horloge het gaat, maar het lijkt me dat de schroefjes die het uurwerk op zijn plaats houden los zijn geraakt.

Met een claim heb je twee maanden gezeik, daar zou ik geen zin in hebben als het om een goedkoop horloge zou gaan.

Als het een duur horloge betreft zou ik hem niet in een envelop of zakje verstuurt hebben maar in een degelijke doos met veel bubbelwrap.

1 like

Waarom verzenden in een envelop?!
Met een Vostok kan dit misschien nog maar ik zou met een duurder
horloge kiezen voor een kartonnen doos met een hoop vulling.

6 likes

Jawel, maar daar heb ik nu niets aan. Maar bedankt voor je toevoeging.

2 likes

Hij was heeel goed verpakt. Hij zat ingewikkeld in een doek, vervolgens in een bubbelenvelop en vervolgens in nog een bubbenenvelop. Daaroverheen een sealbag van PostNL. Waarde van het horloge is €450.

2 likes

Ik had het ook liever niet getypt :upside_down_face:
Succes ermee!

2 likes

Ik denk dat het juiste antwoord al gegeven is Adil. Als de wijzerplaat mee beweegt met het draaien van de kroon, is dat op een filmpje wel zichtbaar.

Desnoods laat die zijn vrouw filmen…of de cassiere van de supermarkt. Zonder bewijs zou ik het zelf maar louche vinden en geen stap ondernemen.

4 likes

Dit…en al helemaal niet terugnemen :unamused:
Ben toch geen Zalando ofzo.

3 likes

Wel zeer eens met drex w.b. de verzending. Nooit een verpakking gebruiken die door de b-bus past. Zo krijg ik ze van forumleden ook wel 's binnen, maar zo gaan ze nooit de deur weer uit.

Blijft klote natuurlijk.

1 like

Laat hem maar bewijzen dat er iets niet ok is, zodat jij in je claim kan bewijzen dat er iets niet ok is, zodat PostNL kan constateren dat er iets niet ok is.

Ok? :wink:

1 like

Duidelijk haha. PostNL geeft op de website aan dat het binnen 7 dagen gemeld moet worden. Vandaar dat ik al een claim had ingediend.

1 like

Dus de postbode heeft even zelf getekend voor ā€œontvangstā€?
Daar kan je sowieso tegen reclameren.
Als de postbode dus het pakketje door de brievenbus heeft geduwd: daardoor schade? Op de stenen vloer gevallen bij de ontvanger? daardoor schade?

Indien de postbode persoonlijk overhandigd had, was het horloge misschien in prima staat ontvangen.

Een door mij verzonden ā€œaangetekende briefā€ werd ook even door de postbode ā€œvoor ontvangstā€ getekend, en door de brievenbus gedrukt. Heb ik ook werk van gemaakt. Daar betaal je namelijk voor, dat het door ontvanger bevestigd wordt dat het ontvangen is!

3 likes

Dat was inderdaad ook een van de reden dat ik een claim had ingediend. Valsheid in geschriften in mijn ogen. Hoe was het bij jou opgelost?

Dat is dus niet goed verpakt en vragen om problemen .
Waarom eigenlijk?
Is net zo duur als een aangetekend pakket wat niet door de brievenbus te proppen is namelijk !
Heb je wel de handtekening ? Digitaal ?
Sterkte met de afwikkeling !
Laat de ontvanger een filmpje maken , kan hij de beweging laten zien en de vreemde geluiden laten horen .

Hier gaat het al mis natuurlijk

Heb zelf precies hetzelfde meegemaakt. Had een horloge gekocht en was niet thuis. Kreeg op mijn mobiel een melding dat het pakketje bezorgd was en dat er voor getekend was. Er zat zelfs een handtekening (mijn achternaam in blokletters) bij. Bij thuiskomst lag de klok op de mat…
Aangegeven bij PostNL maar die gaven aan dat mijn naam duidelijk leesbaar was in de handtekening dus dat ik dat wel getekend MOEST hebben

1 like

kreeg mijn betaalde "aantekeningskosten terug.

Weet niet of postbode een reprimande heeft gehad.

Eigenlijk gaat het 4 keer fout:
Verkopen via MP
Verkeerd verpakt
Ten onrechte door de brievenbus geduwd
Onwillige koper

3 likes

Dit heb ik ook mee gemaakt.
Mijn pakketje was open gemaakt half door de brievebbus gepropt en er was voor getekend.
En ik had geen poot om op te staan :rage:

Ik zou vragen of ie het horloge naar je terugstuurt, al heb je dat liever niet.

Als er geen schade is, zal hij het horloge ook niet terugsturen denk ik.

Als er wel schade is, laat je het uurwerk vastzetten en stuur je hem daarna per pakket wederom retour.

Het is ook maar de vraag of postnl dit als aantoonbare schade ziet en daar een juist bedrag aan kan geven.

Ook kan de verzendmethode er voor gezorgd hebben dat het uurwerk los zit. Daar kan de post niets aan doen.

1 like

Precies, dat is wat ik ook zou doen.

Scheelt een hoop gedoe.

Ik zou sowieso even kijken in de voorwaarden van MP zelf. Of hier

1 like