Marokaans horloge

Nu moet ik toch even iets opbiechten.
Ik ben een weekje naar Marokko op vakantie geweest, een culturele rondreis met ook een paar dagen verblijf in Marrakech, geweldige stad b.t.w.
Marrakech is ook bekend om zijn souks (doolhof van piepkleine winkeltjes).
En daar verkopen ze ook horloges, geen echte trouwens.
Een gigantische keus aan nepperts, maar ik moest er toch even na kijken, en natuurlijk heb je dan zo’n verkoper in je nek hangen die je bijna niet meer kwijt raakt.
Dan maar proberen, kijken hoe allemaal die onbereikbare horloges staan op mijn pols.
Best een leuk tijdverdrijf, maar ik was verrast van de “kwaliteit” van sommige klokjes.
Er zaten zelfs vele automaten (mijn ding tegenwoordig) tussen.
Ook wilde ik mezelf nog een souvinier geven, en ik was eigenlijk nog op zoek naar een automaat die ik zelf eens uitelkaar wil schroeven, en ik wilde mij afdingcapaciteiten eens op de proef stellen.
Jullie raden het al, ik heb een neppert gekocht, en ik ben verbluft van de prijs/kwaliteit verhouding.
Voor 20 euro heb ik een “Bell & Ross BR01-94 Blue” gekocht.
Wel een slechte imitatie, maar een stoere zware klok, automaat.
Zwart (gelakt), geen lumen, afwijkende kast, heel andere “functies” maar hij loopt nog steeds, en redelijk nauwkeurig.
Nooit gedacht dat ik zo ver zou zinken, maar wel een leuk speeltje, en zo zie ik het ook.
Zal nooit een echte kunnen en willen bezitten, ik zie het nu meer als een fashion watch.
De eerste aanpassing die ik ga doen is proberen het merk er af te wissen, levert me beslist een hoop kennis op.
Indien er behoefte bestaat zal ik het klokje ook fotograferen en hier plaatsen.
Zo, en schiet me nu maar lek.

Tja,… elk gekochte nepper is er één te veel!(td) “Ach… eentje maar,…een speeltje (of wat dan ook).” Helaas denken (te) veel mensen zo. :frowning:

Foto’s van neppers zou ik echt niet gepast vinden op dit forum en sowieso dit topic niet!

Q
uote uit de regels:

“Op dit forum worden replica horloges niet op prijs gesteld, vragen erover dus ook niet. Mocht je een vraag over een replica horloge hebben, zoek dan svp een ander forum.”

Bidle Schreef:

Tja,… elk gekochte nepper is er één te
veel!(td) “Ach… eentje maar,…een speeltje (of
wat dan ook).” Helaas denken (te) veel mensen zo.
:frowning:

Foto’s van neppers zou ik echt niet gepast vinden
op dit forum en sowieso dit topic niet!

Q
uote uit de regels:

“Op dit forum worden replica horloges niet op
prijs gesteld, vragen erover dus ook niet. Mocht
je een vraag over een replica horloge hebben, zoek
dan svp een ander forum.”

+1 Sorcees ik snap je redenen maar hier voed je alleen maar de markt in deze troep mee zoals bidle al aangeeft

Bij deze schiet ik je dus lek!

Veel plezier met die troep.

Opvallend veel klok voor je geld?

Ik spreek je wel weer over 3mnd.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

“en schiet me nu maar lek”

PANG !!!

groet
Herman

Citaalt van Sorcees:
“Zal nooit een echte kunnen en willen bezitten”

Grote onzin natuurlijk.
Verzamelen is een kwestie van financiële prioriteiten stellen.

Wél op vakantie kunnen en niet sparen voor een horloge…

Jij wilt beide en soms gaat dat (nog)niet en daarom verlaagt men zich tot het aanschaffen van een nepper…

Pek en veren!

Prima man, als jij het mooi vind en er eerlijk over bent, geen probleem hier.
Dat het hier niet op prijs gesteld word is te flauw voor woorden…laat die moraalridders hier maar kletsen!

Als je dan toch iets wilt kopen wat lijkt op het niet betaalbare origineel, van welk merk dan ook, dan kun je beter iets meer uitgeven en een Parnis o.i.d. kopen.

Nepperts is en blijft nepperts ondanks alle goede bedoelingen: geen geld, eerst uitproberen etc.

Ondanks dat wens ik je toch veel plezier (en succes)!

Eric

De tijd dat je zoveel spijt krijgt van je aankoop dat je het dingen tandenknarsend tussen een bankschroefverplettert (stoeptegel mag ook) komt nog wel…

Op dit moment bevindt je je nog in deze fase:

P.S. als je het op prijs stelt wil ik wel aanwezig zijn bij het ritueel slachten van de neppert.

Dat je het koopt, ach, het kost bijna niets en je bent van het gezeur van de verkoper af :slight_smile:

Maar om nou te willen proberen om het merkteken eraf te halen vind ik een tikje hypocriet… Laat dat dan ook maar zitten.

hans

voor alsnog is dit een horlogeforum voor liefhebbers. Het is prima dat mensen neppers kopen en hiermee willen pronken, het heeft echter geen plaats op dit forum zoals al honderd en 1 keer eerder is besproken

Ter verduidelijking, een aantal punten:
Niemand beweert dat hij echt is, ook de verkoper niet.
Parnis maakt dezelfde horloges, dan staat er Parnis op, op deze staat zodadelijk niets meer
Prima knutselopbjkect.
Als hij kapot gaat, geen man overboord, het is geen Tag Heuer.

Vanuit de situatie in Marokko, waar geen ww is en dus heel veel kleine zelfstandigen, micro economie, beter toeristen “oplichten” dan bedelen.

Ik praat het niet goed, ik geef alleen maar weer en hou niets achter.

sorcees Schreef:

Ter verduidelijking, een aantal punten:
Niemand beweert dat hij echt is, ook de verkoper
niet.
Parnis maakt dezelfde horloges, dan staat er
Parnis op, op deze staat zodadelijk niets meer
Prima knutselopbjkect.
Als hij kapot gaat, geen man overboord, het is
geen Tag Heuer.

Niemand die het heeft over: Iemand die beweert dat het echt is. Kortom je haalt er een nieuw punt bij.
Parnis en al die andere dingen zijn in mijn ogen, zoals je hebt gelezen, ook nepers. Echter het verhaal achter Parnis en al andere “hommages” is toch wel anders dan een Fake horloge.
De naam eraf halen… helpt niet, het blijft een nepper. Al las je er een gouden ring op.
Zat goedkope automaatjes (ipv TAG) te koop om mee te knutselen en zoals aangegeven door iemand is het ook een kwestie van prioriteiten stellen.

Vanuit de situatie in Marokko, waar geen ww is en
dus heel veel kleine zelfstandigen, micro
economie, beter toeristen “oplichten” dan
bedelen.

Dit slaat echt nergens op. Het plan: We gaan daar mensen helpen door neppers te kopen want dat is beter dan bedelen en “oplichten”.
Zijn genoeg instellingen die wel betere ideeën hebben, dan neppers te kopen.

Ik praat het niet goed, ik geef alleen maar weer
en hou niets achter.

Ja en… dus is het gerechtvaardigd. Zoals ook al aangegeven op dit forum worden neppers/replica’s/ fake niet op prijs gesteld. Dus bespaar je de moeite om de nepper, je aankoop, te verdedigen. Er zijn meerdere fora in de wereld en voor dit geval verwijs ik je door naar: #edit, links naar replica verheerlijkende websites zijn verboden# en er zullen er vast meerdere zijn. Als je hem wil houden prima… vooral doen. Enkel in mijn ogen is dit niet de plek voor neppers. No hard feelings. :slight_smile:

Bedankt voor alle reakties, ik zal deze ook verder lezen maar niet meer reageren, iedereen mag hierover zijn mening hebben en ik probeer niets te verdedigen.
Prettig weekend verder, hier schijnt de zon.

Hier schijnt hij ook ;):)-D

Wat een heisa weer.

Natuurlijk weet de TS dat een neppert fout. Maar tegelijkertijd verdient de originele fabrikant natuurlijk geen cent minder door verkoop van 20-euro neppers. Dat is pas wanneer deze dingen aangeboden worden tegen prijzen die in de buurt komen van het origineel. Alsof het een echte is zeg maar.

(en dan kunnen we ook wel meteen stoppen met Parnis op dit forum. Een Marina Militara is immers ook maar een rechtstreekse Panerai kloon…)

Ik verdedig hier niks, begrijp me goed, maar zoals de reacties er nu staan zijn ze een beetje overdreven/ongenuanceerd imho.

My 0,02

Max Kool Schreef:

Wat een heisa weer.

Natuurlijk weet de TS dat een neppert fout. Maar
tegelijkertijd verdient de originele fabrikant
natuurlijk geen cent minder door verkoop van
20-euro neppers. Dat is pas wanneer deze dingen
aangeboden worden tegen prijzen die in de buurt
komen van het origineel. Alsof het een echte is
zeg maar.

(en dan kunnen we ook wel meteen stoppen met
Parnis op dit forum. Een Marina Militara is immers
ook maar een rechtstreekse Panerai kloon…)

Ik verdedig hier niks, begrijp me goed, maar zoals
de reacties er nu staan zijn ze een beetje
overdreven/ongenuanceerd imho.

My 0,02

Sorry, maar niet helemaal met je eens. Gaat mij iig niet om het mogelijke verlies van een echt merk. Enkel dat het gewoon nep is en niet op dit forum thuis hoort.

Ze worden ongetwijfeld daar niet verkocht alszijnde echt, maar hoeveel van die horloges die daar gekocht worden voor 20,- om later alsnog voor echt verkocht te worden.
Dit zou TS natuurlijk nooit doen, maar er zijn er genoeg. Wil

Parnis ed. welke echt rechtstreekse kopieën zijn (zoals de Marina Militara), hoeven van mij ook niet. Echter als mensen er blij mee zijn, vooral kopen en dragen. Enkel echte neppers horen, wat mij betreft, hier niet thuis en staat ook vermeld in de forumregels.

Bidle Schreef:

Ze worden ongetwijfeld daar niet verkocht
alszijnde echt, maar hoeveel van die horloges die
daar gekocht worden voor 20,- om later alsnog voor
echt verkocht te worden.
Dit zou TS natuurlijk nooit doen, maar er zijn er
genoeg. Wil

Zoals deze week op MP een nep-Patek voor € 4.500,00 werd aangeboden.
Advertentie bestaat inmiddels niet meer…
Door MP verwijderd of misschien is er wel weer iemand geslachtofferd voor dit bedrag…

Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer weer opgezocht word.
Iedereen op dit forum weet dat dit soort dingen liever niet gezien worden hier.
Toch iedere keer weer posten een het dan raar vinden dat er vervelende en soms harde reacties op komen.

Gewoon niks meer van neppers op het forum posten en je bent er van af.