Marokaans horloge

mcfr Schreef:

Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer
weer opgezocht word.
Iedereen op dit forum weet dat dit soort dingen
liever niet gezien worden hier.
Toch iedere keer weer posten een het dan raar
vinden dat er vervelende en soms harde reacties op
komen.

Gewoon niks meer van neppers op het forum posten
en je bent er van af.

+1!

Tommaat Schreef:

mcfr Schreef:

Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer
weer opgezocht word.
Iedereen op dit forum weet dat dit soort dingen
liever niet gezien worden hier.
Toch iedere keer weer posten een het dan raar
vinden dat er vervelende en soms harde reacties
op
komen.

Gewoon niks meer van neppers op het forum
posten
en je bent er van af.

+1!

+1

Ideeën en ontwerpen lenen doen veel fabrikanten, ook van horloges. Zie mijn recente item: Mag kopieergedrag? Waar het om gaat is dat je niet meelift op het succes van anderen door de naam van die ander op je produkt te zetten. Als er Mar&Kess op had gestaan was er m.i. geen probleem.

Tja ik denk dat de producenten van Parnis en Marina Militare misschien ook wel een productie band heeft lopen waar die wel Panerai en IWC op de horloges drukt, dat zal me niks verbazen! En als dat zo is houd het halve forum hier de namaak horloge industie in stand.

Ik overweeg wel de aanschaf van een Marina Militare, puur om te kijken of het me bevalt zo’n groot horloge te dragen, en of ik er wat in zie om te gaan sparen voor een echte Panerai, want daar heb ik er pas 1 van om gehad en die was best wel indrukwekkend.

Dit forum heet “horlogeforum”. Als iemand plezier beleeft aan een replica is daar toch niets mis mee. Zoals al eerder opgemerkt heeft er niemand problemen mee als er een post wordt geplaatsts over parnis of marina. Dit zijn in principe ook regelrechte replicas (of nepper als je het zo wilt noemen).

Ik heb meer moeite met de absurde bedragen welke er worden gevraagd voor zwitserse horloges terwijl de kwaliteit niet beter is dan een Seiko of andere japans uurwerk.

Mijn motto is: Leven en laten leven. Iedereen beleeft op zijn manier plezier aan zijn horloge-hobby, hetzij met dure merken zoals rolex of omega danwel replicas.

Ik bezit zelf zo’n 60 horloges, van omega tot poljot en van Certina tot Seiko. Elk horloge heeft zn eigen charme ongeacht het merk.

Nou heb ik nog steeds geen foto gezien>X

Mako Schreef:

Dit forum heet “horlogeforum”. Als iemand plezier
beleeft aan een replica is daar toch niets mis
mee. Zoals al eerder opgemerkt heeft er niemand
problemen mee als er een post wordt geplaatsts
over parnis of marina. Dit zijn in principe ook
regelrechte replicas (of nepper als je het zo wilt
noemen).

Ik heb meer moeite met de absurde bedragen welke
er worden gevraagd voor zwitserse horloges terwijl
de kwaliteit niet beter is dan een Seiko of andere
japans uurwerk.

Mijn motto is: Leven en laten leven. Iedereen
beleeft op zijn manier plezier aan zijn
horloge-hobby, hetzij met dure merken zoals rolex
of omega danwel replicas.

Ik bezit zelf zo’n 60 horloges, van omega tot
poljot en van Certina tot Seiko. Elk horloge heeft
zn eigen charme ongeacht het merk.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Met de kanttekening dat de koper van de nepper er niet mee loopt te pronken als zijnde het een echte…of deze als zodanig zou doorverkopen.

Amen

Dit staat toch duidelijk in de regels, Kan het nu een keer afgelopen zijn?
Ga a.u.b. naar een ander forum.

Een paar belangrijke tips voor nieuwe leden:

• Op dit forum worden replica horloges niet op prijs gesteld, vragen erover dus ook niet. Mocht je een vraag over een replica horloge hebben, zoek dan svp een ander forum.

“niet op prijs gesteld” is wat anders dan “verboden en wordt verwijderd”.
Zolang het “niet op prijs gesteld” blijft, blijf je onduidelijkheid, en dus periodiek dit gedoe, houden.

Het enigste waar imitatie horloges goed voor is in mijn ogen is voor een beginnende horlogemaker om te oefenen en daarna de grootte wals eroverheen:D
En ik denk dat een van de taken is voor de forum operators is deze discussies
te verwijderen.
antonsv

Daar gaan we weer . :slight_smile:

Wat een agressie weer over die replica,s hoe zal dat toch komen.
Vind inderdaad niet dat dit hier thuis hoord,maar als iemand er graag 1 draagt zijn ding toch.

Een onvermijdelijk terugkerend fenomeen:( en een voortdurende bron van irritatie.
Niet op reageren lijkt mij in deze een juiste optie.
Gr,
Lone Ryder

Dragen moet je zelf weten, maar posten vind ik een ander verhaal.

en na maanden niet op dit forum geweest te zijn vanwege alle imitaties en homages (Parnis maakt ook imitaties en is GEEN op zichzelf staand bedrijf), is het eerste berichtje dat ik open er weer een over namaak. Misschien moet ik dit forum maar niet meer bezoeken. Triest, hoor… Ik ben geen moraalridder, maar wat hebben al die namaak-horloges nu met enige liefde voor horloges te maken? Misschien moeten die gewoon een site over mode accessoires beginnen?

Just a thought, just my two cents worth…

Niet zo overdrijven poktori, je doet net of dit forum vol zit van discussies over neppers;). Neppers zijn, ik kan er niet omheen, ook horloges en dit forum heet toevallig wel het Horlogeforum. Originele horloges zijn gelukkig ruim in de meerderheid en ik begrijp de “tegenbeweging” richting neppers ook heel goed.

Algemeen gesteld. Wij leven in een land waar vrije meningsuiting hoog in het vaandel staat. Reageer dus als je wil, of niet…

Amen:}

Beste Tempus Fugit,

Ja, je hebt wel gelijk, al blijft het toch jammer (voor mij dan) dat er zoveel geschreven wordt over horloges die weinig aan de verbeelding overlaten. Ik vind originaliteit zelf heel belangrijk. Een poster van de Nachtwacht is natuurlijk ook iets dat je met plezier aan de wand kunt hangen, maar heeft dat echt iets met de schilderkunst te maken? Ik weet het zo net nog niet… :sunglasses:

Groeten

R

Originaliteit en dergelijke ten spijt is het voor mij duidelijk dat de mensen die aan R&D doen. Die hun ziel en zaligheid in productontwikkeling stoppen. Die risico’s nemen door technieken en/of ontwerpen als eerste op de markt brengen…

Die mensen. Die dienen beloond te worden door de consument.

Niet de na-apers die slechts meeprofiteren.

Anderen mogen andere meningen hebben, ik probeer daar gewoon erg strikt in te zijn.

Vandaar dat ik bijvoorbeeld ook zo’n hekel heb aan de “hommage” vlinderstoeltjes die je bij de trendhopper (en vergelijkbare) ziet staan. Overduidelijk gekopieerd van Arene Jacobsons ontwerp maar NET iets veranderd zodat ze niet gelijk van plagiaat beschuldigd worden.
(td)(td)(td)(td)
Idem voor al die nep-net-niet-Starck stoeltjes.
Staat er ook nog in de bijbehorende advertentie “design stoelen”

Tsjongejonge…

De enige die wat mij betreft een hommage mag uitbrengen is de fabrikant van het origineel.

Voor de rest blijf ik er verre van.
Over nepperds wil ik het geeneens hebben. Dat is gewoon te zot voor woorden.

Slechts mijn bescheiden en niet-uitgesproken mening :+:D

Poktori Schreef:

(Parnis maakt
ook imitaties en is GEEN op zichzelf staand
bedrijf),

Poktori,

Hoe zit dat dan met Parnis ?
En waar komt jouw informatie vandaan ?

Ikzelf vindt neppers beneden alle pijl. Crimineel, niet goed te praten en zielig voor de mensen die ze dragen.

Echter, Parnis en Marina vindt ik dan nog wel een beetje acceptabel, omdat ze alleen het design jatten, en dat doen de grote merken ook.
Maar als jij nu claimt dat ook Parnis gewoon een crimineel is, dan zal ik mijn mening moeten bijdraaien.

Bas