Martin Braun Grande Chrono

Beste horlogefanaten,

Gezien het feit dat ik nieuw ben zal ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Jeroen ter Borg, ben 21jr oud en studeer momenteel economie.

In mijn zoektocht naar een nieuw horloge ben ik gestuit op (zoals de titel reeds vermeldt) een Martin Braun Grande Chromo. Verkrijgbaar met een zwarte maar ook een witte achterplaat. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit horloge? Het was voor mij een onbekend merk en ik heb nu op een website (www.chrono24.com) twee exemplaren gevonden. Beiden te koop in Duitsland (Stuttgart en Mutterstadt) en ik wilde graag wat meer informatie omtrent dit model daar het een vrij grote uitgave is voor een student als ik.

Daarnaast vroeg ik me af wat jullie van dit model vinden. Ik ben van mening dat het een vrij tijdloos horloge is dat de combinatie tussen een klassiek en toch sportief horloge aardig weet te combineren. Hebben jullie het idee dat ik met een dergelijke waardering de plank volledig mis sla of hebben jullie eventueel adviezen voor mij vwb een ander horloge?

Momenteel is er een actie gaande waarbij dit horloge bij Ralf Haffner in Stuttgart wordt aangeboden voor 1400euro. Deze is volgens de tekst nog nooit gedragen en gezien de nieuwprijs van 2800euro (meen ik) vind ik dit ondanks de toch nog hoge prijs vrij aantrekkelijk.

Ik hoop op een aantal leuke reacties!

Alvast bedankt!

Groetjes

Jeroen ter Borg

ps hebben jullie enig idee waar deze horloges in Nederland te bewonderen zijn? Ik ben woonachtig in Arnhem.

Ken het merk verder niet maar weet mischien wel iemand voor je.

Je hebt PM!!

Martin Braun, das erg mooi spul!!! volgens mij verkoopt horloge platform in den haag het,…

Erg mooi, maar niet te vergelijken met de Boreas. van Martin Braun/

Vind hem mooi, maar niet heel spannend.

Mee eens, de Boreas is eveneens een heel stijlvol horloge. Ik ben echter wel 21 en een Grande Chrono is al boven mijn budget. Zij het niet ver boven mijn budget. Ik wil gewoon een horloge waar ik de eerst komende 5 jaren minstens mee door kan. Dan geef ik liever in 1x iets meer uit dan dat ik na 2jr iets heb van ‘tjah ben er op uitgekeken’ .

Bij deze ook nog even bedankt voor de reacties tot dusverre. Aanbevelingen en adviezen zijn echt altijd welkom daar ik ik hier een investering wil doen die het geld waard is.

Groetjes

Jeroen

hahaha. Toen ik 18 was kocht ik een nieuw cartier horloge. Ik dacht toen dat ik ook lang gespaard had voor eindelijk iets moois, nu geniet ik er nog steeds van hoor ( ben nu 24 ) alleen heb ik er in de loop van de tijd meer horloges gekocht! ik ben eraan verslingerd geraakt!! dus wees maar voor bereid, het blijft niet bij de Braun voor de komende 5 jaar, ja die Braun gaat wel mee, maar je koopt er vast meer bij :D:D:D:D

Haha mocht het zo zijn dan zij het zo :wink: Leuk te horen dat er meer jongeren verknikkerd zijn aan mooie horloges. Vaak worden er op een dergelijke leeftijd andere prioriteiten gesteld. Niet dat een horloge een prioriteit is maar het is wel een onderdeel van een persoonlijkheid denk ik…

Heb je foto van je Cartier of een link? Bekend met de Grande Chromo overigens?

voor 1400 euro is de braun een goede koop, die 2400 euro is teveel, voor een eta 7750 al zeg ik het zelf.
Ik zou de braun zelf ook nog wel kopen, ware het niet dat er andere horloges op mn lijstje staan.

hier mn cartier:

Op Basel zijn we ook op de stand van Martin Braun geweest. Vooral zijn horloges met astronomische complicaties hebben mijn aandacht. Behalve de EOS, de Boreos, de Heliocentric, en de Astraios, had hij ook een nieuw horloge klaar… Ik meende de naam Notos onthouden te hebben. Het horloge zal binnenkort wel voorgesteld worden.

De andere horloges van Martin Braun vind ik toch iets minder. Het is in ieder geval een merk met toekomst.

gr,
Hans Mennink

Ik vind het een mooi klassiek horloge, zeker een horloge waarmee je je nergens voor hoeft te schamen. Ik ben ook erg onder de indruk van de Eos / Eos Boreas maar als je budget dat niet toelaat gewoon kopen waar je een goed gevoel van krijgt. Dat is tenminste mijn drijfveer bij de meeste van mijn aankopen. Die Eos / Eos Boreas komt dan nog wel een keer.

Even een foto van de beide horloges voor wie niet weet waar het over gaat.

De Grande Chrono:

De Eos (Boreas heeft nog een gangreserve?):

mijn voorkeur gaat naar De Eos die zijn wel iets duurder maar zeer mooi
ik heb vernomen dat je dan moet doorgeven waar je woont en dan word het horloge speciaal voor jouw gemaakt (dit om te voorkomen dat je wijzers er vreemd op staan)

De extra aanduiding bij de Boreas is niet de gangreserve, maar het geeft de tijdsvereffening weer (Equation of Time)

Zou iemand van jullie mij kunnen vertellen welke dealers zich bezighouden met de verkoop van Martin Braun horloges? Heb zojuist met de eigenaar van superwatch.nl gesproken. Hij kon mij slechts vertellen dat er een dealer in Den Haag zit (HPN) en een dealer in Rotterdam. Zijn hier mensen die enig idee hebben welke dealer dit zou kunnen zijn? De vriendelijk doch weinig informerende importeur kon mij niks concreets vertellen.

Alvast bedankt.

Gr. Jeroen

Leuk horloge, al eens gekeken naar van der Klaauw?

http://www.superwatch.nl/ is de Nederlandse importeur, die zit in Rotterdam.

Dag mensen,

Heeft er iemand een idee welke dealer in Rotterdam Martin Braun horloges verkoopt?

Bedankt.

Groet, Jeroen

Lees je eigen topic even Jeroen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,18921,18974#msg-18974

Als jij alles goed had gelezen had je opgemerkt dat ik de importeur enkele dagen geleden al heb gebeld ;).

Hij kon mij echter niks concreets vertellen waarna ik hier ben gaan vragen welke dealer Martin Braun verkoopt.

Groet,

Jeroen

Oh pardon, ik zie het.
Daar begrijp ik dus helemaal niets van… de importeur kan niet vertellen wie zijn producten verkoopt!!!

Daar stond ik dus zelf ook versteld van…vandaar dat ik heb gebeld met een redelijk goede (gezien de merken) juwelier in Rotterdam. Verhaal uitgelegd maar ook zij verkochten geen Martin Braun. Zei ze zelf helemaal niks.

De importeur zat in de auto toen ik belde en kon mij daarom nu niks vertellen. Vrij vreemd als je bedenkt dat er slechts een beperkt aantal detaillisten Martin Braun verkopen. Vandaar de link gelegd met dit forum. Het is namelijk zo dat dit horloge in Stuttgart wordt aangeboden voor 1400euro. Dit is een tijdelijke actie maar naar Stuttgart heen en terug is 1000km. Vandaar dat ik het horloge graag in Nederland wilde bekijken vooraleer naar Stuttgart te rijden.

Hoop dat het verhaal beetje te volgen is.

Groetjes