Maurice Lacroix ervaringen/meningen

Ik heb nu voor de tweede keer een Pontos S Diver wat gewoon een geweldig horloge is. Qua afwerking zou ik zeggen dat dit horloge bijna net zo goed is als een Tudor.

Qua merk(beleving) is het een beetje moeizaam met Maurice Lacroix… ze moeten altijd met een forse korting verkocht worden, hoewel de Pontos S Diver tot voor kort zijn waarde als beste behield van alle Maurice Lacroix horloges…
Totdat dit tophorloge vorig najaar ineens tijdelijk voor €900 verkrijgbaar werd. (Listprijs was richting €3000, maar ze werden sinds jaar en dag voor 2000-2200 nieuw aangeboden; tweedehands prijzen 1200-1500). Het ging hier niet om de laatste 5 exemplaren… Ik schat dat er in die actie periode zeker tussen de 100 en 200 horloges verkocht zijn. Op die manier krijg je nooit een premium uitstraling voor je merk natuurlijk, hoe goed je horloges ook zijn.

Ik hoop dat ML zich met succes gaat herpositioneren in het middensegment, want de horloges zijn op zich prima. De Pontos S Diver vind ik, om dit nogmaals te benadrukken, zelfs een echte topper.

5 likes

Hele mooie Diver, zowel op rubber als ook op NATO is het een echte topper!Vetgedrukte tekst

De Pontos divers zijn mooi, maar de afschrijving is idd vaak niet mals

Ah geweldig, zou je daar een foto van willen uploaden?

Prachtig exemplaar! Ik zie inderdaad vaak dat Maurice Lacroix horloges flink worden afgeprijsd, weet jij (of een andere lezer) daar toevallig de reden van? Het doet toch wat met de waarde die word gehecht aan de merknaam…

De reden is dat het hun dealers niet of in ieder geval niet in voldoende mate lukt om een stevig volume horloges te verkopen voor adviesprijs. Daar is het merk dus blijkbaar niet sterk genoeg voor. Dit komt natuurlijk mede door veel kleinere marketingbudgetten dan de grote merken.

1 like

Bij deze.

6 likes

Wauw, prachtig! Wees er zuinig op!

Ah zo. En om dan in ieder geval op z’n minst break-even te draaien, gaan ze voor minder over de toonbank?

Dat of onderhands richting de grijze markt die het ook voor lager dan de msrp aanbiedt.

Ik weet niet hoe het bedrijf zijn omzet meent te moeten realiseren. Ik weet wel dat het mooie horloges zijn die je beter niet voor de adviesprijs kan kopen.

Deze heb ik 15 jaar lang dag in dag uit gedragen. Altijd probleemloos!
Na al die jaren vind ik het nog steeds een mooi horloge.

3 likes

Ik dacht altijd dat ML (nooit zelf bestudeerd/onderzocht) een plakmerk horloge was.
Dat zegt ongetwijfeld iets over mij :smirk: maar wel degelijk óók iets over de huidige bekendheid en “merkbeleving” (ik ben geen marketeer) van ML…

Schitterend horloge trouwens!!!

1 like

ML bouwt net als Rolex de horlogekasten al heel lang in eigen beheer. Ze zijn nu ook manufactuur. Alleen zijn de prijzen ietwat ambitieus.

Maar aan het product heeft het nooit gegelegen wat mij betreft.

Hier ook een ML. Enkel gekocht voor een andere ‘liefde’. Was in veel opzichten aangenaam verrast en met name de kwaliteit en afwerking. Persoonlijk vind ik de afwerking niet zo goed als een Tudor (bijv. Pelagos), maar wel gewoon goed.

Het heeft een eigen uitstraling en dus wat mij betreft als je ze mooi vind, gewoon kopen. Zelf kijk ik niet naar de waardevastheid van een horloge, maar ben dan ook niet een flipperaar.
Hier nog enkele foto’s:

Vanavond weer genoten,… man, man, man… van Barca natuurlijk met het horloge om. :wink:

7 likes

Mes que un club!

1 like

Mooi horloge, dit is een Quartz neem ik aan?

Die Pontos is idd top, loopt zeer nauwkeurige op tijd, paar seconden afwijking in een maand.
Saai als een kwarts dus .
Ik ben een van die gelukzoekers die nog geen 900 euro heeft betaald, dus mijn afschrijving zal wel te overzien zijn :slight_smile:
Heb sterk het idee dat ik rechtstreeks van M.L. zelf gekocht heb, dus geen tussenhandel…

1 like

Correct, dit is een quartz-horloge.

1 like

Hou je dan ook zelf de tijd bij? :joy:

Wederom een zeer mooi exemplaar!

1 like