Maurice Lacroix only

Bijzondere creatie van ML.

6 likes

Maurice = cool :sunglasses:

9 likes

Maurice = Sexy

14 likes

Ben nog steeds aan het wachten 🥲

Hop, na lange tijd dit topic even een schopje geven met een schaamteloze crosspost.

14 likes

Zag hem net al bij WDWV, schitterende foto’s van een prachtig horloge :ok_hand:t2:

1 like

Dank!

Het is ook een genot om te dragen.

1 like

Zo mooi die dial! Blijft een van de mooiste masterpieces!

1 like

Aikon 42mm.

12 likes

6 likes

Echt prachtig :ok_hand:

1 like

Zeer zeer mooi :ok_hand:

1 like

Hoe ervaar je de afwerking en de kwaliteit als ik vragen mag?

1 like

Wat vind je van de afwerking en de kwaliteit als ik vragen mag?

Laat ik het zo zeggen; Ik heb ook de Tudor Royal 41mm day-date gehad. Wat een redelijk vergelijkbaar model is. Maar de Aikon komt mij robuuster over en draagt fijner.

Alleen het handmatige opwinden vind ik onprettig, maar dat heeft met Sellita te maken en met mij.
De quick change van de band is top, ik wissel veel tussen staal, (sportief) en leer (chique).

Al met al een horloge dat niet meer weg gaat!

2 likes

Ik ben al lang fan van ML en ik zit met een dillema als ik het zo kan stellen.
Er gaat een moment komen dat ik rond de 3.5k een horloge ga kopen en rond de 10k max.
Nu ben ik zeer grote fan van GS en ik weet dat je daar niets verkeerd mee doet etc.
Maar toch blijft het uiterlijk van de ML’s van rond de 3k me echt aanspreken en de masterpiece’s ook.
Nu is het dillema wat moet je nu kopen, ik vind ze beiden mooi en ik weet dat vele zullen zeggen dat je voor de GS moet gaan.
Maar is dat nu echt wel zo?
Als je kijkt naar de masterpiece’s (zeker de skeleton😍) zijn dit echt kunstwerken maar ook hun geld waard?
Sorry voor de uitleg maar ik zit er echt al even mee :yum:

1 like

Koop wat je mooi vind
Maar als advies is grand seiko een no brainer

Afwerking is ver boven gemiddeld. De Masterpiece horloges worden ook vaak in een beperktere oplage gemaakt en veel zaken met de hand afgewerkt.

Als ik bijvoorbeeld alleen al de kastvorm en de verschillende soorten polijst- en borstelwerk zie…

Als Grand Seiko fanboy, hoewel ik er momenteel geen heb, doet ML het in deze serie niet slecht.

Maar voor het model wat ik heb is het natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken. De ML heeft complicaties die Grand Seiko gewoonweg niet in het programma heeft.

Als je de afschrijving voor lief neemt en het als een horloge “om te dragen” als liefhebber neemt. Is het geld en afschrijving geen probleem. Dan is het gewoon veel waar voor je geld én een mooi praatstuk.

Daarnaast is ML in hun series natuurlijk op een heel andere manier “apart”.

Overigens goed zoeken en met geduld, dan is een mooie Masterpiece echt wel te vinden voor rond 3,5k. het duurde bij mij ook een jaar of vijf voordat ik de mijne langs zag komen voor een acceptabele prijs. Ik wilde deze Maanfase Retrograde, en in deze vorm.

Niet heel veel te vinden voor een mooie prijs, maar het is gelukt. :smiley:

3 likes

In die prijsklasse zou ik zelf voor iets anders dan ML gaan als ik eerlijk ben.
Neemt niet weg dat die Masterpieces kunstwerkjes zijn, alleen niet altijd mijn smaak.
Maar in de prijsklasse tussen de € 1.000,- en € 2.000,- zal ik altijd, (onder meer), de Aikon adviseren.

Wat uiteindelijk blijft, is dat je moet dragen wat je zelf mooi acht.
Niet met de meute mee, maar je eigen pad volgen.

1 like

Idd koop wat je mooi vindt. Alleen ML schrijft wel ontzettend af. Nu zijn er mensen die zeggen dat dat niets uit moet maken, ik vind van wel

Ik kocht mijn ML Aikon nieuw met 40% korting. Dan is het een prima prijs en kan je hem zonder al teveel afschrijving door verkopen mocht dat ooit nodig zijn.

Mijn advies is dus om rond te kijken of je ergens minimaal 30% korting kunt krijgen ( dat kan je veelal bij de Duitse webshops) en anders jong gebruikt kopen

3 likes