gaaf! is dit het exemplaar van dat duitse forum?
Heb even gekeken maar heb alleen hele schakels over helaas.
Dank je!
Nein, maar komt wel uit Duitsland.
hmm, misschien wel hetzelfde horloge. Ik zag het ergens voorbij komen op het forum.
Maar erg mooi horloge! Ik vind die maan echt gaaf. Hij doet me een beetje denken aan mijn masterpiece, maar dit is een andere lijn las ik.
Leuk man! Wat zijn de afmetingen? Past hij mooi?
Het gaat mij erom of die bestaan…… ja dus
37mm diameter. Lugs zijn heel kort, dus lug to lug zal niet meer zijn dan 42 gok ik. Zou van mij iets groter mogen, maar dan bedenk ik gewoon dat het bijdraagt aan de vintage vibe die het horloge voor mij heeft.
Wel een lekkere dikkert (want eta 7751), maar daar heb ik met dragen nul last van.
Ik heb hem nu niet bij de hand maar bij de stuiting zitten halve schakels toch ?
gaaf! geniet er lekker van!
Die is gaaf!
Ik geloof dat je gelijk hebt
Thnx Rutger
Oei de plaatsing van de kroon op tafel op die manier is niet goed voor het uurwerk
Waarom?
Aan de kroon zit een stift die verbonden is met het uurwerk en daarmee kan je tijd verstellen. Als de kroon niet goed is teruggeplaatst (you never know) kan de stift breken of verplaatsen als ie naar beneden op tafel ligt. Dit is niet goed voor het (mechanisch) uurwerk. Vandaar, better safe than sorry, altijd je horloge met de kroon naar boven plaatsen.
Dit is haast onmogelijk🤣
De tube zorgt ervoor dat de kroon geen speling heeft. De kans is groter dat er een driekoppige eenhoorn op je dak land dan dat de kroon afbreekt of zorgt voor schade
Dit
En nog een tip, als de kroon niet goed vastzit, moet je laten maken dat is niet goed voor je horloge…
mooi!
ik heb de mijne vanmorgen vaarwel gezegd. fantastisch horloge maar ik heb ook zin in iets nieuws.
hij heeft een hele blije nieuwe eigenaar gekregen dus dat is fijn
Jammer! Ben benieuwd wat het wordt.
Toch denk ik dat er maar weinig betaalbare horloges zijn die mooier en stoerder tegelijkertijd zijn dan de Aikon