Gaaf! Heel stoer horloge.
Dank je
Zijn hun inhouse binnenwerken goed?
Zag dit :
https://youtube.com/watch?v=37q2S1LKzBg&feature=shared
Dit las ik er ook bij:
Models feature in-house calibres and also Sellita automatics with in-house modules for more accessible price points.
Iemand hier meer info over qua kwaliteit?
Ik heb een ML Double Retrograde met een in house handopwinder (een ML 151). Ik heb in het verleden geprobeerd om informatie over het uurwerk te vinden. Ik vond de opbouw nogal lijken op een Unitas uurwerk dat in het oudere model zat. Ik heb ML klantenservice na mijn aankoop gevraagd of dit een unitas met ML modules was en ik heb geprobeerd informatie te vinden over de materialen die ze gebruiken. Ik kreeg een heel stellig antwoord terug dat het echt een in house uurwerk was en geen Unitas (wellicht waren ze een beetje beledigd door de vraag). Ik heb nooit kunnen achterhalen welke materialen gebruikt zijn. Dan bleef bij mij wel de vraag hangen, wat is de definitie van in house? Zeker als er overduidelijk gelijkenissen zitten in de opbouw.
Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteit. Ik heb het horloge nu ongeveer 10 jaar en hij loopt nog altijd heel nauwkeurig. Ook het afwerkingsniveau vind ik erg hoog. Daar verdienen ze echt wel een compliment voor. Inmiddels heb ik een keer een (vrij dure) service beurt laten uitvoeren door ML. Die is ook heel goed uitgevoerd.
Danku voor de info. Ja ik vroeg het me ook af omdat ik ook nergens echt een vast antwoord vind over wat ze nu exact wel en niet doen. Dus met andere woorden zijn ze hun geld wel waard dan, dat is toch het belangrijkste uiteindelijk .
Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel het was? Als je dat liever niet zegt alle respect daarvoor hoor
De basis van het uurwerk is gewoon een Unitas/ETA 6497
Zoek de verschillen
Maar ze hebben het uurwerk wel geheel ontwikkeld met de retrograde en omdat ze het zelf maken noemen ze het in-house
Daarna hebben ze de uurwerken mooier afgewerkt zoals bij de ML76
En later de ML104
Goede info, danku
Ja precies, dat maakt ook meteen dat de betekenis van in house twijfelachtig is. M.i. is het veelal een marketing ding. Zo veel merken willen tegenwoordig van de daken schreeuwen dat ze in house uurwerken maken. Voelt exclusiever aan denk ik. Desalniettemin is een Unitas wel een heel degelijke basis voor ML
Van jou of van het web?
Artwork on a bracelet.
Ik meen dat ik destijds ongeveer 900 euro kwijt was voor een service. Was in 2017.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat een service zoal kost . Dat zal ik ondervinden als mijn presage eens binnen moet
. Ik vind het wel een heel stevig bedrag, thanks voor de info
Zeer mooi
Wat veeeeet! Waar heb je zoiets laten doen?