Max. 42MM + max. 14MM + min. 100WR + schroefkroon + datum + full staal + max. €5K?

Maar de 38 neomatik date voldoet toch ook aan het specificatie lijstje en Nomos is echt nog indrukwekkender in het echt!

Yes :facepunch:t2:

1 like

:Edit, zie dat de GS afvalt, maar come on! Het is toch een prachtig ding!

Deze is wel titanium, 40mm en alles behalve saai! Voldoet verder aan al je criteria en moet te vinden zijn voor om en nabij de 5k. Moet het persee staal zijn dan heeft GS heel veel te bieden!

Kijk anders ook eens naar de IWC mark xx in groen bijvoorbeeld. Ook alles behalve saai en een van de beste stalen banden in dat segment en daarboven.

9 likes

7 likes

Hier worden veel zinnige dingen gezegd!

1 like

Longines LD
Tudor BB54

Ah, te laat gezien.

Al eens een Doxa Sub 300 overwogen?

Dit is dan wel de Forged Carbon versie, maar wat mij betreft nog iets vetter dan de stalen variant.
En nog binnen budget ook.

3 likes

Sherpa al eens geprobeerd? Ik was er erg van onder de indruk.

Ook te krijgen met stalen band.
En ook nog in andere kleurstellingen.

.

2 likes

JLC Polaris date

14 likes

Mooi binnen budget. Voldoet aan alle criteria. Prima geschikt als ‘one-piece-collection’. En hiermee kun je overal, ter land, ter zee en in de lucht, uit de voeten.

2 likes

Iwc mark xx

Het blijft inderdaad de TOPPERRRR

4 likes

Ftfy. Nuance

2 likes

Fortis Marinemaster M-44 draagt als een 42mm, vraag maar rond ter bevestiging of kom een keer passen :wink:
Zien en voelen is geloven.

50atm, slideclasp in staal, en in DLC (20xharder dan staal)
5 jaar garantie ook op de waterdichtheid. De 3-weg afdichtingen die Fortis naast andere premium merken gebruikt garanderen ook WR met niet verschroefde kronen/pushers
Kenissi based uurwerk 70 uur gangreserve.

Of M-40 draagt als een 38mm.
30 ATM

7 likes

Dit dus maar dan zelf een voorkeur voor blauw. Vind hem wel saai trouwens maar op een hele prettige manier :slight_smile: en de banden zijn precies wat @JacksonT zegt met een perfecte maat voor bijna iedere pols.

Of anders zijn iets grotere broer, de chrono van 41mm. Geen geschroefde pushers maar wel beschermde pushers en gewoon prima waterdicht.

En met de easy X change in een paar seconden op bijpassend rubber te zetten…!

9 likes

Daarnaast als je toch iets bijzonders wil , met een spacetested uurwerk voorzien , daarnaast een prima “duiker” is:

42 mm
20ATM

6 likes

De Longines Legen Diver voldoet aan al je gestelde eisen.

Op het “meer premium dan Longines” na dan.

Dubbele schroefkroon. 42 mm. 12.7 mm dik. 300 meter waterdicht.
En redelijk “luxe” voor een duiker.

1 like

38mm Ahoi draagt in mijn optiek als een tegelsteen, en het datumvenster staat mijn niet aan. Dat is ook waarom ik de OG 36mm Ahoi jaren lang heb gehad. Maar goed, ik ben op het moment Nomos-loos.

3 likes

Omega Globemaster. :sunglasses: