Maximale prijs die je ooit zou betalen

En ik aan andere beweging

2 likes

Ha, poeh… ooit? Dat vind ik erg moeilijk om te zeggen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel op met luxury watches. Een no date Sub met aluminium bezel zou ik graag nog wel een keer willen hebben, of een Speedmaster. Nog liever beide, maar ik kan ook zonder. Ik vind het mooie horloges maar als het modellen van Seiko waren dan was de aantrekkingskracht er voor mij niet minder op geweest.

Voordat ik zoiets aanschaf moet er wel eerst een geldschip binnen komen, om dat te financieren uit de reguliere inkomsten moet ik echt te veel andere leuke dingen voor laten. Sorry watch hobby, I’m just not thát into you :grin:

2 likes

Ik heb de aard van het bewegen bewust in het midden gelaten :relieved:

2 likes

Als geld geen rol speelt ? Makkelijk, de astronomia van Jacobs & co

3 likes

Als geld geen rol speelt zou ik helemaal los gaan.

1 like

Schitterend: ja; Draagbaar: wat minder.

Astronomia slaat zowel op het thema als op het astronomische aankoopbedrag à een slordige $ 1,3 mio retail :slight_smile:

2 likes

5000,-

1 like

Als geld geen rol speelt, komt het neer op smaak en klasse. Een uitzondering daargelaten, heb ik nog niet vaak een horloge gevonden boven de 15k die ik heel bijzonder vond. Duurste horlogemerken die ik nu zie en mooi vind, zijn JLC, Zenith en Grönefeld.

Als geld geen rol speelt, dan speelt het geen rol. Smaak en klasse is niet te koop.

2 likes

Ik laatst wel maar ook met een ongelimiteerd budget zijn dit toch prijzen die ik moeilijk te verantwoorden zou vinden om aan een horloge te spenderen.

Maar misschien vervaagt dat snel als geld geen issue is.

1 like

Poe, lastige vraag. Op dit moment is mijn duurste horloge de Longines Conquest VHP en dat vind ik zat geld voor een horloge. Ben niet zo van de hele dure en luxe horlogemerken. Meestal vind ik ze niet eens zo heel erg mooi en krijg ik wel eens het gevoel dat men ze alleen prachtig vindt omdat er één of andere dure naam op staat.
Wellicht dat ik ooit de Spirit een keer toe ga voegen aan de collectie, die vind ik dan wel weer heel erg mooi. Antwoord is dus € 2.950,00 :wink:

5 likes

Het is voor mijn ook een beetje afhankelijk van de waardevastheid. Als ik vrijwel zeker weet dat ik een horloge volgend jaar weer zonder verlies kan flipperen, heb ik er niet zoveel moeite mee. Een beetje verlies mag ook, maar zolang het de spuigaten niet uitloopt vind ik het oké.

Ik kan er overigens moeilijk een concreet bedrag aan hangen.
Daarnaast: de hobby kost wel geld, maar gaat niet over geld wat mij betreft.

3 likes

Mocht geld geen rol spelen, dan zou ik er lekker op los kopen​:see_no_evil::speak_no_evil:

Submariner, Seamaster, Speedy enz…

Een AP of zo trekt me niet!

Dan liever 3 of 4 horloges ipv een voor 40k!

3 likes

Grappig. Je zou de vraag ook zo kunnen stellen: welk % van je vermogen zou je aan een horloge uitgeven? Koop je een horloge van 5k met 10k op de bank of is 5k voor een horloge pas iets wat je wil uitgeven als je 100k hebt?

5 likes

Heb er geen last van, als ik thuis kom is het al besteed…

3 likes

Dat lijkt mij niet zo handig tenzij het horloge heel waardevast is. 10k is nu niet echt een buffer waarbij je direct de helft zou moeten spenderen aan een luxe product.

2 likes

En alles eronder niet? :rofl::joy:
Gekkies zijn wij eigenlijk

1 like

Eens, maar vraag me af of dat voor iedereen zo is

1 like

Dat denk ik niet zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou het echter niet doen.

2 likes

Ik had vorig jaar een leuke meevaller, waardoor een GS -quartz weliswaar- binnen bereik kwam.
Mocht er ooit een grotere meevaller komen, dan zou voor mij een GS automaat of springdrive toch wel de limit zijn wat ik ooit als duur horloge zou kopen.
In getallen zal dat tot een max 10k zijn.

3 likes

Voor mij maakt t allemaal al niet zoveel uit wat ik uitgeef… :smirk:

Eh ja… dat klinkt eigenlijk niet juist…

Opnieuw .
Ik merk dat ik na een paar best heel dure horloges heb ontdekt dat dat helemaal niet nodig is om de hobby mooier of leuker te maken.

Alles boven de 2 a 2.5k vind ik te duur nu.
Er zijn uitzonderingen, maar ook deze zal ik niet snel kopen ook al is het budget oneindig.
Deze stukken zitten in de prijsklasse. 10 tot 20k.

Ik sluit uiteraard niet uit dat er ooit buitensporige momenten ontstaan dat ik ze wel zou kopen, acht de kans wel heel klein. Ook al is de pinpas oneindig op dat moment.

3 likes