Maximale prijs die je ooit zou betalen

Ik zie regelmatig foto’s en filmpjes over dure horloges voorbij komen, zowel op het forum als daarbuiten. Ik vind het oprecht prachtig wat er allemaal gemaakt wordt, en je hoeft met mij geen discussie aan te gaan over vakmanschap, arbeidsloon, dure materialen, overheadkosten en dergelijke. Ik snap heel goed waar de prijzen voor de topklasse horloges vandaan komen.

Toch knaagt er bij mij iets in mijn achterhoofd. Ik meen het best goed voor elkaar te hebben, en verdien genoeg om gewoon een heel leuk leven te hebben. Maar als ik dan de prijzen hoor van de diverse topstukken… Een modaal jaarsalaris is niets in de wereld van luxe merken! En ik vind dat gewoon héél veel geld… Ik zou me ook niet voor kunnen stellen dat ik, zelfs al zou ik de oudejaarsloterij winnen, dat soort bedragen zou neerleggen voor een horloge. Gevoelsmatig zou mijn maximum rond de 5 a 6k liggen. Ook al hoefde ik niet op geld te kijken.

Wat is het maximum dat jullie je zouden kunnen voorstellen ooit aan een horloge uit te geven? Let wel, ooit. Onder de gunstigste omstandigheden; je hebt een loterij gewonnen, of een oom van wie je het bestaan niet kende heeft je een fortuin nagelaten… Verzin maar iets. Is er een maximum? Of ben ik gewoon “raar” en “een typische gierige Hollandse vrek”? :grin:

13 likes

Als geld geen rol speelde, zou ik er ook geen probleem mee hebben om welk bedrag dan ook te betalen voor het juiste horloge.

13 likes

Ik heb alles dat ik wil hebben. Waarschijnlijk zelfs al meer dan dat. Ik kan mij niet voorstellen dat een duurder horloge nog iets kan bijdragen.

17 likes

Geen idee. Misschien maak ik ooit nog een flinke klapper in het leven. Geen idee ook wat inflatie gaat doen. Misschien is 25k op enig moment niet zo heel veel

4 likes

Als geld geen rol speelde, zou ik nog steeds niet weten met welk horloge ik gelukkig zou blijven. Natuurlijk kunnen de grenzen worden verlegd maar uiteindelijk helpt het niet. :slightly_smiling_face: Concreet zou ik max. 15K. voor mijzelf nog aanvaardbaar vinden. :thinking:

3 likes

Zou denk ik niet voorbij de 40K komen. Vind overigens dat heel veel daarboven in de rariteit-categorie zit.

5 likes

Ik ook niet. En nog geen 10 euro aan een RM. Totaal niet mijn smaak.

Realistisch gezien top ik uit rond de 15k denk ik… maar dan wel modern. Vintage durf ik niet hoger dan zo’n 5 gezien condition issues of onvervangbare onderdelen.

5 likes

Dus is niet te zeggen wat je maximum (in euro’s) gaat zijn

1 like

Één miljoen. Daarboven wordt echt te gek.

18 likes

Heb je daar dermate slechte ervaringen mee gehad?

1 like

Ja… vooral platen… maar ook andere onderdelen

1 like

Als dan :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Same story here, 5 a 6k op dit moment echt de max en merk al dat wat aan de hoge kant te vinden.

Als ik alles maar kon kopen hou je ook niks meer te wensen over…

3 likes

In de cstegorie tot 5k is zo veel leuks te vinden! Ik weet wel dat als geld geen rol speelde dat ik dan een aantal hooges zou hebben rond die prijsklasse, dus dan zit je ook al op een halve ton.

Overigens zou ik als investering wel veel geld in Rolex en Patek steken, maar die ook nooit meer dragen en zien zelfs…

Toch denk ik dat ik een paar uitschieters zou hebben; een Patek Grand Complication, want dat is gewoon een kunstwerk!

Maar als guilty pleasure, MOET dit horloge gewoon erbij en die is ondertussen ook duur aan t worden;

3 likes

Dan zou ik een knappe juffrouw in dienst nemen en aan haar vragen hoe laat het is of dat het niet tijd is voor wat beweging?

10 likes

Ik hoor haar al zeggen: “Bij de volgende toon is het vijf minuten over drie. TUUUT. En nou lopen met je kadaver.”

3 likes

Ik dacht niet zozeer aan mijn schoonmoeder…:smirk:

8 likes

Toen ik nog geen liefhebber was kon ik me niet voorstellen dat ik ooit 2.000 euro zou uitgeven aan een horloge. Dat was gekkenwerk. Dit was 4 jaar geleden.

Vervolgens had ik een SMPc en kon ik me niet indenken 5k uit te geven aan een horloge. M’n Explorer kostte meer.

Inmiddels durf ik het bijna niet meer te zeggen. Als ik een echte klapper maak, waarom zou er dan geen 126715chnr mogen komen? Die is list rond de 35k….

En die PP 2499…. :thinking::laughing:

3 likes

Dit :point_up_2:t2:.

Maar anders: 3900 euro. Dat was de in- en verkoopprijs van een Rolex (had ik hem maar langer gehouden :grin:).

En daar ga ik niet boven. Denk ik…niets zo gek als de hobby

1 like

Als geld geen issue zou zijn dan zet ik geen max op het bedrag. Ik zou bij een AD vragen om alle prijskaartjes te verwijderen en dan het horloge uitzoeken dat ik het mooiste vind. Dat is waarschijnlijk niet eens het duurste horloge.

1 like