Komt nog wel hoor als je wat langer met de hobby bezig bent vervagen dat soort grenzen.
Zijn we niet allemaal met een instapper begonnen…
Als geld geen rol speelt, dan spreekt het maximum voor zich: Die is er niet. Voor niets. Dan koop ik gerust een zwarte marmeren panter van een meter hoog, ingelegd met robijnen, met rainbow daytonas hangen aan de oren als oorbellen, voor op de bodem van het zwembad om omheen te zwemmen. What ever. Yolo.
Ik zou geen hoge bedragen uit willen geven aan een horloge, wat ik heb is meer dan zat en ligt denk ik ver boven de waarde van het gemiddelde horloge.
Ik zou ergens in de range van 1-3k eindigen hooguit en geen idee wat dat zou worden dan. Alles wat zoveel hoger zit is soms aardig en niet meer dan dat. Bij de hele dure horloges zit er gewoon een hele hoge premium op en alles met een hoge premium is het mij niet waard.
Ik durf het hele forum wel uit te nodigen vier iets wat nooit gaat komen, iedereen is welkom.
We weten je te vinden als je op 31 december de Staatsloterij wint!
Gaat ie ons niet vertellen dan vrees ik.
Het zal niet nodig zijn, ik doe niet mee aan de staatsverlakkerij
Het enige wat dan rest zal mij geen materiële rijkdom opleveren en ik ben er niet op uit ook.
Ik ken ontzettend veel arme mensen, het enige wat ze hebben is geld…
Nee, IMHO. Bij mij ligt de grens rond €1k. Zelfs als de geldboom vrucht zou dragen weet ik wel dingen met hogere prio.
Nee dat niet, maar als ik ooit een zwarte panter van een meter hoog koop met robijnen, of iets in die trant. Dan nodig ik je wel uit @Henk , want we zijn nog altijd Sky matties.
Geld went. Het went snel.
Wat uitnodigen van het forum betreft: nee, liever niet. Te veel patienten. Het zou een heel klein select groepje zijn. Ik hou sowieso niet zo heel erg van te veel mensen.
Voor mij is de prijs niet het belangrijkste.
Er zijn zo gruwelijk veel horloges boven de 50k Euro die ik te lelijk vind om zelfs maar te willen dragen.
En soms heb je juist hardstikke veel lol van een horloge dat je voor tientjes koopt en zelf leuk op weet te kalefateren.
Als geld totaal geen rol zou spelen zou mijn maximale te besteden bedrag voor een horloge puur afhangen van wat ik mooi vond en de prijs die daarvoor betaald moet worden. Niet van een bedrag dat ik als absoluut maximum in mijn hoofd heb.
Als geld geen rol speelde, dan zou ik Rolex opkopen en die toko sluiten. Gewoon omdat het dan kan.
Wat een keihard idee. Helaas is het een stichting…. Juist om mensen met ‘money out the ass’ te weren…
Mijn grail, en dan bedoel ik ook echt grail, is een Van Cleef & Arpels Midnight Planetarium. Die is geloof ik iets van 250k. Dat is ook meteen wat ik maximaal uit zou geven, alles wat ik verder leuk vind zit daar heel ver onder. Misschien 10k ofzo. Wat ik op dit moment max zou doen is 3k.
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
En naar mate mensen meer vermogen en / of inkomen hebben verschuiven vaak hun ideeën mbt wat veel is, of te verantwoorden of te gek.
Dus ik leg me niet vast op een maximum bedrag.
Het hangt er van af hoe je er tegenaan kijkt maar in de meeste gevallen is het waar wat je zegt. Ik vind het niet zo belangrijk want het is niet het geld waar mensen verwachten dat het geluk zit. Ik ben tevreden met wat ik heb en ik behoor niet tot de groep die zat heeft.
Ik heb ook tijden gehad dat ik dat wel had en ik ben dankbaar dat ik het heb meegemaakt, het heeft mij heel duidelijk het verschil laten ervaren. En ik ben nu meer tevreden dan ik ooit ben geweest, ook meer rust. Alles is makkelijker geworden.
Dat dus. Vriend van mij heeft een perfecte no-date Sub, wat wil je nog meer. Hij start maart vorig jaar nieuwe job, krijgt een erg goed aandelenpakket terwijl het bloed door de straten loopt op de beurs. Dat pakket is nu 4x over de kop gegaan en nu wil de jongeman een RM kopen.
Lijkt erop dat wanneer de spreekwoordelijke financiële grenzen opschuiven de smaak / ambities qua horloges dat netzogoed doet.
Eentje om in te kaderen