Maximale prijs die je ooit zou betalen

Ik ben iemand die van variatie houd, dus heb ik liever meer horloges die betaalbaar zijn dan één of twee hele dure. €300 is wel de bovengrens; mijn meeste horloges kosten zelfs veel minder.

Er waren uitschieters naar boven, twee limited editions van Orient. Geen spijt van, maar zeker niet mijn gewoonte.

3 likes

Was die Sakura niet heel erg limited?
Dan hoop ik dat ik die 8K overschot eerder bereik dan jij :smiley:

Wat moet je doen om de predictive texter op je telefoon voor “exploder” te laten kiezen? :smiley:

Dat gezegd hebbende, hoeveel ammunitie zit erin?

3 likes

Simpel.

Ik hou niet van horloges.

Vind ze leuk, maar ook niet meer dan dat. Wat maakt dat ik me er nauwelijks in verdiep, en alleen koop wat ik interessant vind. En er lang mee doe.

Verreweg de meeste horloges doen me niets, of vind ik ronduit lelijk. Er zijn nu 3 of 4 horloges die ik de moeite waard vind om aan te schaffen. En deze liggen allemaal in de prijsklasse van 5-8k. Dus daar is m’n antwoord.

2 likes

Mijn duurste horloge tot nu toe was een Breitling, eind Juni nieuw gekocht.
Dat ging eigenlijk best raar, het plan was om 2 polo shirts te kopen en ik kom thuis met een horloge ( de shirts ook gekocht ).

Het kopen van een horloge stond eigenlijk helemaal niet op de planning en al helemaal niet in een dergelijke prijsklasse. :grimacing:

Beste reden ever om lid te zijn van een horlogeforum.

3 likes

3K. En zelfs dat is al teveel voor welk horloge dan ook.

1 like

€ 5.000,- tot € 6.000,- want ik wil ze wel gewoon kunnen dragen. Maar ook dat is natuurlijk rekbaar want een paar jaar geleden zou ik € 3.500,- gezegd hebben :grinning:

1 like

In mijn optiek hangt dit compleet af van hoeveel geld men al heeft. Als ik willekeurig mijn vermogen zou verdrievoudigen, denk ik ook dat ik bereid ben drie keer zo veel uit te geven aan een horloge. Hetzelfde met halveren, dan gaat helaas de Rolex ook de laan uit.

4 likes

Voor mij ongeacht of je nu wel of geen geld op je spaarrekening hebt niet meer dan 500 euro denk ik.
Maar ik ben een erg praktisch type en weinig ingesteld op luxe, meer op comfort en buiten zijn.

3 likes

Weet niet of ie al verkocht is, maar als ie er nog is:

€ 519,–.

1 like

Oddly specific :grin:

Goed zo! Prachtige klok en je krijgt dit geld er morgen weer voor terug als je wilt! Geen risico (qua geld dan) en lekker dragen, en genieten!

2 likes

Max €3000,-

2 likes

Die zijn toch helemaal niet te koop.?
Die krijg je als sponsor horloge.

3 likes

50k voor eenmaal een goud horloge zou ik mezelf gunnen. Daarboven zijn het veelal gecompliceerde horloges met veel tierelantijntjes en betaal je hoofdzakelijk het jaarsalaris van een knutselende horloge maker.

4 likes

Het gaat toch ook om waar de focus en smaak ligt op horloge gebied. Dat bepaald mijn maximum op dat moment. Plus als het horloge zijn waarde makkelijk kan behouden kun je in je hoofd je maximum makkelijker hoger maken, tenminste dat werkt bij mij zo maar op dit moment is 15 k echt de max

1 like

:joy:

2 likes

Slechts één lauw plofje, het is vaker met dat merruk dat je er meer van zou verwachten.

1 like

Vroeger hoorde ik vaak: geld speelt geen rol! Dat is er niet…

Als geld geen rol speelt had ik toch deze, gewoon omdat het kan. Hoewel ik de sterntjes op de bezel we voldoende zou vinden.

afbeelding

3 likes

Ik had even zin in wat tekenen. Het is nog niet af, maar hee, moet ook kunnen af en toe.

Geen idee of ik hem nog ga afmaken, met gummen was 5 minuten wachten kennelijk niet lang genoeg met dit papier en deze fineliners. :angry:

O ja mijn antwoord, het is zo afhankelijk van je perceptie op dit moment. Er is geen zinnig antwoord op te geven. Heb je geld, laat je het hangen. Ben je arm, dan ben je blij met de simpelste dingen. En uiteindelijk is dat het belangrijkste.

Wat was die uitspraak van jou ook al weer @jurk? Geluk is blij zijn met wat je hebt ofzo toch?

6 likes

Jij bent de enige die dat weet :shushing_face:

Wel veel beter toch! :ok_hand:

5 likes