Mea Culpa: Dreyfuss&Co via Catawiki

Ik heb er echt heel lang over nagedacht of ik dit hier wil plaatsen.
De schaamte is groot.

Ik las het artikel Waarom een echte vent nooit met een nep Rolex rondloopt
Ik ben het hier volstrekt mee eens. Ik kan zo’n horloge zonder hard te werken niet veroorloven en wat is er nou mooier om dit door te kunnen geven aan je kinderen later.

Ik heb de afgelopen maanden erg hard gewerkt in een ziekenhuis in Brabant. En dus vond ik een kado voor mezelf op zijn plaats. Overuren gedeeltelijk uit laten betalen en apart gezet voor een mooi horloge.

Mijn oog viel op deze Dreyfuss&co:
DREYFUSS & CO 1925 MOONPHASE AUTOMATIC WATCH
image

Aankoop via Catawiki (eerste en laatste keer, denk ik) van een particulier.
En dan begint het gedoe.
Het horloge komt netjes afgeleverd met doos en beschrijvingen; ik vind het er erg mooi uit zien en wil graag dragen. Het is beslist nieuw en ongedragen, zoals in de advertentie stond.
Echter zijn er twee dingen niet in de haak;

  • De datum en dag verspringt al rond 20;00
  • De moonphase is niet in te stellen met de knop ‘Lune’ die op 8 uur in de kast zit.

Dreyfuss&co. reageert nog niet heel hard; ik heb het ook niet via een erkende dealer gekocht, dus er bestaat een kans dat er helemaal niks van de garantie terecht komt.

De verkoper reageerde in het begin nog hoopvol, maar op dit moment ook niet meer.

Het niet op de juiste tijd omspringen van dag en datum; daar stoor ik me op dit moment het meest aan. Zou dit eenvoudig te verhelpen zijn? Klinkt natuurlijk heel zuinig, maar ik zit niet echt te wachten op extra hoge kosten voor dit horloge, met dit verhaal.

Ik ben me zeer bewust van mijn eigen stommiteit, MEA CULPA; er zit niet heel veel anders op het spaardoel fors op te krikken en stug door te sparen/hard te werken. En natuurlijk misschien toch nog plezier hebben van dit horloge.

4 likes

🤦

🤦

🤷

Eerst advies vragen op HF, dan pas kopen. Mocht je de moeite willen nemen kan iemand hier dat vast wel voor je fixen.

8 likes

Het spijt me. Lessons learned, Ik zal het nooit meer doen.

6 likes

Dat is niet zo moeilijk te fixen zou ik denken… dan staan de wijzers gewoon niet lekker gemonteerd.
De moonphase is lastiger… lijkt me. Geen idee.

Inderdaad even horlogemaker opzoeken…

Mijn ervaring is dat de meeste dealers best wat moeite voor je willen doen als je even langs gaat en hun onkosten (verzendkosten) wil betalen. Je hebt immers recht op garantie en voor hen is het vaak een service van weinig moeite en toch een mogelijke klant voor de toekomst. Wellicht even rondkijken in de winkel alsof je al wat nieuws zoekt ipv gelijk naar de balie. Succes.

Waarom straf jij jezelf zo?

:slight_smile:
Die kan je op twee manieren opvatten.
Waarom ik mezelf zo straf met een aankoop van dit horloge via CataWiki?
of
Waarom ik me zo nederig opstel t.a.v. mijn eigen fout?

2 likes

Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt?

Beide!

25 likes

Als er dan nog meer confronterende cartoons van gemaakt worden…:cry:

€650

1 like

Ps. Troost je met de gedachte dat ik een wachtlijst heb met mensen die hiervoor betalen. Dus dat heb je iig verdiend.

25 likes

Goed bezig @jurk! :joy:

1 like

Goed bezig @R1ck, pas 10 dagen lid van dit forum, en nu al vereeuwigd door @Jurk! :sweat_smile:

3 likes

Het zegt ook wel iets over de casus, zeg maar…

Anyway, ik zal er op de één of andere manier van moeten genieten.

Ik zal je plaatje zeker gaan gebruiken als avatar

2 likes

Ik snap dat het super kut voelt.
650 is een hoop geld. Zeker als je het af zet tegen het gemiddelde besteedbaar inkomen.
Dat is maanden sparen.

Probeer het een beetje te relativeren met een cartoontje.

Weet iig zeker dat je hier op het forum mooie horloges kunt vinden.
Ik wens je hier veel plezier en succes met de komende aanschaf.

13 likes

:ok_hand::ok_hand:

1 like

had niet gehoeven.
Maar evengoed dank!

Kun je niet gewoon via Catawiki dit terugsturen in verband met gebreken? Bij “nieuw” hoef je dit niet te verwachten?!

3 likes