Ik vond het wel een humoristische vondst
Hoewel ik de Hamilton mooi vind, valt deze voor mij af vanwege de voor mij te ver uitstekende pushers. De anderen uit jouw voorstel hebben dat niet en meer mijn voorkeur, maar ja, mijn voorkeur…
Ik heb een zorgvuldig gekozen en opgebouwde collectie op dit forum van je mogen zien.
In dat licht zou ik je echt aanraden om voor de gedroomde uitbreiding met een chronograaf (ook) goed de tijd te nemen en vooral niet te ‘schikken’ voor iets wat je op termijn als ‘toch net niet’ gaat beschouwen. En vooral passen, passen, passen.
Terugkomend op jouw collectie zou ik je de Breitling Premier adviseren.
Nog een suggestie om over na te denken
Longines Spirit Chrono lijkt me ook wel mooi.
Breitling Premier is erg fraai; vaak het wild gezien en zeker niet overdreven groot.
Ik ben zelf uitgekomen bij de Speedmaster.
Veel plezier met de jacht!
Ik heb zelf de Hamilton Intramatic gepast en als eerder opgemerkt: de pushers steken nogal uit. Deze viel dus af. Zelf ben ik nog steeds weg van mijn Speedmaster. Een fantastisch horloge en een blijver. Zelf vind ik sommige modellen van Guinand erg mooi.
Enige tijd geleden is deze op mijn pad gekomen, en heeft mij mede door de maat (38mm) uurwerk ( handwind 861) , cusioncase en plexi-sexy icm met blauw / orange mega aangenaam verrast …misschien is t het een idee
Wel een goeie vraag.
Heb je al eens gekeken naar de Tissot chrono’s?
Tissot 1973 heritage (iets van € 2300,- dacht ik)
Zijn er in verschillende kleursamenstellingen.
En de PRX Chrono
Je zou ook voor een vintage kunnen gaan.
Zelf heb ik een Omega Speedmaster uit 1971
Of een vintage Quartz
Ik zou zeker, met 3k als budget, ook kijken bij Longines. Meerdere mooie opties
Wens je een plezierige en succesvolle zoektocht
Ik zou premier zeggen, in 40mm.
Maar verder zou ik suggereren dat je naar Excelsior Park kijkt voor een kwart van het geld. Ik overweeg om ook nog een zwarte aan te schaffen naast mijn beige.
Zo cool, en weer bij je budget van 2000-2500 euro.
Heeft een zwarte of witte je voorkeur? Kan ik me voorstellen hoor. Zo niet zou je ook nog naar de nieuwe Farer Chronograph Classics kunnen kijken. Bijvoorbeeld:
Dank voor de goede suggesties en het meedenken!
Mooi!
Ook gaaf, maar ik denk dat ik de BigEye dan toch de voorkeur geef.
Die kende ik nog niet, ik ga me erin verdiepen!
Cool, maar ook een beetje te veel overlap met mijn Alpina:
Leuk! Ik moet wel zeggen, de PRX is het niet helemaal voor mij, en als ik de 1973 zie denk ik dat ik misschien eerder die mooie Farer van @InspectorClouseau afhandig zou moeten maken.
Deze tip is zeker geland!
Absoluut heel mooi, net als die mintgroene Breitling, maar misschien ook wel een tikje aan de klassieke kant. Het mag wel ietsjes sportiever, denk ik.
Ja, ik denk het wel, of donkerblauw desnoods. Ik wil hem graag vaak kunnen dragen en dat gaat denk ik het beste als de kleur niet al te uitgesproken is. Prachtige Farer, desondanks.
Ik vind het wel meevallen met Hamilton wanneer je weet dat er een duidelijk kwaliteitsverschil is tussen hun entry-level horloges en de horloges in een hoger prijssegment. Zoals bijvoorbeeld deze chrono of de ‘Interstellar’ Pilot Day-Date. Waar bij de entry level horloges eigenlijk altijd wel iets niet goed is zoals de AR coating of bracelet is er op deze chrono naar mijn mening weinig aan te merken.
Ik hoop ook dit jaar een mechanische chronograaf aan te schaffen, ik twijfel tussen de Hamilton, Bigeye en Sinn. Momenteel neig ik naar de Bigeye omdat je daarmee een chrono en sportieve flieger in een hebt.
Als ik al wat hier is voorgesteld zo zie, dan zou ik gewoon voor de eerste gaan. De Hamilton ziet er supergoed uit, mooi design in het algemeen, wijzerplaat héél mooi (dials mooi van afmeting en perfect geplaatst, een datum die perfect geplaatst is), sportief maar toch ook stijlvol, goed binnenwerk.
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Als je beseft dat de Hamilton gewoon een 7753 aan boord heeft zien de Breitlings er ineens erg duur uit.
Oh ja, en Hamilton is dan niet te lui/cheap geweest om de pusher voor datum quickset te implementeren
Ik preek voor eigen parochie maar deze is ook geweldig. Tijdloos. Er is een re-issue van gemaakt, heeft de originele band, prachtige verouderde wijzerplaat en een perfecte maat.
De Tissot PRX chrono die hierboven genoemd wordt is echt prachtig in het echt. Enigszins aan de dikke kant vergeleken met de standaard mechanische PRX, maar wel een mooie eyecatcher om zelf 10 keer per uur naar te kijken zonder de tijd af te lezen