Die zijn ook gaaf!!!
De Junghans Meister Chronoscope. 40,7mm in diameter.
Erg mooi afgewerkt horloge en mooi binnen je budget (1850 EUR list).
Wel wat gekleder dan enkele andere voorstellen hier.
Mooie!
Er schieten me drie dingen door het hoofd:
-
Als je naar een Breitling B09 Premier kijkt in 40mm is het ook een klassieke chronograaf. Ik zou een chronograaf, ook een klassiek vormgegeven, sowieso als sportief en toolish willen zien, omdat het nu eenmaal geen dresswatch is.
-
Het hangt heel erg van de kleur af hoe je 'm beleeft. Mijn beige variant is klassieker van kleurstelling, uiteraard, maar als je de zwarte scoort met groene lume heb je al een veel sportiever apparaat in handen.
-
Als je dat horloge op verschillende banden zet verandert het karakter volledig. Case in point is dit. Eerst op een dressy bandje:
En daarna op een Bund, een piloten-band en een zwikje gore NATO’s:
Totaal ander horloge.
Zeker, een chronograaf is inherent sportiever dan een dresswatch. Maar het mag denk ik nog wel iets meer die kant op, ondanks dat ik die ‘dressy’ chronografen heel sexy vind.
Ik heb het gevoel dat ik qua semi-formele horloges (zeg maar alles wat minder formeel is dan een pure dresswatch) al redelijk goed voorzien ben.
@Ruud: ja, heel gaaf natuurlijk, maar dan zit je wel echt rond de 7-8k toch?
Het kan zijn dat dat gewoon je ding is.
Waarom zou je jezelf forceren om “iets sportievers” te kopen? Ik zou gewoon datgene nemen waar ik de dikste joekeloekes van krijg, zeg maar.
Oh, dat is echt een zeer diverse categorie.
Ik vind de navitimer erg mooi en in jouw pricerange vooral deze
In dat kader vind ik deze premier ook erg mooi met de rechthoekige pushers. Geen B01 uurwerk erin maar ik vind de dial layout bij deze veel mooier.
En is binnen jouw budget
En welk model is dit nu precies ? Ik ben niet zo op de hoogte van het Hamilton-aanbod .
De Intermatic chrono
Let op je hebt de handopwinder ( die ik persoonlijk mooier vind) en de automaat
Intramatic*
Referentie: H38416711 (40 mm. en automaat).
Met een budget van ± €5K is de Bell & Ross chrono ook een optie.
Saffierglas voor en achter met een mooie ‘boog’ er in.
Bell & Ross BR V2-94 Black Steel
Bell & Ross BR V2-94 Black Steel
Ik moet wel zeggen dat de ETA 2894-2 me een beetje afschrikt, met name vanwege de verhalen over slechte repareerbaarheid.