Mechanische chrono, wijsheid gevraagd

Ik vrees dat je ze allemaal moet gaan passen. Pas dan weet je welke je wilt. Ik zou beginnen met je jeugdliefde, de Breitling.

1 like

Best scherp geprijsd

1 like

Ja, misschien dat ik dit weekend maar eens wat moet gaan passen.

Ik merk wel dat ik eigenlijk alleen maar naar Navitimers zit te loeren momenteel. Dus ik zal geduld en zelfbeheersing moeten betrachten.

afbeelding

1 like

Ik persoonlijk zou voor de Breitling gaan, zwarte dial of niet…

1 like

Niet kiezen of een compromis sluiten ga voor je gevoel! De A23322 doen, als het niet bevalt (wat ik me niet voor kan stellen) dan verkoop je hem toch. Ik zou qua budget een mooie gebruikte zoeken deze zijn er genoeg. Succes

1 like

Een chronograaf met centrale minutenwijzer. Het is gek, maar sinds mijn laatste aankoop (Fortis OCC met Lemania 5100) wil ik niet anders!

5 likes

Suggesties:

13 likes

Damn! Die is cool!

Beetje zelfde stijl, klassieker misschien?

8 likes

Vooral de Stratoliner vind ik heel tof. Door het NA-topic van @Subonno heb ik die ook aan de longlist toegevoegd. Meestal ben ik niet zo dol op 6-9-12 subdials, maar hier is het echt mooi in balans!

2 likes

Ook mooi :star_struck:

6 likes

Ik zou voor je eerste keuze gaan de Hamilton :+1:t2:

1 like

En… ben je al gaan passen @SwissToni?

Er zijn hier al best veel goede en heel mooie suggesties gedaan. Zelf ben ik niet zo enthousiast over die Hamilton. Technisch is dat allemaal dik in orde natuurlijk, maar ik vind ‘m er niet zo subtiel en verfijnd uitzien als de Nivada en Hanhart. Zeker als je die Breitling er naast houdt, die ook een panda dial heeft, wordt het duidelijk waar het wat wringt; datumvenster en logo zijn nogal groot en maken het geheel wat grof in mijn ogen.

Voor wat betreft die Hanhart 417es 1954 kan ik zeggen: zoek het bandje wat je er op wil en het is een nog beter horloge dan op de meegeleverde bund. Mijn absolute favoriet die nooit weg gaat. Dat ding is zo mooi tot in detail afgewerkt.

Ben benieuwd wat je gaat kiezen!

1 like

Heel veel Valjoux 7750 gebaseerde horloges. You hate it or you love it. Hij is soms nogal aanwezig (hoor je en voel je).

Zelf hou ik ervan, maar niet onbelangrijk om te ervaren voor je koopt.

2 likes

Is dat altijd? Of bijv bij een Breitling, die er nog z’n eigen werk aan doet, niet/minder?

Ik denk altijd. De oorzaak is het unidirectioneel opwinden.

1 like

Vind zelf deze Longines wel erg fraai. 40mm en onder de 3k. Op staal of leer te koop, maar ik zou er direct wat andere banden op gooien.

4 likes

Nee, nog niet. Het blijkt wat lastiger dan gedacht om tijd vrij te maken dit weekend :upside_down_face:

Ik denk dat ik het met je eens ben over de Hamilton vs. de Breitling Premier. De vraag daarbij is voor mij niet zo zeer of de Breitling mooier is, maar of hij 3x zo mooi is (wat de verhouding in aanschafprijs is).

Maar de belangrijkste vraag is momenteel, denk ik, of ik aan de Navitimer ga ontkomen. Die blijkt tot nu toe sterk op

2 likes

Ik denk dat ik dat leuk zal vinden, maar ik heb er geen ervaring mee, dus inderdaad goed om te proberen!

Koopje

1 like