Als ik u persoonlijk heb geraakt door mijn reactie, mijn nederige excuses. Ik wist niet dat u zo licht geraakt was
Beste Michiel,
Misschien is de Lorier Gemini wat (3 verschillende soorten). Wel Seagull automatisch uurwerk maar de looks vind ik erg gaaf.
Succes met de zoektocht!
Groet, Marijn.
Een mooi voorbeeld van een super tof micro brand horloge met een Seagull uurwerk.
En deze kun je echt blind kopen, Lauren en Lorenzo doen echt iets goed met hun merk.
Het was enkel mijn bedoeling om marnixmoed te herrinneren wat het merk was, niet om het aan te prijzen.
Mijn smaak is het ook niet & ik wil dus ook niet op hun aanbod worden afgerekend
Toch ongelooflijk dat ze dat aan kunnen bieden voor die prijs
Gezien mijn beperkte ervaring met mechanische chronograaf kan ik wel dit meegeven.
Tweedehands is een Citizen Bullhead gaaf, maar is én draagt klein. En met smalle band.
Nieuw is een Chinese Alpha met SeaGull niet verkeerd. Ik heb er geen spijt van deze gekocht te hebben. Goeie verhouding prijs/kwaliteit.
Alfex jammer wat er met dat merk gebeurt is.
Kijk hier eens naar; puur ter overweging. Leuk Frans merk met bijbehorende historie en binnen jouw budget. Ik heb er een paar in mijn privé collectie en draag ze regelmatig. Veel waar voor je centjes.
Tuurlijk wel maar dan wel alleen op het toilet…
Wijze woorden… en helemaal in lijn met wat mijn oude mentor 100 jaar geleden altijd tegen mij zei…
" Hopen of balen
het is om het even
maar niets is zo fijn
als na de daad
opgelucht adem te kunnen halen."
Duits, chrono, automaat en onder de 500 euro…
Zeppelin!
edit: tja de vraag is of je het mooi vindt. en bij nogneens goed naar de foto kijke. chrono???
Maar goed… Als je het mij vraagt en je bent soepel met de vereisten maar wilt echt iets met een Speedtimer look
Bulova Lunar Pilot.
Gerenomeerd Amerikaans merk,
fantastische look
Quartz, klopt, maar wel een high accuracy quartz
onder de 500 euro.
Reissue van een Bulova die op de maan is geweest met Apollo 15, staat op caseback. Oftewel super cooool
@cmkooi Heb nog een vintage Pontiac Jumping chrono liggen. Nooit gedragen / absoluut NOS… die mag weg voor die prijs. Het gaat om de rechter.
Ik ben ook echt niet van de replica horloges
Of deze:
En anders een Swatch automatische chrono misschien. Veel meer kan ik niet vinden.
Nog een toevoeging op mijn eerdere reactie… wat je zoekt zal er of niet zijn of het goedkoopste model op de markt zijn. Ik zou dan eerder kiezen voor een mooie Quartz / Japanner die qua kwaliteit dan ook nog eens beter zal zijn in dit prijsbereik. Als je echt Duits of Zwitsers wilt dan ben ik bang dat je toch echt je prijsbereik moet vergroten naar minimaal het dubbele gok ik.
Eigenlijk een goed punt. Als kwaliteit vooropstaat, misschien toch een compromis sluiten wat het uurwerk betreft. Als je een geschikt gebruikt uurwerk vind, lever je waarschijnlijk ook in op kwaliteit in termen van gebruikssporen en staat van uurwerk?
bij degelijke uurwerken en goede gebruikersgeschiedenis valt dat reuze mee. Maar dat zijn bij chronos vaak niet de goedkoopste