Ben er ook achter gekomen dat het palletje niet het probleem was, maar dat ik de schroef van het datumrad niet goed recht had ingeschroefd. Dat gaf dus de weerstand die ik ervoer.
Nu hopelijk netjes de nacht door en dan morgen op proef om de pols.
Nu de Buler zich netjes heeft gedragen vandaag is het tijd voor de volgende op de lijst. De Meda met MST 365 uurwerk. De balans heeft beter dagen gekend, maar mogelijk heb ik een vervangende balans voor.
Goeie genade. Als je niet het juiste gereedschap hebt en dit voor je beroep zou doen……… lijkt haast een slachthuis. Hoe krijg je dit voor elkaar
Ik ben al blij dat ik het spul heel uit elkaar kan halen en weer netjes in elkaar kan zetten. Zodra er moet worden gerepareerd of maatwerk moet worden geleverd zal ik nog heeeel veeeel moeten leren en gereedschap kopen
Balans helemaal omgezet, want ik wilde de juiste brug houden vanwege de brushing. De medesleutelaars weten dat in deze uurwerkfamilie een scala aan diverse afwerkingen is.
Nog meerdere balansen geprobeerd, maar zoals de afwerking hebben ze ook een aantal verschillende anti shock systemen gebruikt. En dan denk je genoeg donoren van de 233 familie te hebben… Aangezien in elke zwikkie opknappers er bijna altijd wel een 233 variant zit. Helaas geen goede incabloc balans over…
Plan van aanpak is een neefje of nichtje in de 233 familie te pakken met een goede balans en dat als uurwerk te gebruiken.
Ik ben precies hetzelfde euvel tegengekomen vorige week
Ik denk wel vier soorten Artishock systemen en dan past er dus niks. Wat een #€&+** kaliber.
Zeer dunne spiraal en iedere keer vechten met het middenrad…Er zijn trouwens 2 vervangende uurwerkjes onderweg…Misschien zit er voor jou ook iets bij .!
Nadat een poging om een 233-66 te gebruiken was mislukt. Ging niet passen andere ligne andere dikte…
Vond ik nog een 233-68-E met dezelfde Ligne en nog belangrijker… een goede balans! Alle bruggen gebruikt met de balans aangezien het een goudkleurig uurwerk is. Maar de tandwielen van de andere, want de donor was niet heel fris en had wat corrosie aanslag.
Prachtig regelbeeld! Maar euhm… 21600! Shit! The vloek van de 233 slaat weer toe. Morgen even hopen dat ik de het seconderad netjes krijg… want die had wat aanslag op de as. En verder de andere raderen vergelijken.
Bij het demonteren voor het verwisselen van de wielen…. Ja de 233 vloek zet door… balans spiraal toch in het middenrad… we gaan door met een werkende 233 te krijgen!
Wel geleerd dat er 2 lijnen in de 233 familie zijn en dan nog diverse kleine klote verschillen.
Ga de “regel” eerst balans verwijderen niet meer zo stellig toepassen. Eerst rustig de bruggen verwijderen en het centrumrad verwijderen en dan zonder zorgen de balans verwijderen.
Kan ook mis gaan. Bij een klein uurwerkje dacht ik ook een keer slim te zijn om eerst de bruggen te verwijderen. Helaas gleed bij het losdraaien van een van de schroeven van de brug m’n schroevendraaier weg en belandde precies bovenop de spiraal. Die was toen serieus verfrommeld.