Wie draagt zijn uurwerk tijdens het slapen, en waarom wel of waarom juist niet.
Ben benieuwd om de reacties te zien.
Persoonlijk draag ik enkel mijn smartwatch in bed, deze draag ik altijd wat losser om de pols dan andere horloges.
Ik merk dat mijn polsen 's morgens ook wat gezwollen zijn, deze zit dan minder gespannen bij het opstaan.
Ik doe het nooit het is een gouden regel voor mij: thuis gaat het horloge altijd af. Ik ben linkshandig en draag mijn horloge links, maar ik heb daar nooit problemen mee gehad. Ben altijd extreem zuinig op al mijn horloges.
Ik doe 's ochtends een horloge om, en draag dat gewoon die dag tot ik de volgende ochtend weer een horloge uitzoek. Het kan gebeuren dat er nog een dag overheen gaat.
Tussentijds doe ik die dingen nooit af. Heel soms gebeurt het dat ik 'm af doe als het niet waterdicht is, en ik bijvoorbeeld ga douchen, in bad ga, zwem, of andere watersport beoefen. Als het horloge waterdicht is (en veel van m’n horloges zijn dat) gaat ie dus niet af.
Ook met dingen a’s golf, train’n, discgolf, seks, motorried’n, werk’n in de tuune, discgolf in de tuune, of seks in de tuune goat ie nait af, mien jong.
Ik ook, in dier voege dat ik er op sta dat ze functioneel 100% in orde zijn. Cosmetisch gezien heb ik niks op wabi sabi tegen.
Ik heb mijn G10 in principe 24/7 aan.
Met de goede lume waardoor ik elk moment van de nacht de tijd even snel kan aflezen. ( mocht ik eens tussendoor wakker worden )
Hij is licht qua gewicht, en lekker plat, en in samenwerking met de flexibele katoenen strap, voel ik m amper om mijn pols zitten.
Ik denk er eerlijk gezegd eigenlijk nooit over na.
Ik heb nog nooit een horloge beschadigd. De sluiting van mijn horloges is bijna altijd krasloos denk dat het gewoon een soort automatisme is geworden. Ik werk als developer achter een bureau en hou mijn pols altijd net iets hoger of zo. Alleen wat superfijne mini-krasjes die je amper ziet. Maar een horloge van twee, drie jaar oud ziet er bij mij nog steeds keurig uit. Als ik mijn vrouw haar Rolex of PRX zó op een glazen tafel zie neerleggen, krijg ik serieus de kriebels…
Nee ‘snachts gaat hij gewoon af en in z’n doos. Mijn arm ligt altijd onder m’n kussen dus geen trek in dat die dan blijft hangen achter m’n horloge ofzo . In de ochtend gaat’ ie weer om.
Bang om het horloge te beschadigen zou niet in mij opkomen, maar het lijkt me niet comfortabel en waarom zou ik?
Een (kwarts, digitaal) horloge met een lampje is misschien wel zinvol, maar mijn digitale wekker maakt ook dat overbodig.
Altijd om 's nachts. Nooit over gedacht om hem bij het naar bed gaan af te doen. Ik word 's nachts nog wel eens wakker en kijk altijd op mijn horloge hoe laat het is.
Af, draag ook geen bril 's nachts, dus ik zie er ook niks van, heb een schurft hekel aan lume, die al helemaal niet werkt zonder dat je er eerst met een supersterke ledlamp 20 minuten op hebt geschenen. En om meteen het volgende topic plat te slaan: ik douche/zwem/duik er ook niet mee, waarom zou ik?
Inderdaad bril en horloge keurig op het nachtkastje voordat ik ga slapen. Overigens wel alvast het horloge voor de volgende dag. De ander gaat in de winder of de doos.