Meer horloges dan Dagen

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=3763171&rid=31519#msg_3763171

Ongeloofelijk ::o

:}

Het duizelt me… En halverwege: 3x mijn ‘holy grail’ horloges!!! Blancpain FF!!!

Menno

Ik kende het topic.
Tja, dat “trieste” lot staat ons allemaal te wachten… :smiley:
( Als we zo blijven voortdoen :wink: )

What? Dat zijn er niet normaal veel o.0

Echt niet te filmen zoveel horloges die gast heeft…
Alleen al bijna 500 Seikos en dan nog een paar honderd andere…

Daar ligt wel voor een klein kapitaal. En dan wist ie zelf geeneens hoeveel hij precies had.

Ik kende dit topic al. Volgens mij is het hier eerder al een keer ter sprake gekomen. Maar je blijft je verbazen als je hiernaar kijkt… ::o

ongelooflijk::o::o::o::o::o

Ik had het al eens een paar keer eerder gezien, maar het blijft me verbazen. Het lijkt me dat je hier je doel toch een beetje voorbij bent geschoten. Als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan horloges, zorg er dan voor dat je ook een leuke (vitrine)kast hebt om ze in te doen.

Kende deze ook al maar blijft indrukwekkend! Ben het overigens met Jurgen eens, de presentatie laat wat te wensen over, dat zou ik zelf anders doen.

Ja Leeuwentemmer,

Maar als je zoveel hebt vraag ik mij af hoe je dat dan dacht in het vat te gieten .
Tientallen horlogeboxen is ook geen gezicht en hoeveel vitrinekasten heb je dan nodig?
Ik zou het nog niet zo snel weten,ik heb dan ook maar een armzalige verzameling vergeleken met die meneer.

Groetjes,

Lenno

:}

Ik heb voor verschillende gelegenheden verschillende horloges, maar die heeft voor elke dag van de rest van z’n leven een ander horloge…

Ik moet nog even sparen…

Ik kende dit berichtje al, maar het blijft indrukwekkend!

Zo, ongelovelijk, geweldige post en verzameling!!!

Maarreh, iemand een idee van de totale waarde van deze collectie?

Ik gooi maar eens een bedrag in de groep: 400.000 Euro?

el_great_foxman Schreef:

Zo, ongelovelijk, geweldige post en
verzameling!!!

Maarreh, iemand een idee van de totale waarde van
deze collectie?

Ik gooi maar eens een bedrag in de groep: 400.000
Euro?

Ik denk dat de waarde erg afhangt van waar ie ze heeft gehaald: oftewel hoeveel hij er voor heeft betaald. Bij de juwelier koste zo een Seiko horloge tussen de 100 en 500 gulden. Bij iemand waar ie korting kan krijgen, kan dat zo een 10 tot 25% schelen.
Verder heeft u ook dure klokjes, als Breguet, IWC, etc. en nog een paar SpringDrives.

Weet je wat? Ik rond het af op 1 miljoen! :+

Weet niet wat de waarde is maar heel veel klokjes in sigarenkistjes
gedonderd getuigt voor mij niet van een liefhebber.
Daarbij heel veel van hetzelfde…
Voor mij niet een voorbeeld-nerzamelaar/liefhebber:D:D

Ik vind zijn verzameling nogal overweldigend…maar de manier waarop hij ze spaart vind ik nogal te wensen overlaten.
Eeen hele berg klokken zomaar bij elkaar in een lade flikkeren kan in mijn ogen niet .Als ik een kras op mijn kast heb van mijn 5je dan voel ik me slecht…laat staan wat hij allemaal zijn klokjes aandoet…
Maar heb wel hier en daar een beetje gewatertand…

Hij overdrijft!

V3T3RAN Schreef:

Ik vind zijn verzameling nogal overweldigend…maar
de manier waarop hij ze spaart vind ik nogal te
wensen overlaten.
Eeen hele berg klokken zomaar bij elkaar in een
lade flikkeren kan in mijn ogen niet .Als ik een
kras op mijn kast heb van mijn 5je dan voel ik me
slecht…laat staan wat hij allemaal zijn klokjes
aandoet…
Maar heb wel hier en daar een beetje
gewatertand…

Oei, ik ben in dat opzichte ook best wel rommelig als die meneer. o^_^o

Ik probeer nu een kistje te zoeken waar ik ze netjes bij elkaar kan opbergen.

Naast dat er natuurlijk geweldige horloges bij zitten (die Minerva’s zijn om te smullen) heb ik ook altijd een beetje medelijden met dit soort mensen. Deze man is waarschijnlijk koopziek. Niet echt iets om trots op te zijn. Wat moet je in vredesnaam met zoveel horloges? Om de tien jaar je verteerde bandjes vervangen…