Ik heb verleden week in mijn vakantie in Oostenrijk een horloge gevonden.
Het gaat om de Steinart Nav B-Uhr II.
Na een hoop zoeken op google ben ik nog niet heel veel wijzer geworden wat ik nu precies in handen heb.
Laat staan de waarde.
Het horloge staat momenteel op marktplaats te koop en er komen verschillende biedingen binnen, met dus ook verschillende waarde. de zoekterm voor marktplaats = horloge steinhart Nav. B-Uhr II
Wat mij opvalt is dat er in de zijkant 0020 gegrafeerd staat.
Ik hoop dat iemand mij wat meer informatie kan geven.
Ik heb natuurlijk al op de website zelf gekeken en op verschillende forums gezocht.
Het probleem van dit horloge is de achterkant.
Op de website van steinhart is nergens het oude piloten logo te vinden.
Enkel alleen de nieuwe versie.
On topic; je moet even de leeftijd van het horloge zien te achterhalen, de service interval van dit uurwerk is 4 a 5 jaar en dat is ook ongeveer de periode dat het horloge te koop is bij Steinhart dacht ik. Dit bepaalt namelijk behoorlijk wat je er voor kunt vragen. Je huidige Marktplaats vraagprijs van 375 is wellicht iets aan de hoge kant (325 a 350 is gebruikelijke tweedehands nieuwstaat prijs voor een Nav B) maar mocht ie binnenkort dus een service beurt nodig hebben dan zul je hem scherper moeten prijzen vrees ik.
Gelukkig zijn er ook nog normale leden die een fatsoenlijk antwoord kunnen geven. Wat is het toch met die agressiviteit de laatste tijd?
Voorstellen is niet verplicht (volgens de regels) en als je het antwoord niet weet en daarom maar een doodoener plaatst reageer dan niet. Just my 2 cts.
Kan zomaar zijn dat je van Günter te horen krijgt, hé top man dat je hem hebt gevonden, de eigenaar heeft zich bij mij gemeld dus stuur maar op dan zorg ik dat hij weer terecht komt waar hij hoort…
Ja ik was mij ook niet van bewust om mij even netjes voor te stellen.
Ook leek het mij logisch dat als je een vraag stelt op deze forum dat je zelf al het een en ander hebt uitgezocht.
(zeker het kijken op de originele website).
Maar dit is inderdaad het logo wat ik zoek!
Die is op de nieuwe niet vinden.
Ik heb dit model ook met dezelfde gravering op de achterzijde. De mijne is van Nov. 2014. Misschien een via FB een bericht aan Steinhart sturen, gaat het om een stalen of titanium variant ?