Meer Seiko 2022 modellen!

“NEW: Seiko Dresses Up The Alpinist Range With The SPB249J1 And SPB251J1”

en?
  • Top
  • is oke
  • Flop

0 stemmers

Groen is tof. Vind het op één of andere manier ook een mooie insert, hoewel hij zo verschillend weer niet is :thinking:

Voor wie over 2021 de aantallen nog eens wil bestuderen, en er is iemand die dat bijhoudt … :roll_eyes:
er waren 408 nieuwe modellen, en dat is exclusief GS, en Seiko alleen bracht al 110 limiteds uit, is hier het naslag werk van hem.

4 likes

Je kunt er om lachen, maar die lijst is zo lang, met zoveel foto links, dat ie eergisteren op m’n ouwe tablet niet eens fatsoenlijk wilde laden. Op de Mac daarentegen: Vliegensvlug. Man, wat zijn het er veel.

Gode zij dank ben ik geen serieuze verzamelaar. :slight_smile:

2 likes

Leuk om te kijken. Ik had de vervangers van de SNK field watches nog niet eerder gezien: 4R en 39.5 mm dus dat is mooi.

Hier meer info: https://chronometercheck.com/new-seiko-5-srph29-srph31-srph33/

1 like

Ja, dat is niet meer bij te houden lijkt me ?
En dit was niet eens een kroonjaar, maar slechts het 140 jarige. + 400 modellen waarvan 110 limited. Wel leuk om ook de speciale AD en landen versies te zien zoals van Thailand. Hopelijk wordt dit jaar iets rustiger.

Maar plotseling 13,2mm dik, en dan met bol hardlex.

Als ze nou eens 38mm x 11mm waren met bol saffier, dan was het wat. De oude versie was ook geen 13mm dik.

Rust maak ik in m’n hoofd door meer dan 99% van alle horloges op de wereld uit te sluiten van mijn selectie. Zo ook hier bij de Seiko’s. Ik twijfel over de herring-bone Alpinist op Cordovan bovenaan dit topic, maar da’s echt het enige Seiko model wat op dit moment op m’n radar staat.

1 like

Dikte is wat mij betreft prima en saffier… ja graag maar welk sub usd 300 Seiko heeft dat, geen toch? Dat en de braclet is altijd een minpunt op de 5jes.

Maak ze dan iets duurder maar beter. Dat zou mijn tip aan Seiko zijn. En aan Hamilton. AR coating anyone?

Deed Rolex tot voor kort sowieso niet. AR coating is overrated.

Nee. Bijna niets is zo ergerlijk als van die fletse onafleesbare kutglaasjes. Rolex gebruikte wel eerst 80 jaar plexi dus dat is pas recent een noodzaak geworden.

1 like

De submariner heeft het sinds 2020.

Dat was dan ook tussen 1955 en nu best wel een kuthorloge. De sub als maatstaf nemen doet het niet voor mij, tenzij de aller allereerste bedoeld wordt. :blush::+1:

De rest heeft het ook niet hoor.

Haha dat wist ik niet. En mensen maar zeiken dat Seiko te duur is geworden en dat je voor dat geld minimaal een saffierglas mag verwachten… maar bij een veel duurdere Rolex accepteren we een plexi glaasje wel? :see_no_evil:

(I know, er zijn meerdere factoren waarom Rolex duurder is… maar toch).

2 likes

Plexi = Sexy

Omega kan er bij de Speedmaster zelfs geen afscheid van nemen.
Het is het zelfde als dat een nieuwe sportauto met handbak ook heel fijn kan zijn.

1 like

Ging om de AR coating, Rolex is al wel even van het plexi af :stuck_out_tongue:

1 like

:joy: :man_facepalming: ik zal mijn brein even op de oplader leggen :see_no_evil:

2 likes

Hmm waar heb ik dit eerder gezien?

Oh wacht?!

13 likes