Is er nog niemand met zo’n King Seiko no-date gespot op het forum?
In het Seiko Only topic. De uitvoering met rode wijzerplaat. Vanmorgen of gisteren gepost.
En die persoon was naast de GSen niet onder de indruk.
@Tijner Niet onder de indruk van de nieuwe KS, naast een GS?
Nee, dat vind ik dan ook weer niet heel vreemd. Het is gewoon geen GS. Maar ik vind 'm wel echt fraaier dan bijvoorbeeld een Presage Sharp Edge. Vind 'm heel goed gelukt. Niet 't koopje van het jaar. Maar wel heel geslaagd, vind ik dan.
Even een linkje. Wel een beetje een rotfoto onder erg hard licht.
Eerlijk gezegd ben ik niet eens onder de indruk van mijn limted edition KS als ik 'm naast mijn twee GS horloges leg. Afwerking is goed hoor, maar net een tandje minder.
Maar daar heb ik hem ook niet voor. Hij is gewoon leuk, en in tegenstelling tot de GS modellen die ik heb wel een enorme bandenslet. Je kunt er vrijwel elke kleur leer op gooien, of zelfs een gedekte NATO, en het staat wel.
Ik zie van die nieuwe KSsen dat de kast redelijk bij datzelfde ontwerp is gebleven, dus ik denk dat het heerlijke “gooi er maar wat op en draag 'm lekker af” horloges zijn. Ik vermoed ook dat ze goed zullen zijn met wabi-sabi.
Is er al bekend hoeveel mm deze zijn?
Zien er goed uit.
Ja, zag ze ook langskomen, op FB. Zeker niet lelijk!
Diameter: 42,7mm, Dikte: 12,2mm. Lug to lug: 48 mm
Dat zijn, ondanks de redelijk grote doorsnee, toch mooi draagbare maten. Astron wordt nog weer eens wat, op die manier. Jarenlang waren ze veel te groot, te druk en te techy, en zag ik het verschil met de gemiddelde Promaster Sky maar nauwelijks.
Leuk om te zien dat dat scherper wordt, allemaal.
Ik zou de linker subdial gewoon in de rand van de Rehaut implementeren zoals Citizen en Casio dat doen. En die 24 uur dial weg laten, dan de onderste subdial laten staan, de dagaanduiding gewoon slopen en tot slot de datum op 3 knikkeren.
Kortom: De modellen die @Apeks laat zien hebben mijn voorkeur, helemaal als je de dagaanduiding daar ook af bonjourt. Eigenlijk wil ik gewoon een SSJ005J1.
Het is van iets waar ik niet dood gevonden mee zou willen worden, gegaan naar iets wat ik vrijwillig zou dragen, maar niet zelf zou kopen. Dat is best knap. Vooral die twee lichtgrijze zijn best gaaf. Alleen die kastvorm staat me een beetje tegen.
Oh, die vind ik dan juist wel weer goed gelukt. Niet te lange lugs, dus draagbaar en een lekkere retro vorm met geïntegreerde band.
Ja die geïntegreerde band vind ik nou net niks.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Of is het de geïntegreerde band wagon? Want ja, daar springt iedereen op, tegenwoordig.
Badum tisjj
Ja. Ik vind het vaak wel mooi -lekker retro en daar hou ik van- en ik meen de laatste tijd ook weer meer van dergelijke modellen te zien. Ja, merken zullen naar elkaar kijken en elkaar nadoen. Dat is van alle tijden en gebeurt zeker niet alleen in de horlogewereld: trends en mode. Prima, ik heb er geen probleem mee.