Ziet er tof uit! Ik twijfel wel een beetje over de lugs. Die ogen op de renderingen wat aan de grove kant van bovenaf gezien.
Nog een verschil, die van jou is wel 50m waterdicht in tegenstelling tot 100m toch?
De 6L35 is 28800 bph. Ik ben wel blij dat het geen high beat is. Mijn instinct zegt me dat ze een bitch zijn om te servicen en dat ze wellicht ook service gevoeliger zijn. Ik ben fan van een zo laag mogelijke beat rate als de accuratesse het toelaat.
21600 bph is eigenlijk een klassieke Presage snelheid, dus het feit dat ze deze non-limiteds als high-end Presage positioneren zegt veel. Of ze daarmee recht doen aan King Seiko als concept weet ik niet zeker. Daar zou je @Koekoek bij moeten slepen, die kent die vintage markt op z’n duimpje.
Yup. Maar wel 50m WR ipv de 100 van deze serie. Ook een verschil: Alleen gepolijste vlakken op de mijne, versus de polish / brush van de herinterpretatie.
- Wijzers
- Kastafwerking
- Uurwerk / frequentie
- Dikte (die is 11mm)
- Caseback goud vs stamped.
Nominaal: Bij de limited zit een croco band en een hele coole gesp. Maar de Croco band is lelijk en de gesp is te dik, dus ik draag 'm op een standaard Colareb Bologna of een Watchgecko Radstock. Dat zijn prima banden met fijne gespen. Croco patronen leiden IMHO alleen maar af van de kast.
Ik vind 37,7 al een mooie jumbo maat, eerlijk gezegd. Die hang naar grotere horloges is wat helaas. Ik zit nog te wachten op een 38 x 11 mm spring drive met max eens een 44mm l2l, en dan graag betaalbaar.
Yup. Waarbij, 50m is voor een dress horloge acceptabel.
Ik had vorig jaar de King Seiko limited edition in een opwelling vooruitbesteld maar toen ik hem zag weer teruggestuurd. Kast is weliswaar een beaty maar datum en vreselijke band (leek wel plastic) en dan de forse prijs deden mij dit besluiten.
Mijn nieuwe favoriet en ik denk meer waar voor je geld.
Ik hoor dat hij gaaf is, maar wat maakt hem dan precies 1500 ijskoude eurogaaf? Ik zie het niet meteen. Volgens mij heeft de naam er iets mee te maken.
Inmiddels wat hier wat meer info:
Nee ik ben niet mee. Het uurwerkje is minder accuraat dan een geregelde nh35. Dat kan er bij mij niet in. Maar ieder zijn meug.
Vaessen had t er al een tijd geleden over dat Seiko een hele serie nieuwe King Seiko’s zou uitbrengen, ze zouden allemaal €1700 euro gaan kosten. Ik verheugde me er op. Ik vind ze super mooi, maar helaas, dat uurwerk is voor mij een zware tegenvaller……
Zo te zien zullen er nog wel meer King Seiko modellen komen, er is een speciale categorie voor gemaakt op de website. Heel gaaf - King Seiko klinkt toch een stuk beter dan ‘Presage’.
Ik zag die van jou gebruik rond de 2 mille voorbij komen. 400 extra voor een high beat, betere verhoudingen, caseback, betere afwerking…
Die nieuwe is leuk, maar eerder voor een euro of 900.
De NH35 heeft een -20 +40 spec.
De 6r35 doet -15 +25.
Je kunt ze allebei reguleren, natuurlijk, maar in de basis is de 6R serie beter van specificatie dan de 4R /NH35 serie.
Dat is dan ook omdat je statement zo krom als een hoepel is. In potentie zou je een 4R uurwerk veel strakker kunnen laten lopen dan de maximaal acceptabele specificatie. Maar ja, dat geldt ook voor iedere 6R die je afregelt, dus het is een beetje onzinnig. De 6r uurwerken zijn beter van specificatie, en iets meer high end. Waarbij de 6L nog beter is.
Gebruikt, ja, wacht even. Laten we 1500 list met 3500 list vergelijken, alsjeblieft.
Want je kunt er donder op zeggen dat je die nieuwe ook binnenkort voor 1.000 ekkies voorbij ziet komen, gebruikt.
Tja. Ook ik vind de maximum toelaatbare -15 +25 niet bijster verheffend voor een horloge van 1500 ballen. Dat klopt.
Nu doen ze het weer! Wat een kut release.
Als je dit uurwerk goed afregeld loopt het natuurlijk veel nauwkeuriger.
Maar zelf heb ik alleen maar slechte ervaringen met het 6R15 uurwerk.
Dus of dit 6R31 veel beter is moet de tijd nog uitwijzen.
Maar die prijzen met zo’n uurwerkje gaan nergens meer over m2c
Die stalen band is dan wel weer gaaf.
Wijzers zijn een afknapper
Maar dit is meer een high end Pressage ipv een King Seiko
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben.
Maar eerlijk is eerlijk… als ik dit voor 750 ballen kan kopen:
Dan is 1700 ballen voor hetzelfde uurwerk, saffier en een lumpy bracelet wel erg, erg veel doekoe. Maar wel 100m minder waterdicht dan de alpinist. En zonder kek patroon op de dial.
Dat idd.
Nu nog een uitvoering zonder datum en we zijn er
Jij hebt je KS niet nieuw gekocht? De mensen die vorig jaar al die pegels op tafel hebben gesmeten voor een unieke limited zien nu dat er een jaar later voor minder dan de helft van de prijs een reguliere niet limited komt van hetzelfde horloge. Dat voel je je als klant toch flink genomen? En dit is niet de eerste keer dat ze dit grapje uithalen.
Los daarvan vond ik de rode wel echt super mooi.
Hij lijkt er op, is niet echt hetzelfde
Ander uurwerk en andere wijzers.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Seiko is niet meer te volgen. Random prijzen, uurwerken. Limited releases, die niet echt limited zijn
Ik denk dat de verschillen groot genoeg zijn hoor, maar ik snap je punt. Een groot deel van de mensen hadden wellicht deze gekocht.
Ah, te duur met te duur. Laat ik het zo zeggen; ik koop rond de twee mille liever een gebruikte 6L KS dan een 6R KS en dan 400 over houden.
Het is toch een totaal ander horloge? Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit tussen die twee horloges zou twijfelen. Zelfde geldt voor de eerdere releases. Ik zou zo weer een SLA033 terugkopen, maar ik overweeg die andere Willard geen moment.