Tuulk nie. Ja er zijn verschillen maar het is het zelfde model.
Hoeveel van die dure 3500 euro dingen hadden ze verkocht als ze de releases omgedraaid hadden? Ik weet het wel, heel weinig.
Tuulk nie. Ja er zijn verschillen maar het is het zelfde model.
Hoeveel van die dure 3500 euro dingen hadden ze verkocht als ze de releases omgedraaid hadden? Ik weet het wel, heel weinig.
Die verdomde klote X op die dial. Irriteer moi er elke keer weer aan. WAAROM gewoon WAAROM. En dan die cursieve automatic. Nasty gewoon.
Maar hoeveel hebben ze er nu verkocht dan? Volgens mij was het een oplage van 3000 exemplaren en je kunt hem gewoon nog nieuw halen. Ik zie het meer als een niche-liefhebbershorloge en een interpretatie van hetzelfde design voor het brede publiek.
Klopt, het was al behalve tijdens de hype in het begin een niet heel hard lopend model. Deze actie zal de verdere waarde van een tweedehands geen goed doen. Dus als je er van af wilt na deze nieuwe release kan je Seiko een bedankje sturen. Ik vind dit zelf geen manier om te doen.
Wat boeit ons dat uurwerk? Een KS no-date in een kekke kleur en met perfecte afmetingen!
WOW
Ik kijk er toch anders tegenaan. Ik heb die KSK niet zo lang geleden hier verkocht en dat was toen al geen makkie. Aan de andere kant: als ik nu een SLA033 wil kopen, moet ik aanzienlijk meer betalen dan ik er destijds voor betaald (en daarna weer gevangen) heb. Ik geloof dus niet dat die zaken 1:1 met elkaar samenhangen.
Misschien omdat KSen een eigen en mid-range/high-end uurwerk horen te hebben Al had de vorige dat ook al niet.
Ik zou in ieder geval zelf nooit meer zo’n nieuwe limited release nieuw kopen.
Dat is wat anders, en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Zijn de gepolijste facetten op de nieuwe KS-kasten Zaratsu, of ‘gewoon’ polijstwerk? Ik lees wel dat de indices weer Zaratsu zijn, maar de kast heb ik nog nergens zien staan.
Zjust, appels en citroenen. Neemt niet weg dat het hele pakket, inclusief het “matige” uurwerkje, me weinig doet.
En ik blijf erbij, neem het koningsaspect weg, en hij verkoopt niet aan die prijs. Dat is uiteraard bij meerdere gekroonde brands zo.
Ik sluit me graag bij @JackW aan. Ik heb de SPB153, maar heb de SLA versie ervan in handen gehad, en het is echt gewoon andere koek. Die SPB is prima voor 800 ballen, maar die SLA versies zijn op elk front net mooier.
Zo ook met de King Seiko. Ik twijfel er geen moment aan dat ik mijn KS vele malen mooier vind. Dat zie ik al aan de bezel, de caseback, het polijstwerk en de wijzers. Als ik kijk naar wat je er voor krijgt, en ik leg 'm naast de Nomos en mijn Grand Seiko uit dezelfde prijsklasse dan is de limited editie van de KS absoluut niet
Sterker nog, een Citizen Chronomaster draait eens mee op dat afwerkingsniveau, maar die zijn ook 2700. Uit het goedkopere segment halen Longines Flagship Silver Arrow horloges het voor geen meter bij deze KS.
Dus nee, ik ervaar de LE niet als te duur.
De moderne release zie ik inderdaad als een 1000 euro horloge. Of ik moet iets missen.
Ik zal het je nog sterker vertellen: Sinds ik de SLA versie van de Uemura in handen heb gehad en eigenaar ben van de Limited KS heb ik enorme zin gekregen om m’n niet-limited Uemura de deur uit te bonjouren teneinde een LE van de Alpinist te kopen.
Ik ook! Die is echt mega gaaf. Rode wijzerplaat en perfecte afmetingen voor mij.
De SBJ085 bedoel je? Of een limited in de SPB24x serie?
De SPB is wel heel tof, maar toch wat chunky. Overall wel de moeite een keer te proberen. De re-issue is qua prijs wel echt té, helemaal omdat er geen alpinist op staat. Zo jammer.
Yup.
No date was ook mooier geweest. Maar ik denk dat de SBGA465 er eerder komt, in huize fate.
Voor de geïnteresseerden onder ons die de nieuwe KS op een andere strap willen zien in plaats van staal, is er een strap simulator.
Leef je uit zou ik maar zeggen.
Op de renders iig mooier. Die band is afgrijselijk. Maar tov. de originele KS vind ik hier de lugs ook op een of andere manier heel breed ogen, wellicht ook omdat het facet op de lug zo doorloopt.
Krijg er een beetje maxicase vibes van.
De band is vermoedelijk geïnspireerd op de 56ks band. Die heb jij zelf ook
Klopt. Die gebruik ik óók niet. Overigens is die veel subtieler dan dit ding en heeft niet zo’n rare clasp.
Het is ook een beetje gek natuurlijk een 56KS band op een 44KS. Ik ben met je eens dat de sluiting niks is.
Dat heet een vlindersluiting
Ik vind het juist goed passen bij deze sportieve dressers zo’n verborgen sluiting. Mooi elegant