Meer Seiko 2022 modellen!

Ha, ik wou deze HUF Seiko 5 LE ook net posten, wat plaatjes

5 likes

Dat kahki model is wel aardig maar vervolgens ernstig ontsierd met dat fluor groen HUF logo.

ja, als het nou nog dezelfde groentint was als de secondenwijzer

1 like

Klopt, totaal andere groen. Tweede kleur is die van de wijzer, derde die van het HUF logo. Overigens kunnen onze ogen van alle kleuren de meeste tinten groen onderscheiden dus een afwijkende groen kleur valt extra snel op.

3 likes

Wat is het formaat van dit model?

Thickness: 13.4mm
Diameter: 42.5mm
Length: 46mm

2 likes

Kortom een SKX met zichtbodem. Mooie maat, maar 12,4mm hoog zou net mooier zijn, toch? Grappig hoe trouw ze zijn gebleven met die vijfjes.

Was het maar zo’n feest en waren ze maar trouw gebleven aan het 5 logo. :grimacing:

Zijn hier trouwens al plaatjes van! Ik ben benieuwd.

Ik las ergens dat er waarschijnlijk dit jaar een reissue komt van de time sonar inderdaad.

12 likes

En goed kans dat als je hem IRL ziet, de kleur van het logo en de secondenwijzer toch eng veel op elkaar lijken.
Foto’s doen kleuren vaak ook niet veel goeds.

Trouw aan de SKX, bedoelde ik meer. :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

Ik weet hoe een time sonar er uit ziet. Ik heb er zelf eentje :innocent: Daarom ben ik benieuwd naar de reissue.

Het is geen SKX vervanger of SKX opvolger. Het is een heel ander model. Dus dan kan je niet spreken over trouw blijven aan :upside_down_face:

2 likes

Tuurlijk wel. Zelfde vertrouwde kast, 100m waterdicht en een miljard kekke kleurtjes voor zo’n 250 ballen. Ik kan me geen andere geestelijke opvolger van de SKX voor de geest halen in Seiko’s line up, zeker sinds ze de Mini Turtle de nek om draaiden.

Soit, het is geen duiker meer in de zin van de SKX, maar aan de andere kant is het nog wel de strand-crack die een gateway drug is naar andere horloges.

2 likes

Niks mis imo met het huidige 5 logo. De oude was gedateerd en soms is het tijd voor iets nieuws.

4 likes

Jij hebt dan ook meteen de minst mooie zonder doorzichtige wijzerplaat.

Het karakteristieke van de mooie Time Sonar is toch wel die met doorzichtige wijzerplaat.
Zal de reissue vast ook wel hebben…

Dat nieuwe logo is zoveel mooier dan die lelijke ouwe.

4 likes

Tuulk niet, jij noemt allemaal dingen op die de SKX niet had. De enige overeenkomst is de kast. Punt. Verder is het geen duiker maar een (5) sports duiker, een aparte range die Seiko al sinds 1968 heeft. In retrospect is de turtle de SKX opvolger als duiker met het iconische Seiko ontwerp.

Een update had gekund wellicht. Maar als het logo sinds mid jaren 60 onveranderd is dan is het heel vreemd ineens nu een totaal ander logo te gebruiken.

Je bent zelf een lelijke ouwe.

5 likes

Ik heb net alle foto’s en renders die ik kon vinden goed bekeken en het lijkt er echt op dat twee andere tinten worden gebruikt. Maar ja, enerzijds we will see, anderzijds ik ben toch niet in de markt voor deze.

1 like

De huidige Seiko 5 is geen SKX. Seiko heeft dat hoofdstuk gewoon gesloten.

7 likes

Klopt, op de water resistance na zijn de 5jes op alle vlakken een stuk beter.

3 likes