Ik kende deze helemaal niet. Ik vind m eigenlijk wel heel leuk.
Ik zie dat er wel eens naar een reissue gevraagd wordt.
Ik kende deze helemaal niet. Ik vind m eigenlijk wel heel leuk.
Ik zie dat er wel eens naar een reissue gevraagd wordt.
Het is allemaal het zelfde laken en pak op de waterdichtheid na.
Euhm. Volgens mij is een hack en handwinding optie een stuk beter.
Precies dit🙂
Seiko’s eerste duiker was een 50m WR vehikel uit de Silverwave range, een Seiko Sportsmatic met interne bezel. Later werd de 62MAS later op het schild gehesen als eerste duiker duiker. Die overigens ook maar 150 meter was, terwijl de ISO standaard die door Seiko mede geschreven is het over een minimum van 100m heeft.
Je vastbijten op die 200m is natuurlijk een beetje, eh, vreemd, historisch gezien, dus ik vind de combi van kast, bezel, lume, wijzers en veelal geprinte platen kenmerkender dan het woordje diver’s en 200m op de wijzerplaat.
Oh, hee, wacht nou even… Zijn we het nu eens?
Yup, die 4r uurwerkjes zijn in mijn beleving nog robuuster dan de huidige 6r35 ook.
Het uurwerk is hetzelfde alleen met handwinding en hacking bij een uurwerk met +45 en -30 sec accuratesse. Dat is 1 punt, jij schreef op alle vlakken. De SKX heeft ook voordelen.
De bezel is een goed punt, de opeenvolgende Seiko duikers vanaf de 62mas hebben dezelfde stijl bezel. De SKX had ook een bezel in die stijl, de 5 sports niet. De turtle overiens wel.
Wat betreft de waterdichtheid is natuurlijk ontwikkeling. Die wordt steeds beter naarmate de ontwikkeling door gaat. Dus je zou dan verwachten dat hij na de SKX meer wordt voor een opvolger, niet minder. In de ontwikkeling van de Seiko duiker lijn is die namelijk nog nooit naar beneden gegaan, alleen omhoog. Nog een punt dus waarom de 5 sports geen opvolger is.
De 7s26 dus ook
Als het hetzelfde was, had er geen hacking and winding op gezeten. Maar goed. Ik Fin helemal moi!
Binnen de Tuna lijn wordt er hevig heen en weer gepingpongd van 300 naar 600 naar 1000 en weer terug, waarbij de baby Tuna’s, als je ze meetelt, weer 200 doen.
Zie het als de Oris 65. Seiko heeft gewoon een lekker goedkoop lijntje skinduikertjes gemaakt nadat ze dat horloge 25 jaar lang veel te serieus namen.
Ja, maar met die knakendingen sta je zo dom te zwaaien.
Dat heeft uiteraard met de “grade” van de tuna te maken. En die vallen buiten de lijn met automatische instap duikers uiteraard.
Sports/skin duikers maakt Seiko al sinds 1968. Ook recentelijk maakten ze die nog naast de SKX zoals de SNZF en SNZH. De nieuwe 5 sports zijn een continuatie van die lijn met een focus op minder modellen en van 1 model meer varianten.
Dus bij de 5KX kan het geen opvolger zijn, bij de Tuna is het een gradatie. Ja ja.
Goeie lijn.
Dat zou echt een misser zijn. Je zou toch verwachten dat iemand bij Seiko dat ook inziet.
Idd, is ook net niet mijn smaak.
2e van rechts vind ik wel geslaagd!
O.k., nice! Nee, nog niet gezien. Maar is dit een speciale editie of is dit gewoon een aantal random nieuwe versies?
Volgens mij zijn er renders van langs gekomen maar cool spul.
Niet voor mij. Coatings
Ben er ook bang voor. Geef mij maar blank staal. Maar die onderste Uemura met gouden wijzer lijkt erg tof.
Heb je die gouden bezel ook gezien? Brrr.
Ik vind dat best cool…
Had nog wel wat meer goud op de band bijgekund dan
Dat dus. Waarschijnlijk een AD die de nieuwe releases binnen heeft gekregen.