Meer Seiko 2022 modellen!

8 juni! Niet dat ik erop zit te wachten, maar weet dit wel toevallig :wink:

2 likes

Het zijn geen (exacte) heruitgaven maar een lijn die nieuw leven is ingeblazen dus ik zie het probleem niet.

Wat ik veel storender vind is het prijskaartje gekoppeld aan het uurwerk dat in deze nieuwe KS lijn zit.

Prima. Jij niet. Ik wel.

Dat boeit mij dan weer minder. Het is niet alsof deze voor list verkocht gaat worden.

Dank!

Het komt vaak legit voor.

Bij deze modellen hoort er een goud kleurige kast bij. Maar dat is tegenwoordig niet meer echt te realiseren omdat er niet echt meer gold cap horloges gemaakt worden, plating is te slecht en massief goud te duur.

1 like

Als ze ipv een saai croco bandje nou gewoon een two tone stalen band leverden…

Dan was het kermis, in mijn beleving. Ik durf zelfs te stellen dat deze horloges niet op staal horen, ook de overige niet.

Met een bruin lederen bandje is dit model juist bejaard.

1 like

Dat zijn King Seiko en ik ook.

3 likes

Doe mij die zwart/grijze of de blauwe maar.:innocent:


Even voortbordurend op foto’s hierboven. Het betreft de SJE087 met het 6L35 uurwerk. Verkrijgbaar vanaf juli en er worden er 1.700 gemaakt, die gaan voor 3.300 Euro.

11 likes

Kijk. Met fatsoenlijk uurwerk dus. En goede afwerking van de wijzers.

1 like

Wel verkeerde indexen en wijzerkleur.

SJE083J1

Vind ik mooier.

Ik zag dat deze kort geleden werd gepubliceerd: Een SPB249 review.

Wat hij over de clasp van de bracelet zegt: Standaard SARB bracelets. :slight_smile: :+1:

Die 24x range is toch wel tof hoor! Jammer dat ie zo dik is.

Als er eens eentje in het blauw verschijnt wil ik 'm wel eens proberen. Maar volgens mij zijn er niet veel op HF.

Hoe is dat een explorer alternative?

Clickbait

Ik ben het met hem eens.

  • Tool watch :white_check_mark:
  • Field watch :white_check_mark:
  • Waterdicht :white_check_mark:
  • <40mm :white_check_mark:
  • Gemaakt voor avonturiers :white_check_mark:

Onzin. Shit, mijn Nomos Clubje is een explorer alternatief. Zo zijn er een miljoen horloges. De Outdoor, 556, DA30, Gentleman, PRS-29, 48, 25, 37, M100, elke Alpinist ooit gemaakt, elke Khaki ooit gemaakt, elke Combat Vintage ooit gemaakt, zo’n beetje 90% van wat CWC ooit gemaakt heeft… Het zijn, inclusief de Rolex Explorer, allemaal kopieën van of hommages aan de OG field watch.

De A-11 issued field watch. Gemaakt door Hamilton, Elgin, Waltham en Bulova. Grappig genoeg sinds 1919 in productie, met diverse iteraties van de standaard. Seiko maakt al sinds 1930 field- en pilot-watches. Dat deden ze onder de Seikosha vlag, en die zagen er onder andere zo uit:

tentai kansoku - beobachtungsuhr

Zoals zo vaak dacht Rolex in 1952 “Goh, is er misschien geen markt voor een Rolex knock-off van al die field watches?” en kwamen met de voorloper van de explorer uit, de 6298.

Dat de naam Explorer zo tot de verbeelding sprak dat we jaren later denken dat dat de benchmark is voor een field watch is natuurlijk kolderiek te noemen. Zeker weten we dat Seikosha dat als 20 jaar deed, ook issued voor de land-, luchtmacht en marine, voordat ome Wilsdorf en z’n dappere medestrijders in de donkere dagen van de jaren 50 op dat idee kwamen.

7 likes

:rofl:

1 like

Hee, de ROFL smiley is altijd nog beter dan deze dooddoener:

:clown_face:

1 like

Pardon? Dat is dikke mik hey.

2 likes