Meer Seiko 2022 modellen!

Dude! 1-5 is een interval van vier, terwijl alle volgende in de reeks intervallen van vijf zijn. Dat is onvergeeflijk.

1 like

Ter vergelijk

5 likes

Is dit een zoek de verschillen, vind hem erg moeilijk :thinking::sweat_smile:

Onderste klopt wel beter idd

Ik zie nu pas dat de dag vd week aanduiding loopt van zondag naar zaterdag, van onder naar boven toe. Ook dat valt in de categorie waarom?

Omdat de week op zondag begint, natuurlijk. :slight_smile: Er zijn genoeg landen / systemen waar dat de normaalste zaak van de wereld is.

2 likes

King Seiko in een nieuw kek kleurtje:

Foto’s: Monochrome.

17 likes

Kleurtje is niet voor mij… en ik vind het geen ‘echte’ King Seiko… maar het design van de case bevalt me wel steeds meer als ik dat vintage KS gevoel wat los laat.

1 like

En nog een King Seiko:

Foto’s Monochrome.

11 likes

Wel een funky kleurtje! Verder ook alles mooi aan deze nieuwe KSjes!

1 like

Oef. Frankenwatch vibes :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Stalen kast met gouden wijzers + indexen staat -vind ik- wat schizofreen.

Echt een vintage combi…

Nee. Het komt wel voor… maar je ziet toch vaker staal = stalen indexen en goud(plated) = gouden indexen.

De combinatie staal met gouden indexen heb ik niet in mijn eigen collectie :stuck_out_tongue:

Dit idee

4 likes

Ik ontken niet dat het niet voorkomt. Ik vind het zelf alleen niet mooi :stuck_out_tongue: … want het ziet er schizofreen uit voor mij.

Overigens ben ik benieuwd hoeveel binnenwerken van gesmolten gouden horloges op die manier gerepurposed zijn.

Ik zit eigenlijk te wachten op die ssk serie. De gmt 5kxen. Wie nog meer?
Weet iemand wanneer we die kunnen verwachten?

7 likes

Het komt vaker voor bij de oudere/klassieke modellen. Daar zie je het echt regelmatig. Maar bij zo’n KS hoort het natuurlijk niet.

Omdat het in het verleden niet voor kwam?

1 like

Ik denk dat 95% van de horloges niet op die manier metalen mixt.

Het komt zeker legit voor.

Oa. Dit lijkt op modwerk :nauseated_face: