Meer Seiko 2022 modellen!

Waanzinnig mooi!!!

1 like

zie net deze 2 presage verschijnen :slight_smile:

1 like

Mooi! Ik zie dat ze in 39,5 mm zijn. Perfecte maat. Ik vind die SRPJ17 wel een mooie vervanger van mij Oriënt:

Die is met 42 mm toch wat groot

3 likes

42mm is inderdaad wel wat aan de maat, voor een dergelijk model. Hoewel een wristshot altijd wat vertekent.

Toevallig dat er ook net 4 nieuwe Orient Bambino’s komen in maatje 38.4, misschien eens leuk om naar te kijken :wink:

1 like

afbeelding

1 like

Beetje zelfde patroon op de wijzerplaat en zelfde indices als deze Presage uit mijn collectie.

Was deze al voorbij gekomen?

6 likes

er zijn nu al zoveel presage modellen, ze beginnen op elkaar te lijken :slight_smile:

1 like

Wat staat die 31e dan weer raar op die plaat

4 likes

Nee, ik heb ‘m tenminste niet gezien.

Wat een hoop ruitenwissers :rofl:
Ik vind hem te druk.

Ik ook. Als ze deze kleur Urishi op een simpel tijd-datum uurwerk zouden loslaten had ik hevige interesse. Nu niet.

1 like

Zit wel wat rosegouden opties tussen als vervanging van mijn Oriënt zie ik :+1:

1 like

ja mee eens, nadat je het zei nog eens gekeken, alsof een klein kind bij het schrijven van enveloppe er te laat achter komt dat de letters te groot zijn :sweat_smile:

4 likes

Nee, nog niet. Maar wat een lelijk ding zeg :joy:

2 likes

Iedereen heeft t al gezegd maar ook hier: het eerst wat opviel was die verloren “31”. Ze hebben niet gekozen voor
1, 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22, 25, 28, 31
of 1, 6, 11, 16, 21, 26, 31
Die beide precies uitkomen. Denk dat ze alleen oneven getallen wilden maar dit is natuurlijk geen oplossing.

2 likes

Ik vind decentrale Zeigerdatums sowieso kut met peren. Het absolute minimum is toch wel een Zeigerdatum a la Oris Big Crown pointer date, zeg maar, maar zelfs die vind ik eigenlijk ook nog kut om af te lezen. Er gaat niets boven een ouderwets datumvenster, een grossdatum of gewoon lekker geen datum.

Maar inderdaad, jouw nummerings-oplossing is beter. Met name de tweede. Ik had zelf graag uit balorigheid alle priemgetallen willen zien: 2-3-5-7-11-13-17-19-23-29-31, maar dat komt niet bepaald lekker uit. :slight_smile:

Waarom niet (1) 5 10 15 20 25 30 ?

Dan bedoel je 1 6 11 16 21 26 31, wat @joostdh al aangaf.

Want 0 doet in datums helaas niet mee, en 1-5-10-15-etc is natuurlijk niet om aan te gluren. Dat klopt gewoon niet.

Nee. Dat bedoel ik niet.

Lijkt mij beter dan deze lelijkheid. Ik kan wel leven met een stip voor 31.