Meer Seiko 2022 modellen!

Samurai draagt best klein.

3 likes

Wat heb jij gerookt?

Een samurai draagt zeker niet klein maar het grootste probleem van een stalen samurai vond ik het gewicht en hoe hij droeg. Op rubber is dat wellicht beter, maar hij draagt dan alsnog niet klein.

1 like

Ik vind 'm toch erg compact dragen voor zā€™n 43mm. Dat komt door de relatief beperkte l2l van 48. Op rubber draagt ie geweldig comfi en licht. Denk niet dat je 'm moet doen op een polsje van 15cm. :grin:

2 likes

Foto, geen render, zegt natuurlijk nog niet allesā€¦

3 likes

@Daffie said it best when he said:

Het is met zā€™n 43,8mm doorsnee net een soort 44mm Panerai, qua beleving: Best een zware klomp staal, maar voor zā€™n maat draagt ie eigenlijk onverwacht prima.

Evengoed is het voor mijn kleine meisjespolsjes een tikje veel, voor mij houdt het allemaal op bij de 42,7mm Uemura, groter moet ik niet willen voor mezelf.

Justement. Van het Rolex forum. Ik postte 'm net ook. :slight_smile:

1 like

Deze aanbieding geld 14 dagen gok ik zoā€¦ :joy:

1 like

:grin: Nahā€¦met 2 Samuraiā€™s plus nog 1 onderweg zit dat wel goed.

2 likes

Van deze foto ben ik niet onder de indruk maar ongetwijfeld in het echt veel mooier.

Ik vind hem echt significant groter dan een SKX bijvoorbeeld die 42mm is.

We gaan 't meemaken, 20 juni ETA

1 like

Mooi horloge hoor :ok_hand:t2:

Ik vond het ook best mee vallen. Wat het voordeel van deze is, is dat er een rubberen band op zit. Die stalen band vond ik zelf te lomp en breed niet erg fijn dragen. Die loopt ook helemaal recht, geen taper oid.

1 like

Leuk horloge, maar er zijn genoeg mooiere 64 GS modellen met mooiere wijzerplaat.

2 likes

Op deze rubber band is ie idd gewoon heel erg fijn. Kan wel zeggen een van de meest comfortable horloges die ik heb gehad. En dat voor een toch vrij fors (op papier iig) 43-44mm model. Dat zegt wel wat.

2 likes

Seiko zou eens een wat agressievere Taper moeten gaan doen op hun bracelets. Daar werd driekwart van de horloges eleganter en draagbaarder van, inclusief GS.

2 likes

Precies.

Ook instabieler. Op een diver hoef ik geen 22 naar 16 taper.

1mm kleiner? Denk het niet. Zoā€™n Samurai kan in principe op elke pols.

1 like

Niet verkeerd, nu nog in 36mm uitvoeren :innocent:

14 likes

Een mooi ontwerp. Maar wat knoeien ze nu met het evenwicht in de onderste regionen ! Tussen 6 en 7 staat mooi ā€œmade in Japanā€ of beter gezegd de verdeling valt hier niet storend uit .Maar wat te zeggen van
de cijfercode rechts van de zes! mmters uit de haak. Een keer je aandacht daar op getrokken werd ,kan je er bijna niet meer onderuit.

Referentie nummer?

Hetiseenbuild123 :wink:

1 like

Foutje