Meer Seiko 2022 modellen!

Ik heb altijd begrepen dat een Office GMT niet ideaal is als je veel tussen tijdzones reist (piloten bijv), je verzet dan op je nieuwe locatie de reguliere urenwijzer door de kroon er twee keer uit te trekken, probleem is dan dat je horloge stil staat en je GMT urenwijzer niet meer accuraat loopt. Dat maakt niet uit als je je tijd nooit verzet (als je in de office zit dus) en je gewoon een tweede tijdzone wilt volgen (als je werkt met internationale collegas of met de amerikaanse beurs oid). Reis je echter wel vaak tussen tijdzones dan wordt een Office GMT vervelend omdat je bij het verzetten van je horloge telkens ook de tweede urenwijzer moet aanpassen door de kroon er 1 keer uit te trekken, klok mee is je kalender en tegen de klok in is je tweede urenwijzer (of andersom). Bij een True GMT kun je de urenwijzer verzetten terwijl je tweede urenwijzer blijft lopen en dus accuraat blijft met de tijdzone thuis bijvoorbeeld. Fun fact, je kunt een GMT ook gebruiken als kompas. Leuke Seiko GMT voor thuis dus. Benieuwd wat modders ermee gaan doen.

3 likes

Dat is slecht nieuws en dus waarschijnlijk niet voor redelijke prijzen te koop

Cool! Ben benieuwd…

1 like

Misschien betekent selectie winkels wel ook gewoon online, geen idee eigenlijk. Hij is niet limited. En anders kan de liefhebber weer knokken met de Moonswatch scalpers voor de deur.

Wat een gaaf spul zeg! De SPB317J1 zou mijn voorkeur hebben op het rubber. Wat een heerlijkheid van Seiko weer :+1::+1:

1 like

Nu wachten op een tortoise met GMT :cowboy_hat_face:

Lekker dragen. Ik draag zelf een Steeldive. Saffierglas, Lume insert en Seiko uurwerk. Dit alles voor ruim 100 euro. De prijzen van Seiko beginnen belachelijk te worden voor wat je krijgt.
lume steel

3 likes

De 5kx gmt ziet er goed uit, weet iemand wanneer deze ongeveer te koop zal zijn?

Als ik de artikelen mag geloven in juli.

1 like

Tot je een SLA017 koopt mag je eigenlijk niet miepen over de Seiko prijzen.

Seiko was altijd de budget knaller en levert nog steeds prima specificaties als je het vergelijkt met de zwitserse jongens.

2 likes

Skirre kopieer troep.

6 likes

Ho ho, er zijn er ook waarbij de datum mee rolt. Want je wilt tenslotte weten in welke dag je leeft op plaats van aankomst.

Ik zit hetzelfde te denken over m’n groene Uemura.

Godver. Nou zijn er al drie Seiko’s waar ik er wel eentje van wil hebben.

It’s the gift that keeps on giving.

Ik snap al die mensen niet.

• Travel GMT: Je verplaatst de uurwijzer en leest op de gewone uur- en minuutwijzers lokale tijd af, thuistijd op de GMT wijzer

• Office GMT: Je verplaatst de GMT wijzer, leest lokale tijd op de GMT wijzer af en de thuistijd gewoon op je gewone uur- en minuutwijzer.

Dat gedoe met kronen verder uit trekken is helemaal niet nodig.

Knock offs voor absolute bodemprijzen, dat is lekker. Je weet niet wie het onder welke omstandigheden gemaakt heeft, maar bent wel verzekerd van een 100% gejat ontwerp. :+1: Ik zeg: doen.

Alleen liever niet in dit topic.

Even denken:

Een SKX kast die niet dikker is geworden dan 13,6mm :white_check_mark:
100m WR :white_check_mark:
Automatische GMT :white_check_mark:

En dat voor 470 ballen list? Kom op man. Als je dat geen redelijke prijs noemt daag ik je uit om voor minder dan dat een automatische GMT te vinden van welk merk dan ook, die Chinese kopie-rommel even daargelaten.

2 likes

Tis idd een prima prijs. En 4R36 is een prima ok uurwerk.

Ben wel benieuwd of het zo’n prijsstunter gaat worden dan de andere 5KX’en omdat deze dus niet bij alle dealers komen te liggen en dus wellicht de prijs hoger blijft.

1 like

De listprijs is 200 euro hoger dan van een andere 5 sports. In dit geval 180% hoger voor 1 extra wijzertje. Dat is best gek natuurlijk. En dan hebben we het over listprijzen en niet de online prijzen, die zijn 200 euro of soms minder. Dan kijk je naar 250% meer voor 1 wijzertje.

Godsamme wat kan jij ook een droogkakkende krent zijn zeg. :pray: :grinning: Dan koop je toch lekker een 5KX voor een scheet en een knikker?

Ik vind een GMT voor 470 Euro bijna “disruptive” te noemen, zeker wanneer het gewoon een goed uurwerk betreft, en ze dat ding zo uit de losse pols ook nog 1,5mm dunner houden dan Tudor’s GMT horloges.

Zoals ik al eerder zei: Seiko’s ergste vijanden zijn de Seiko fans. Waar je bij Rolex mensen plotseling ziet kwijlen over knotsgekke lelijke reut zoals die nieuwe GMT-destro gaan Seiko fans klagen over een aardig horloge met een alleen een knotsgek lage prijs.

9 likes

Ik heb er 1 en dat is eigenlijk al te veel. Het logo is een blamage en wil ik niet.

Ik dacht dat jij een meer objectieve en kritische kijker was. Helaas lijkt je flink geindoctrineerd te zijn door de horloge industrie.

Maar goed los van de prijs ben ik niet te spreken over het ontwerp. Dus ik zal er iig voorlopig geen kopen.

1 like

Ben benieuwd naar deze mm200, staat op mijn moodboard. De nieuwe witte 41mm c-shape komt er ook op.

2 likes

Prima. Kom maar met een suggestie voor een GMT, mechanisch, voor minder dan 500 Euro.

Op de dag dat ik door een knie-hoge zee van 250-euro-GMT’s aan het waden ben accepteer ik ruiterlijk dat ik de Kool-aid van Seiko geslikt heb.

2 likes

:partying_face: En de ander zit vastgeroest aan de nostalgie van "vroeger was alles beter":wink:

1 like

Puur een vergelijking met nu. Je maakt een heel 5 sports horloge voor 260 euro. En dan reken je 180% meer voor de toevoeging van 1 simpel wijzertje.