Meer Seiko 2022 modellen!

Oh, nog wat… Ik wil je ook nog wel eens een 5KX driehander zien nemen en dan door toevoeging van niet meer dan 1 (zegge: één) onderdeel een GMT te maken.

Nu ben je zo kort door de bocht aan het gaan dat zelfs die aardappels met bloemkool van je hoofdschuddend toe staan te kijken.

Er wordt een heel horloge en uurwerk gemaakt voor zo’n 5 sports van 260 euro. En ja dat ene wijzertje is een chargering, dat maakt het vaak wat duidelijker. Er zitten ook nog wat tandwieltjes bij, een (kleine) aanpassing van het uurwerk. In ieder geval rechtvaardigt enkel een redelijk beperkte aanpassing van het uurwerk geen verdubbeling van de prijs.

Ik vraag het nog maar een keer: Laat ons maar een GMT van minder dan 500 Euro zien, alsjeblieft.

Seiko neemt de moeite om nog eens een in-house GMT uurwerk te ontwikkelen (en dat hebben ze hier specifiek moeten doen, want al hun andere GMT’s zijn “true”, dus dit is nieuw). Daarbij hebben ze drie wijzerplaten ontworpen en brachten daarmee de goedkoopste mechanische GMT op de markt uit die ik in de afgelopen zeven jaar voorbij heb zien komen.

Ik laat me graag corrigeren op dat punt, maar ik zie het je nog niet doen. Kom maar door met die goeiekope GMT’s.

zo kan je elke uitbreiding op een uurwerk wel neersabelen, als je het over een tandwieltje hier en een wijzertje daar gaat hebben. in dat geval is elk uurwerk overpriced.

3 likes

Geen idee ik kijk daar niet zo naar. Steinhart heeft ook wel e.a. dacht ik.

Dat is uiteraard mooi. Maar waarschijnlijk met het plan het uurwerk in de toekomst in veel verschillende modellen te gebruiken in plaats van exlusief voor 1 model.

We zijn het in ieder geval dan eens dat je bij dit horloge meer betaalt dan zou moeten omdat je met dit horloge alle R&D kosten dekt. :smile:

Ik zie dat de wijzerplaten feitelijk hetzelfde zijn als van de normale 5 sports.

Alleen nu met enkel een datum venster. Ook heiligschennis trouwens, een Seiko 5 zonder dagaanduiding. :upside_down_face:

1 like

Die Tudor GMT pakt en zakt zo’n Seiko verder natuurlijk wel op alle punten.

Als je het vergelijkt met een Steinhart, is de Steinhart denk ik een betere deal voor 550 nieuw (en wellicht in de sale of preowned aanzienlijk goedkoper)…

Wel een gejat design.

Zo’n boctok is natuurlijk enorm goedkoop, al is dat een 24u wijzer en geen gmt.

Wel op tijd gekocht dus lang voor alles-is-nu-flink-duurder-geworden :wink:

2 likes

Die modellen waren best leuk

Al is het wel 1 van de meest stupiede complicaties. :grimacing: Ik ben nog net niet zo seniel dat ik niet meer weet of het dag of nacht is.

2 likes

Die boctok combineert dat met een draaibare bezel… dus kan je 2 timezones…

image

Je eet ook nog steeds het hondenvoer.

1 like

Fout. Die hebben wel een paar GMT’s, als je van Rolex knock-offs houdt, maar met standaard sellitaatje er in komen die op 650-800 Euro uit.

Zoals gezegd: Laat me een GMT van minder dan 500 Euro zien, van een a-merk, en niet één of andere jat-fabriek, en je begint de contouren van een punt te hebben.

Maar als Seiko met dit soort releases uit komt betaal ik graag mee aan die R&D.

Wel graag Europese prijzen, niet de Amerikaanse of buiten EU prijzen ohne mehrwertsteuer, he?

We hebben het hier over Europese MRSP.

Dan nog is die jatfabriek van Steinhart niet in staat om een betere deal te maken. Je gaat toch niet met een ordinaire kopie van een Rollie rond sjokken? Kom op.

2 likes

Die heb ik gehad en ging direct weer retour. Ik had meteen een “meh is dat het?” gevoel.Ik mag dus miepen… :stuck_out_tongue:

En had was de budget knaller idd. Helaas is dat voorbij. De keus ligt dan meer bij de Zwitsers voor mij. Seiko das war einmal…

Die had ik ouwe, alleen in 39mm. Besser gucken nächste mal

Denk dat Steinhart website dynamisch (of per taal?) prijzen aanpast.

en niet keramische bezel.

1 like

Hehe. Dat misschien ook. Maar goed, dat heeft die Seiko GMT ook niet.

1 like

Nee, maar het voorbeeld van @Fate_Amenable_To_Change wel :slight_smile:

1 like

Dat had ik ook gezien ja. Duur bezeltje bij Steelhard :stuck_out_tongue:

Dit ziet er goed uit! Kassa 1 aub

16 likes

Ik vind die ook leuk, hoe vaker ik 'm zie :stuck_out_tongue:

1 like

Ah… Het zit 'm niet in de maat. Ik kreeg alleen de Ceramic te zien. Ik zie nu dat ze ook met een knock-off van een Freccione uit komen omdat die dankzij de Tudor Pro weer heet is.

550 voor een complete Rolex knock off, wat zielig is, of 470 voor een Seiko GMT van eigen ontwerpers… En dan nog is het geen sub 500.

Laat me maar een GMT van een A-merk zien voor minder dan 500, die vraag staat nog fier overeind. :slight_smile:

Je zegt het zelf dus al.

Typisch gevalletje “take my damn money”, dit.

Die zou ik best op het terras/strand/zwembadgrasveld om willen!

1 like