Meer Seiko 2022 modellen!

Jammer dat die GS niet met stalen band komt!

Pff, €1250. Dan hoop ik dat er wel een betere band aan zit, dan van de vorige edities.

Ik vind die datum inderdaad ‘niet zo fraai’, op de pas geintroduceerde SPB313/315/327 zit ie zo mooi schuin tussen 4 en 5 uur, dat is veel fraaier!

En (inderdaad) jammer dat veel nieuwe Seiko inmiddels zo kostbaar zijn, dat ze niet meer ‘leuk voor erbij’ zijn, jammer.

4 likes

Vind zelf mijn oude Sumo mooier :innocent:

12 likes

Je hebt 'm nog? Dus nog steeds niet op uitgekeken, qua dat je 'm wel kwijt wil? Aan mij bijvoorbeeld? :slight_smile:

1 like

Eindelijk weer gssen met springdrives zonder power indicator.

Veel beter dan de spb143 met de lume over de minute track.

1 like

Stomme lume op drie :roll_eyes:

2 likes

Datumvenster gewoon weg. Klaar.

1 like

Nee man, datum houden, gewoon omlijsten zoals op de oude trouwe Sumo en die rare Lume pip op drie weg laten.

Dan de ISO standaard voor duikers even printen, in 100.000 exemplaren. Daar laat je iedere werknemer van Seiko even een keer zijn of haar reet mee afvegen, om vervolgens al die vodden midden in het Ginza district ritueel te verbranden.

Vokking ISO standaard. Alsof iemand het ene reet kan schelen, zeg.

2 likes

Heb jij hier last van dan?

5 likes

Zou idd tof zijn als Seiko eens een no-date Prospex duiker introduceert. Vrijwel ieder merk doet het… behalve Seiko.

1 like

Minder dan die onderbreking van de rehaut in sommige andere Seiko’s. Of de onderbreking van de minute track, godbetert.

Dus hier hebben ze het OK gedaan, al zou ik liever gewoon een ouderwetse Sumo wijzerplaat zien met een omlijst datumvenster. Dat leidt ook wat af van het feit dat de datum iets te ver naar binnen staat.

Mijn haat voor die standaard is met name uit het verneuken van de SPB14x en 15x serie voort gekomen, het moet gezegd.

Eens. Vind ik ook shit.

1 like

Wat de nieuwe Sumo betreft had ik 'm liever 250 ballen goedkoper gezien met DiaShield, maar ook met ouderwets alu bezeltje. Of een saffier bezel desnoods. Keramiek, dat vind ik doods. Al moet ik er weer bij zeggen dat dit gode zij dank mat is.

Want hoogglans, dat is

:face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

1 like

Maar nog steeds niks bekend over de time sonar modellen?

FTFY

3 likes

Ik zeker niet. Vind het netjes gedaan.

1 like

Alleen als het de rijlaarzen van een streng kijkende brunette met rijzweep en slecht humeur betreft, Henk. Da witte gij ook.

Zo lekker.

4 likes

FTFY. En dan ben ik nog niet eens over de lompe lugs, de rudimentaire finishing van de kast, de Mercedes wijzer, de vorm van de crown guards, de clowneske LexorLexor-rehaut en het feit dat ze “Het Bureau” van J. J. Voskuil op de wijzerplaat getracht hebben te printen.

:rofl:

Een moderne sub.

:rofl:

Ik moest lachen. Maar dank voor die foto, ik weet nu zowel het ontwerp als de prijs van die Sumo plots weer op waarde te schatten.

5 likes