Meer Seiko 2022 modellen!

En hoppa nog zo’n Gunbuster voor de Japanse markt

3 likes

Die heb ik vaker gehoord, maar die label hangt er idd aan als je deze kocht.
Weet jij waarom dat dan was?

Merk op dat er ook een hele mythologie rond K1 en J1 SKX horloges is geweest. Ik heb een miljoen miljard Seiko’s gehad, waaronder beide versies van de SKX, en nog nooit een spoor van verschil gevonden.

Ook ik heb er twee gekocht, splinternieuw, waar dat label niet aan hing. Schiet mij maar lek. Labels kunnen natuurlijk aan banden geknoopt worden, dus mij lijkt het logischer dat de aanwezigheid van het “5” logo op de wijzerplaat zou moeten prevaleren. Zo niet, dan geen vijfje.

Bril kopen.

image

J heeft witte text op de dial.

2 likes

Ik had het eerder over de vermeende “betere afwerking”, de “betere uitlijning”, “betere bezel actie”, “made in Japan” en al die andere mythes. Maar hee, ik had mijn wijzerplaat dan ook vervangen op de J1 007, en de dag/datum schijven, dus die staat me misschien niet meer zo helder voor de geest.

:wink:

Ik mis ze nog wel eens. Met name de 007/171 Mod.

3 likes

Je zag Seiko’s vaak in allemaal verschillende dozen komen. Toen ik de verkeerde doos kreeg bij een horloge dat ik kocht kreeg ik te horen dat ze dozen en horloges los binnen krijgen. Dus het is dan blijkbaar een beetje mix en match. :thinking: Misschien vanwege het 7s26 uurwerk dat ook in de vijfjes zit dat in sommige gevallen verkopers die tag er bij deden?

1 like

Dat zijn mythes.

Bij rolex komen de horloges en dozen ook los, alleen staat vast welke type doos moet worden uitgeleverd bij welk model. Ik denk dat dat bij Seiko ook zo is, maar niemand die t boeit.

Haha nee, ook bij Siebel niet … online een Prospex gekocht, en netjes geleverd in een Seiko 5 doosje :yawning_face:

Maar dat zou een logische verklaring kunnen zijn inderdaad @koekoek thnx. Toen ik ze kocht voor 150 euro nieuw bij die (latere) Chinese oplichters kreeg ik ze altijd met Seiko 5 tag op de band.

En het gekke is dat bij de Seiko 5 die ik bij e-global kocht dan weer geen Seiko 5 tag zat :thinking:

1 like

Beste Rexe1, Rexatus, Exer,

Vragen naar de bekende weg chef

1 like

Een soort van S&C-achtige belastingfraude? Ach, daar werd me de SKX009 niet minder leuk van.

1 like

Voor mensen met een trein fetisj :train2: :bullettrain_front:

De JDM Seiko Panda Kuroshio Adventure Train 5th Anniversary LE

12 likes

Die is echt übercool. Wat een kek ding zeg.

1 like

Wat zou die kosten ?
Ziet er goed uit.

1 like

Andere tweede taal voor de dagaanduiding?

17 likes

Mooie combinatie met de turtle kast en pijlwijzers.
Normaal vind ik de wijzers van de turtle niet mooi.

1 like

Kunnen ze er niet één ter ere van die oude NS hondekoppen maken? Een leuke knalgele versie van de “Seitona”??

1 like

Met een perpetual calendar, die in de maanden september-maart ervoor zorgt dat de tijd achterloopt. :smiley:

2 likes

Kek kleurtje deze GS

Toch wel erg gaaf

18 likes