Waarschijnlijk niet uit Nederland?
Aha
De time sonar modellen hadden een donker grijs/bruin deksel vroeger, dus dat is correct.
De nano universe limiteds hebben tegenwoordig ook vaak zo’n donker achter deksel trouwens.
Mijn vrouw en ik deelden er één. Toen nam zij er nog éen.
Overigens zijn ze hier veel beter dan die op Petrovaradin slot. Maar ook vier keer duurder.
Bier? Tja. Ik houd het deze vakantie alcoholvrij met Gin and tonics. Die zijn lekker, gezond en goed voor de lijn.
Kijk weer wat geleerd vandaag! Thanks…
Ik heb ook wel 44/45 mm’s van Seiko maar ben zelf erg gek op mijn Seiko Alpinist Mountain Glacier, die is iets van 39mm…Fijne maat inderdaad…
Shit. In het verkeerde topic gepost. Ik moet dit ook niet op een telefoon willen doen.
Excuses voor de 2021 off topic iedereen.
Wat zit er in gin?
Water, hoofdzakelijk. En wat kruiden enzo.
Kijk, @LVA was me voor, maar hij vergat twee basis-ingrediënten: een lekkere smaak en beschaving.
En deze ? Ook nog niet eerder gezien hier dacht k
2 nieuwe Presage modelletjes — SRPH93J1 And SRPH95J1
Die Noosa is prachtig!
Ik ga maar een alert op chrono24 zetten…
Ben benieuwd of ze dit/volgend jaar nog met meer 1959 Alpinists komen, met interessante wijzerplaten die NIET limited zijn.
Ik vind het best grappig, bij veel limited editions is er altijd het commentaar: ‘zo limited is het niet met een oplage van 3500 stuks!’ Totdat er een limited edition wordt uitgebracht wat een regelrechte homerun is en de 3500 stuks snel zijn uitverkocht.
Dat gezegd hebbende wil ik ook heeeeel graag een ginza, maar niet voor de bedragen waar ze nu voor gaan.
Ach, dat gezeik altijd over ‘limiteds die niet limited zijn’. In de aantallen die Seiko jaarlijks verkoopt en met (dus) de snelheid waarin dit gebeurt, is een limited van een paar duizend zo uitverkocht, dus nog steeds wel degelijk beperkt en niet heel erg lang verkrijgbaar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ‘special editions’. Daarnaast bieden heel veel grote merken hun limited modellen in relatief grote aantallen aan. Maar vooral bij Seiko lijkt dit voor sommige mensen iedere keer weer een ‘probleem’ te zijn. Ik heb totaal geen moeite met de Seiko limiteds en vind het zelfs leuk dat ze dit regelmatig doen. Zo heb je toch de kans om een enigszins bijzondere versie van een populair model te kopen. Prima, toch?!
Ik heb zelf 't liefste alles general release, zodat er geen gemekker is met kunstmatige schaarste en opgeblazen herverkoopprijzen. Begrijp me niet verkeerd, ik ga met plezier voor die witte Alpinist, maar ik had graag de optie gehad om nu nog de Ginza of de Cocktail Time Starlight voor verkoopprijs te halen.
Yup. En eerlijk gezegd, zo erg is het niet gesteld met de tweedehands prijzen van de limiteds. Zowel mijn KS als de Alpinist LE heb ik ver onder list gekocht.
Het verschilt enorm. Vooral de goedkopere (i.e. sub-1000 eurie) modellen met geweldige wijzerplaten stijgen echt enorm qua waarde op de 2ehands markt.
in sommige gevallen zijn limiteds nog maanden of meer dan een jaar later te koop.
Die was ook nog een heel stuk later te koop en met veel korting. Dat was ook wel een beetje te verwachten natuurlijk.
Seiko heeft dit jaar al vele fraaie horloges uitgebracht, voor elk wat wils,
In mijn geval is het zo van aaahhhhh die wil ik hebben en dan een paar weken later, ahhhh deze moet ik eigenlijk hebben
En het is nog maar september