Meer Seiko 2022 modellen!

Ja, het is echt een kl#temerk, wat dat betreft. Ze blijven maar leuke modellen uitbrengen. :wink: Volgens mij blijf ik de rest van m’n leven leuke Seiko’s ontdekken, die ik dan weer wil hebben. :grimacing::weary::grin:

2 likes

Dat klopt, maar ik zie dat allemaal niet als probleem.

3 likes

het is met Seiko net het perspectief wat je neemt, een limited edition van onder de 1k, of onder de 500e die 2/3k oplage heeft wordt vaak minachtend over gedaan. Ik zie het meer als een bredere keuze in hun modellen lijn. De meeste limited zijn vaak nog vrij lang beschikbaar.

Kijkend naar mezelf, heb 2 Seiko horloges, beide onder de 1k en beide limited :laughing: niet dat ik specifiek een limited wou, maar de dial had het wel mijn voorkeur. Heb een starlight die heel populair is, maar heb ook een alpinist EU edition 2021 die nu als je goed online zoekt ook nog wel bij een juwelier te vinden is :sweat_smile:

Je moet er niet meteen vanuit gaan dat een limited ook meteen heel populair gaat worden, sowieso bij sub 1k horloges, nauwelijks iets wat meer waard wordt als je het nu nieuw koopt

Mijn nieuwe limited is overal uitverkocht en nu staan er enkele online voor 3 tot 5x de list prijs. Weliswaar allemaal in het buitenland.

de prijzen op chrono voor de limited zijn naar mijn idee niet een realistische indicatie van wat een horloge waard is. ze vragen gewoon de hoofdprijs en kijken of ze die kunnen krijgen.

voorbeeldje ook met een limited die hier vandaag in het blauwe gedeelte is gekomen, toevallig kwam ik die hier gewoon tegen bij de juwelier voor list vandaag :slight_smile:

Kijk, een tank-achtig model met solar en zendergestuurd, saffier, 100m WR en slechts 7,7mm dun!
Zijn er dan géén minpunten? Toch wel, vind ik: slechts 23,9mm breed en 4 blinkertjes op de dial. (damesmodel).
Seiko Lukia SSVW202.
Zoiets in 28 of 32mm: I like!

1 like

Ik gooi er nog een Presage bij, de SSA453 (SARY213) had ik nog niet gezien, of overheen gekeken
Mooie kleurzetting

1 like

Een resem Solar modelletjes:
SBXC117

SBXC119

SBXC121

SBXC123

SBXY049

SBXY051

SPXY053

SBXY055

voor elk wat wils zeg maar

3 likes

En nog een mooie sneeuwpret GS
Grand Seiko ‘Snowscape’ Hi-Beat 44GS SLGH013

11 likes

Met speciaal staal en een onprettig prijskaartje….

Mooi model (SSA453)! Begrijp alleen niet dat deze (en eerdere kleurstellingen uit de serie) niet worden geleverd met saffierglas en keramische bezel (toch?). Helemaal voor de prijs van 590,- (!). Wat maakt dit model verder zo speciaal dat het de prijs rechtvaardigt tov bijvoorbeeld een Prospex die dit rond dezelfde prijsklasse wel heeft? Alleen de open wijzerplaat? Overweeg hem wel obv de looks, maar de specs maken me aan het twijfelen.

Dies wel leuk :smiley:

Prachtding! Ik vind dit soort modellen toch steeds aantrekkelijker worden. GS überhaupt ligt ver buiten beschikbaar- én wenselijk budget, maar een knappe Seiko in deze stijl zou misschien wel eens leuk zijn. Als meer chique tegenhanger van m’n MM200…

Tja, dat heb ik vaker met Seiko, qua looks helemaal goed, maar niet qua specs of qua prijs, horlogeband is ook nog synthetisch zie ik nu

‘Open heart’ is niet mijn ding. Voor de rest vind ik de 60s modelserie wel mooi.

Toffe foto’s! Kroatie ?

1 like

Bijna. Slovenië. Specifiek deze: Bled. Mooie omgeving hoor, in de bergen.

Ik moet wel zeggen dat toerisme in het voormalig Yoegoslavië bijna overal Disney achtige proporties aanneemt, behalve in Servië, dat kneutert nog in oude, arme stijl voort. Daar is dan weer nauwelijks fatsoenlijk eten te vinden, tenzij je van varkensvlees met spek in gerookte bacon met een bijgerecht van ham gewikkeld in gerookte kip wilt.

Volgend jaar Sicilië of Corsica.

3 likes

Dat klinkt erg lekker moet ik zeggen :grin:

1 like

Het punt was meer dat ik ook wel een stukje vlees lust, maar dat ze er in Servië wel heel erg ver mee gaan. Neem geen vegetariërs mee als je die kant op gaat.

1 like

Montenegro al geprobeerd? Tivat vermijden

1 like