Dat is iets meer dan 2 uur rijden, net te veel toch
Vindbaarheid is een beetje een probleem met alle horloges uit de “middenklasse”, zo wat meer dan 1000 maar nog ver van 5000 euro…
Grand Seiko Heritage Collection Wako 75 years limited model
SBGE289
wijzerplaat is “Misorairo”, een rustgevende avondlucht in aanloop naar de herfst
de wijzers zijn dan passend in roze goud om de schijn van een zwak herfstzonnetje op t wekken
Zijn er eigenlijk mensen die oprecht fan zijn van open heart wijzerplaten? Ik merk bij mijzelf dat ik het meestal de balans van het design ironisch genoeg vind verstoren. Plus met sommige wijzerplaten van Seiko (zoals die lim. ed. Ginza), vind ik het alleen maar nog storender.
Een tourbillon kan ik nog enigszins waarderen, maar die zitten meestal ook op de 6 uurs positie en daarom wat meer balans. Maar die op de 10 uurs lijkt eerder een afterthought qua design.
Ook omwille van het ontbreken van de monopusher chronograaf uurwerken. Hoe cool is dat? Je draait de bezel naar de minutenwijzer, drukt op de knop en je kunt 60 minuten timen.
Die hele style 60 serie is ene grote gemiste kans.
The Crown Chronograph was a rather surprising model, with a monopusher style and a dial with no sub-counters, only displaying the elapsed seconds centrally. This 38mm steel watch featured a blackened rotating bezel and, to measure intervals of more than one minute, the wearer first had to rotate the bezel to point the 12 o’clock triangle in front of the minute hand.
Weet je dat zeker? Althans, ik had het over de hierboven beschreven monopusher chronograaf die cool was, dat ding uit 64.
Ik weet dat de moderne iteraties geen draaiende bezel hebben.