Meer Seiko 2022 modellen!

Prima merk voor water-/zeil-/buiten-/extremesportskleding. Maar niet het meest spannende. :grin:
https://www.hellyhansen.com/journal/the-origin-of-helly-hansen

En dat geldt, wat mij betreft, ook voor hierboven afgebeeld horloge. De logo’s voegen voor mij echt niets toe. Doen eerder afbreuk aan dit model.

1 like

Vind het op zich wel mooie kleurstelling. Logo stoort mij niet. Dat lume plot gefrutsel op 3 uur echter :grimacing:

1 like

Bouman in Culemborg heeft er liggen.

Dat is iets meer dan 2 uur rijden, net te veel toch :grin:
Vindbaarheid is een beetje een probleem met alle horloges uit de “middenklasse”, zo wat meer dan 1000 maar nog ver van 5000 euro…

Wel de moeite hoor.
Bouman is meer dan een dealer.
Heel veel Seiko in huis.

Ik gooi er nog een GS tussen

Grand Seiko Heritage Collection Wako 75 years limited model
SBGE289
wijzerplaat is “Misorairo”, een rustgevende avondlucht in aanloop naar de herfst
de wijzers zijn dan passend in roze goud om de schijn van een zwak herfstzonnetje op t wekken

8 likes

Ok, interessant om weten! Als ik om god weet welke reden toch daar eens in de buurt kom, ga ik er langs :+1:

8 likes

Oeh, die heeft een tamelijk hoog “want one” gehalte!

Zwarte en gunmetal kasten enzo doen het niet voor mij maar die onderste is wel fraai. Welk model is dit?

Het is zo’n, eh, Presage Style 60s. De modelnummers staan op Monochrome, hierboven.

1 like

Zijn er eigenlijk mensen die oprecht fan zijn van open heart wijzerplaten? Ik merk bij mijzelf dat ik het meestal de balans van het design ironisch genoeg vind verstoren. Plus met sommige wijzerplaten van Seiko (zoals die lim. ed. Ginza), vind ik het alleen maar nog storender.

2 likes

Hier in huis in ieder geval niet. Ik haat open hartjes, ook als er een tourbillon onder zit.

58400640

1 like

:wink:

Een tourbillon kan ik nog enigszins waarderen, maar die zitten meestal ook op de 6 uurs positie en daarom wat meer balans. Maar die op de 10 uurs lijkt eerder een afterthought qua design.

Leuke look maar ik las dat ze een vaste bezel hebben en een waterbestendigheid van slechts 50atm. En Seiko blijft “volharden” in hardlex :roll_eyes:

Ik zeg een gemiste kans.

Ook omwille van het ontbreken van de monopusher chronograaf uurwerken. Hoe cool is dat? Je draait de bezel naar de minutenwijzer, drukt op de knop en je kunt 60 minuten timen.

Die hele style 60 serie is ene grote gemiste kans.

1 like

De bezels van deze modellen zijn niet draaibaar :grimacing:

1 like

Uit het artikel:

The Crown Chronograph was a rather surprising model, with a monopusher style and a dial with no sub-counters, only displaying the elapsed seconds centrally. This 38mm steel watch featured a blackened rotating bezel and, to measure intervals of more than one minute, the wearer first had to rotate the bezel to point the 12 o’clock triangle in front of the minute hand.

Weet je dat zeker? Althans, ik had het over de hierboven beschreven monopusher chronograaf die cool was, dat ding uit 64.

Ik weet dat de moderne iteraties geen draaiende bezel hebben.

Ja die hebben wel een draaibare bezel, de spb127 en verwanten ook. Maar deze nieuwe modellen niet.

So sad

1 like