Meer Seiko 2022 modellen!

Twee van je foto’s zijn niet doorgekomen, maar die geel / goud combo is verbazingwekkend mooi. Normaal ben ik niet van het geel, maar deze heeft een mooie hoeveelheid rood in de mix, waardoor het warm geel wordt. :+1:

40mm groot bij 13mm dik en dan met 22mm lugs. Mijn hemel, wat een kutmaat. Da’s vele malen naarder dan de ouderwetse 37 x 11mm van een SNK809K2.

Die laatste bestel je voor 88 ballen bij CreationWatches op een NATO. Dan heb je een draagbaar horloge. Wel jammer van de WR.

Maar goed, deze nieuwe versie is niet overtuigend. Sorry.

Op de render lijkt de case brushed, maar helaas…die renders van Seiko ook altijd

3 likes

:frowning_face: …en ik was nog niet eens uitgehuild over dat datum venster in dat nieuwe alpinistje…

Joetjoeb en Reddit staat vol met mensen die er gewoon mee zwemmen… aan die gedachte klamp ik mij dan maar weer vast. Voor wat het waard is…

1 like

Dat is lang zo erg niet als die 13mm dikte. En die Alpinist is nog 200m WR, dus da’s een soort van OK. Maar dat ze Seiko 5jes met een 4r35 uurwerkje gewoon 13mm dik moeten maken terwijl exact dezelfde bigmil met een 7s26 uurwerkje 10 a 11mm dik was…

Belachelijk. Ik weet niet wat voor crack ze roken bij Seiko, maar ik vind deze nieuwe field horloges gewoon niet mooi van maat. De Alpinist is tot daar aan toe, die was altijd koddig.

2 likes

Mocht iemand op zoek gaan naar de JDM versie… Sbdy115 en sbdy117

Meerwaarde JDM? Geen idee, in ieder geval kanji dagaanduiding bij de monster

1 like

Mwah, geen fan van geblokte dials. Alsof je naar een soort Belgische wafel zit te kijken.

Overigens heeft seiko vaak leuke specials en limiteds met die turtle.
Het is dat ik model iets te groot vind. Was destijds de reden om de padi weg te doen.

6 likes

4R35 maakt die 2mm meer dan goed wat mij betreft. Ik ga echt geen non-hacking movement kopen anno 2022.

Ai, pinguïns… Dat is wel even zoetere koek dan een kroontje op de dial!!
Brengen deze “specials” nou nog iets in het laatje voor betrokken doelen, of is er geen liefdadigheid mee gemoeid? Zou wel mooi zijn namelijk. Doet/deed Oris niet zoiets?

Waarom is hacking zo belangrijk voor je? Oprechte vraag.

1 like

Wat ik begrijp gaat een bijdrage naar aantal goede doelen.

Oris heeft in ieder geval die aquis met zwerfplastic dials.

1 like

Ik denk dat het voor iedereen anders is maar ik vind het fijn om een horloge precies goed te zetten wanneer ik m ‘s ochtends aantrek. Handwinding gebruik ik ook, de vier auto’s die ik heb wind ik meestal ‘s ochtends en ‘s avonds op. En als ik het een paar dagen niet lukt wil ik ze makkelijk en precies weer goed zetten. WR is ook zo iets, een horloge met 30m (of minder) zou voor mij ook een afknapper zijn.

1 like

Was deze hier al voorbij gekomen? Ik vind de datum op half vijf beter dan de lume pip naast de datum op 3.

10 likes

Ik vind hem mooi maar als dit een no-date was dan was hij geweldig.

4 likes

Als Seiko die datums nu eens wegjorist dan hebben ze toppers in dat segment!

4 likes

Ik dacht mijn nieuwe 2022-duiker gevonden te hebben. Prachtig horloge.

Bij het zien van de prijs realiseerde ik me pas hoe diep ik ervoor in mijn portemonnee zou moeten duiken.

Wat een prijs: behalve het uurwerk zie ik er dat niet aan af.

1 like

Voor het uurwerk ook een gekke prijs hoor :innocent:

1 like

Benieuwd waarmee ze komen! :grin: :ok_hand:

4 likes

Ik had laatst bij een GS meeting één van de duurdere SLA’s in de hand. De Uemura. Nu heb ik zelf de goedkopere SPB153, wat een fantastisch horloge is. Maar toch, in het handje… Alles is zo strak en compact aan die SLA versie, da’s toch andere koek. Als je 'm geblinddoekt zou geven zou ik het verschil voelen, op één of andere manier.

Nu weet ik niet hoe deze gaat zijn, maar ik heb mijn mening bijgesteld. Zeker ook na het kopen van de King Seiko limited van vorig jaar. Alles is net even beter aan dure Seiko. :slight_smile:

6 likes

Ik denk een horloge.

Ik zie geen lume, dus het is niet de wederopstanding van de SARB. :slight_smile: Maar dauphine wijzers op een sunburst plaat met opgelegd Seiko logo… Dat kan een hele rits horloges zijn, van Presage cocktail achtige dingen tot SARX/Brightz achtige dingen tot KS en GS aan toe. :slight_smile:

1 like