Meer Seiko 2022 modellen!

deze 2 hadden we nog niet gezien toch ?
links deSport Collection Grand Seiko Chronograph 15th Anniversary Limited Edition: SBGC247
rechts de Sport Collection Grand Seiko GMT 20th Anniversary Limited Edition: SBGE275

Lumibrite

de chrono komt volgende maand -moet je wel 11.000€ voor neertellen- en de GMT is voor in maart en zal zo’n 7300€ kosten

4 likes

Een 4402 reissue na de 44 van vorig jaar (en maken ze dezelfde fout als bij de SLA017)

Nu behoor ik ook niet tot de doelgroep met deze bedragen, maar ik kan ze niet mooi vinden. Ik zie hier geen grammar of design maar meer een cocktail van meerdere modellen.
En wat een enorm grote pushers op de linkse!

die pushers zijn

1 like

Met een SLA017J1 en SLA025J1 kan ik mij daar helemaal in vinden. Beiden zijn geen goedkope horloges en misschien wel veel te duur…maar komt die gedachte niet omdat we met zijn allen denken dat een Seiko ‘goedkoop’ moet zijn :thinking:

5 likes

Hier heten ze de:
SLA055J1 €4.600,00 totaal 1.300x.
SLA057J1 €4.600,00 totaal 600x.

1 like

Dit vind ik dan zelf een betere oplossing voor die datum dan die gekke halve lume barretjes.

Ter info; die zijn veelal later toegevoegd i.v.m. ISO normering.

1 like

Dat klopt, maar het is er niet mooier op geworden

1 like

Nee maar dat is een datumaanduiding ook zelden :roll_eyes:

1 like

Laat ISO de pleuris krijgen, zou ik tegen Seiko willen zeggen. Omega doet nu METAS, Seiko is vast in staat een standaard te verzinnen die niet elke moderne duiker verneukt. :rofl:

1 like

Orient heeft met de nieuwe Kamasu de ISO normen ook laten vallen. Ik zou ook snel gekozen hebben.

Nou, nou. Ik trek me weinig van ISO aan maar het kwaad met een datumvenster is al snel geschied dus van dat stukje lume houdt mij dan ook niet echt meer tegen :wink:

Hebben ze nu bij Orient al solide eindstukken of nog steeds niet?

:clap:

En dat is? Te lage # ?

Waarom zouden ze? Past bij t prijspunt

1 like

Ik betaal met liefde wat meer voor zaken als saffier en solide eindstukken, als je dit achteraf moet regelen wordt het prijspunt een pijnpunt.

Ik ook… maar dan verkopen ze hun horloges van 400+ niet meer

Ik weet niet of dat wel klopt, in bulk gekocht zijn saffieren glaasjes en solide eindstukken echt niet zo’n kostenverhogende factor. Wel een verkopende, lijkt mij.

Maar goed, het ging over Seiko :innocent:

Idee is dat er een reden moet zijn voor een klant om een duurder horloge te kopen.

Natuurlijk kunnen fabrikanten die upgrades doen voor een kleine meerprijs… maar dan verkoop je de duurdere niet meer met juist saffierglas en een iets beter movement.

2 likes

klopt

Dacht ik ook tot een paar weken geleden :heart_eyes:

3 likes