Meer Seiko 2022 modellen!

Ik behoor zeker tot de GS doelgroep, maar

De chronograaf. Asymmetrisch logo. Twee registers vlak boven elkaar, een derde register waar we de functie niet van zien met het woord spring drive in het midden, dan nog een power reserve meter en dan een stel chrono pushers ter grootte van een beschuitrol, gekoppeld aan nog een GMT wijzer en een reliëf op de plaat?

Oooh biyotch puh-lease.

Het is te veel, te druk en gewoon naar. Zeker met die vijf-link bracelet, waardoor het nog drukker wordt.

Even zien. Datum op vier uur is nergens voor nodig. Die had gewoon op drie gekund. De power reserve op negen, of toch acht? Ook nergens voor nodig. Dat had de chronograaf tenminste nog op de traditionele plaats voor de power reserve gezet, maar die is hier plompverloren. Er is echt geen enkele balans op dit horloge. Wijzers? Mooi. GMT bezel in wit en blauw? Prima.

Maar doe de datum op drie en dan de power reserve niet of op de traditionele plaats.

Ik vind het geen goede ontwerpen. Wel mooie kleuren.

1 like

Hu wat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nieuwe Presage Limited Editions

1 like

Ik reken de nieuwe Presage horloges bij de mooiere Seiko ontwerpen, maar naar mijn persoonlijke smaak deze Halliburton heeft wel een spuuglelijke dial vind ik,
het kan nog erger natuurlijk

2 likes

Die dial is ook mijn kop thee niet, maar zo’n muur kan ik wel waarderen :rofl:

1 like

Niet in een nieuwbouw huis hè :scream:

Nee natuurlijk niet. Reissues doe ik ook in principe niet aan he :stuck_out_tongue:

Heb ik t ff niet over die SLA017

1 like

ben benieuwd
Ik gok dat het een King Seiko wordt

2 likes

Seiko Star Bar Houjou SARY208 / SRPH78J1 op bruine kalfsleren band met foldover clasp, gelimiteerd op 5.500 stuks. Diameter 40.5, 11.8 mm hoog. Meer specs Monochrome Watches en SeiyaJapan.

Beetje een variatie op mijn SRPC99J1 / SARY109 “Godfingaz”:

8 likes

Haha, dat is ook het eerste wat ik dacht.

Allebei supercool.

Ik ben benieuwd. Het zou super cool zijn als de de King Seiko lijn wat meer liefde gaven of gewoon tot leven wekten. Plaatje voor de sfeer:

Voor wie meer wil weten over de geschiedenis van Grand Seiko en Seiko Grand Quartz, ik vond dit erg cool om te lezen:

Blijkbaar doet (Grand / King) Seiko al sinds vele, vele jaren dingen met textured dials. Langer dan ik vermoedde, in ieder geval.

7 likes

Ik vind die gmt met witte dial wel gaaf maar niet voor een prijs van € 1.600. :flushed:

Ik ben volledig met je eens qua prijs.
Ik vind ze echt niet slecht uitzien.

Ben dan ook een beetje teveel een Seiko fanboy :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar kan de prijs niet verantwoorden met wat je daadwerkelijk gaat krijgen… :thinking:

1 like

Waar vindt jij nog een True-GMT voor minder dan 1600 Euro? Want wat ik begrijp is dat dit geen Traveler’s GMT is zoals die Soprod in die Baltic van me. En die kostte ook al 1150 ballen. :slight_smile:

Ik heb hier nog eens over nagedacht…

Alles wat rond de 800-1200 Euro over de toonbank gaat lijkt inderdaad een traveler’s GMT te zijn waarbij de GMT wijzer verzet wordt om de nieuwe locale tijd aan te geven op de plaats van bestemming. Dat zijn vaak afgeleiden van de ETA 2893-2 uurwerken, zo ook de Soprod in mijn Baltic. Daarbij is de datum ook zeker niet aan de GMT wijzer gekoppeld.

Ik kan me voor minder dan 2500 ballen (GS quartz) even geen true GMT voor de geest halen waarbij je de uurwijzer verzet om de nieuwe tijd aan te geven terwijl het werk doorloopt. Behalve deze Seiko’s. Waarbij uiteraard de datum verspringt met het verzetten van de uurwijzer.

Als we even los laten dat ik Halliburton een nare naam vind die ik associeer met het roofzuchtige en bijzonder nare Amerikaanse energie-bedrijf, en als we even negeren dat ik die wijzerplaten ook echt niet mooi vind, dan blijft het voor het prijs-punt toch een meer dan prima horloge? We hebben AR coated saffier, waterdichtheid, True GMT en een geharde kast voor rond de 1500.

Het enige wat ik tegen de Presage Sharp Edge GMT’s in kan brengen is de maat. Want 42x14x50mm is gewoon te groot, te dik en te lang.

2 likes

Een alternatief kan nog zijn een gebruikte Omega Seamaster GMT. Die zijn wel te vinden voor onder de €3k. Al zie ik nu snel even dat waar vorig jaar die goed te vinden waren tussen de 2 en 2,5K, dat nu alweer wat hoger ligt. Die hebben geloof ik nog steeds een op een ETA gebaseerd uurwerk, maar wel met een true GMT functie erop (de 1128). Met 41mm een stukje kleiner.

1 like

Da’s nou exact wat ik hoopte te illustreren: Een True-GMT voor 1500 in de presage lijn is daarmee ook direct één van de meest betaalbare die je in de markt gaat vinden. Deze sharp edges zijn niet goedkoop als je het als een mall-watch wilt zien, maar zeker niet duurder dan ze zouden moeten zijn voor wat je krijgt.

3 likes

Precies dit.

1 like

Nou begint het er meer en meer op te lijken dat er een King Seiko aan zit te komen

4 likes

De zwarte uitvoering vind ik dan weer wat mooier