Halverwege januari heb ik een Seiko Premiertje er bij gekocht die ik had laten zien. Niet enorm duur, het kon er wel weer af.
Vlak daarna zag ik een Omega Speedmaster Appollo 11, prachtig ding en ik wil al erg lang een een echte Speedmaster. Ik had eerder een Reduced, dat was toch net te klein vond ik. Affijn, goede prijs, maar toch een aanslag op de financiën. Ik heb het maar gedaan, erg blij mee, foto’s volgen.
Dat zou genoeg moeten zijn om even niks meer te kopen, zo hard komt het ook weer niet bij me binnen. Maar toen zag ik gisteren op ons verkoopforum een Citizen Meccanico in goede staat voor een volgens mij goede prijs. Stond ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Toch maar gedaan…
Ik ben nog niet eens zo lang bezig met horloges. Ik ben meteen lid geworden van het forum en mag nog niet verkopen, dat zegt wel wat. Maar mn collectie is ondertussen al wel gegroeid naar een 12 horloges variërend van een paar honderd tot bijna 2000 euro. Als dit zo door gaat moet ik gaan bezuinigen op voedsel en moet ik verhuizen (ivm ruimte of omdat mn vriendin me er uit zet). Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?
Het kopen van veel horloges in de beginfase van de hobby is iets wat je veel terugziet op dit forum en had ik zelf het eerste jaar ook behoorlijk ‘last’ van. Opzich ook wel begrijpelijk daar dit helpt om een specifieke voorkeur te ontwikkelen waardoor er vervolgens vaak een bepaalde focus en meer rust in het aankoopgedrag ontstaat. Zolang je een beetje bij de courante merken blijft zal de financiele impact beperkt zijn als je ze straks weer flippert op het verkoop gedeelte van deze site zodra je toegang hebt, een halfjaar is immers zo voorbij.
Vooralsnog verwacht ik alles wel te kunnen
verkopen voor ongeveer dezelfde prijs Dat
gebruik ik dan ook vaak als excuus.
Volgens mij zijn er meer lieden die dit als argument gebruiken als het thuis ter sprake komt…
In mijn optiek kost het alleen maar geld, tenzij je een geweldige neus hebt voor koopjes.
Helaas heb ik die neus niet.
Vooralsnog verwacht ik alles wel te kunnen
verkopen voor ongeveer dezelfde prijs Dat
gebruik ik dan ook vaak als excuus.
Volgens mij zijn er meer lieden die dit als
argument gebruiken als het thuis ter sprake
komt…
In mijn optiek kost het alleen maar geld, tenzij
je een geweldige neus hebt voor koopjes.
Helaas heb ik die neus niet.
Erg bekend ‘probleem’. Sinds een half jaar ben ik me meer gaan verdiepen in horloges en inmiddels in dat half jaar 7 exemplaren aangeschaft.
Probeer het daar voorlopig even bij te houden…
Ik verkoop ook niks en er komt alleen maar bij. Diegene die ik zou verkopen zijn ook niet zoveel waard, dus is ook de moeite niet.
Maar beheersing is er nu wel enigszins. Op een gegeven moment wil ik ergens voor gaan en daar zullen dan andere dingen voor moeten blijven liggen. Soms best moeilijk, maar ik probeer het.
Zoek een andere hobby waar je finaniëel op kan
leeglopen, dan blijft er niks over voor horloges.
(Gitaarspelen bijvoorbeeld. :))
Hahaha Bert, wat ik allemaal al wel niet aan gitaren heb uitgegeven Het is al weer jaren terug dat ik er zo mee bezig was en ik kan me voorstellen dat het je niet bij staat, maar toen had ik om de 2 maanden een nieuwe gitaar. Al verkocht ik ook wel heftig om het te kunnen financieren
Halverwege januari heb ik een Seiko Premiertje er
bij gekocht die ik had laten zien. Niet enorm
duur, het kon er wel weer af.
Vlak daarna zag ik een Omega Speedmaster Appollo
11, prachtig ding en ik wil al erg lang een een
echte Speedmaster. Ik had eerder een Reduced, dat
was toch net te klein vond ik. Affijn, goede
prijs, maar toch een aanslag op de financiën. Ik
heb het maar gedaan, erg blij mee, foto’s volgen.
Dat zou genoeg moeten zijn om even niks meer te
kopen, zo hard komt het ook weer niet bij me
binnen. Maar toen zag ik gisteren op ons
verkoopforum een Citizen Meccanico in goede staat
voor een volgens mij goede prijs. Stond ook al een
tijdje op mijn verlanglijstje. Toch maar
gedaan…
Ik ben nog niet eens zo lang bezig met horloges.
Ik ben meteen lid geworden van het forum en mag
nog niet verkopen, dat zegt wel wat. Maar mn
collectie is ondertussen al wel gegroeid naar een
12 horloges variërend van een paar honderd tot
bijna 2000 euro. Als dit zo door gaat moet ik gaan
bezuinigen op voedsel en moet ik verhuizen (ivm
ruimte of omdat mn vriendin me er uit zet). Hoe
kan ik hier het beste mee om gaan?
Bekend probleem. Ben nu aan het uitdunnen, maar eigenlijk ook om weer iets te kunnen kopen wat ‘hoger op de ladder staat’. Maar dit is in ieder geval een eerste stap: eerst dingen eruit (afscheid kunnen nemen) voordat er wat nieuws inkomt. Daarnaast probeer ik me aan te leren het bij te betalen bedrag eerst bij elkaar te sparen en het niet van de spaarrekening te halen. Tja, zo moet je toch voor jezelf wat manieren vinden om het acceptabel te houden.
Het is een bekend probleem en met hier rondhangen wordt het niet beter. Maar goed, zelfbeheersing moet kunnen. In 2012 maar enkele horloges gekocht. Gisteren mijn laatste horlogegerelateerde aankoop gedaan, een Omega mesh voor een van mijn Omega’s. Nu is de koek op, eerst maar eens flink gaan uitfactureren en als we in Juli naar Frankrijk gaan zal ik daar eens wat gaan zoeken. De collectie is nu ook vrij compleet inmiddels. 7 Omega’s en een stuk of 6 Seiko’s.
Wel ga ik wat tijd steken in het sleutelen aan een horloge. Heb nog een mooie Rado, maar daarvoor eerst wat oefenen op goedkopere modellen.
2011 bedoel je neem ik aan? Of vind je enkele horloges in een dikke maand zelfbeheersing, dan ben je erger dan ik
Ik moet wel toegeven dat het forum ook niet helpt Als je maar lang genoeg hier rond hangt ga je het bijna normaal vinden dat een horloge 2k+ kost, en zie je een Speedmaster als een middenklassertje…
Ik ben ook nog niet zolang bezig en inderdaad in het begin koop je wat meer. Ik vind vintage Omega’s mooi. Wel heb ik tot nu toe het geluk gehad dat ik voor een klein bedrag tot 2x toe een Seamaster heb kunnen kopen. 1 ga ik morgen ophalen en 1 breng ik gelijk weg. De eerste aanschaf is dan goedkoop maar reparatie/restauratie komen er bij. Het voordeel is wel dat je de kosten kunt spreiden, dat is iets dat ik wel in de gaten probeer te houden. Foto’s van de Seamaster die ik morgen ga halen volgen.
Nee, het gaat inderdaad om 2012 (td). Van mijnkoopstop tot eind maart is niet veel gekomen, maar zo lopen die dingen nu eenmaal. Maar van Omega heb ik nu een handopwinder, een electriche F300, twee quartzen (waarvan een het niet doet) en de rest zijn automaten. De set is dus compleet. Alleen voor een goedkope speedsonic (onder de duizend) wil ik nog een uitzondering maken, maar ik ga niet meer zoeken.
Wij boffen maar dat onze objecten zo klein zijn… Mijn vriend verzamelt en repareert knopaccordeons als hobby. De goedkoopste zijn 1000 Euro en de duurste 5000. Hij heeft er momenteel 22 en een kamer staat er vol mee. Hij kan van geen afscheid nemen…