Meerdere horloges ineens…

Wel eens zeer kort na elkaar.

Doe ik niet meer omdat er de lol er voor mij dan een beetje af gaat.

Er zijn uitzonderingen natuurlijk.

Ik heb jaren geleden een hele collectie de deur uitgedaan om opnieuw te beginnen.

Toen heb ik er een paar kort na elkaar gekocht.

1 like

Jazeker, toen ik net een verslaving voor horloges aan t ontwikkelen was en nog de illusie had dat een complete verzameling bestond.

Ik kocht dus een duiker, dresser, etc in een week tijd waar ik vrijwel niets mee deed. Weggegooid geld? Nahhh was gewoon onderdeel van de horlogereis. Zou ik t nu weer zo doen? Zeker niet.

1 like

Een collectie horloges is nooit compleet. Dus hoe je dat ‘ineens’ kan doen is mij een raadsel. Beter is het om er eens een nachtje over te slapen voordat je op de koop button drukt.

1 like

Njet

Een collectie is nooit compleet… hebben jullie wel gelijk in.
Is eerder een kwestie van ‘krabben wanneer het jeukt’ :smirk:

2 likes

Jip. Citizen NY00XX doen dit met je. De laatste 3 kocht ik in een keer.

8 likes

Nee, niet in één keer. Wel vier horloges binnen voor mij korte tijd. Zou ik niet snel weer doen. Beter om van een NA wat bewuster en langer te genieten

1 like

2 tegelijk en 2 weken erna weer 1 :thinking: voelde goed de eerste tijd maar daarna begon het weer te jeuken :grinning_face_with_smiling_eyes:

In mijn dromen wel :joy:

1 like

Nee. Maar ik heb ook geen collectiedoel of überhaubt bewust aan iets ‘gewerkt’, met mijn bescheiden collectie. Ik heb, tot nu toe, altijd gewoon gekocht wat ik leuk en mooi vond. Dit jaar, voor mijn doen, wel vrij veel horloges gekocht: 4.

Maar ben wel benieuwd waar deze vraag uit voortkomt, @Kaneda. Heb jij dit zelf wel aan de hand gehad? Vertel! :smile:

1 like

In 2020 mocht ik in oktober mijn Rolex sea-dweller ophalen en 3 weken laten mijn Explorer 2. Voor de rest nooit meerdere horloges teglijk afgenomen :slight_smile:

Nee nooit gedaan

Nice!
ik heb er 2 in m’n (Citizen only) collectie maar er komen er nog meer…
ik begrijp het :grinning:

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/vierdubbele-na/407999/29

Ja, maar zoals hierboven al wordt benoemd is een collectie nooit compleet!

Gister toevallig nog een flinke slag geslagen in het compleet maken van mijn ‘MoonSwatch collectie’.

Echter de wens en term collectie is voor iedereen denk ik weer anders denk ik qua inhoud en feeling.
Voor mij persoonlijk gaat het om horloges vanuit een bepaald jaartal waar ik een connectie mee heb; geboortejaar kinderen, mijn eigen geboortejaar, dat van mijn ouders, enzovoorts.

v.w.b. bijvoorbeeld de MoonSwatches; die wil ik alle 11 hebben, aangevuld met een echte Moonwatch uit 2021. Mooie box zoeken waar er 12 in kunnen en die vervolgens een soort ‘Space / NASA’ thema geven voor de juiste vide. Dan is dat deel van de collectie wel “compleet” voor mij.

Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak.

1 like

Niet in één koop, wel op één dag twee items toegevoegd aan de verzameling. Als beginner kan het hard gaan. Merk dat de aankoopsnelheid - gelukkig! - afvlakt. Hoewel er nog iets in bestelling staat. Herstel, twee ‘ietsen’ in bestelling :thinking: :face_with_hand_over_mouth: :shushing_face:.

Ik probeer dat nog steeds regelmatig, maar iedere keer als ik vraag om een Sub, Seadweller en een OP wordt ik weer mijn favoriete AD uitgezet :slight_smile:

Nou, als ik dit zo lees dan kan ik zeggen dat ik toch niet zo gek ben als ik dacht :stuck_out_tongue:

Ik had mezelf voorgenomen om op korte termijn maximum drie horloges aan te schaffen voor een ‘starterscollectie’, maar wellicht worden dat er toch iets meer (= lees vier of zelfs vijf :blush: ).
Sowieso gaat het bij mij niet om stukken die duizenden euro’s kosten ; vóór ik mijn eerste horloge kocht, overwoog ik zelfs exemplaren als de Longines UltraChron en Spirit Titanium, die toch richting de 4K euro gaan.

Voor dat bedrag was het dan bij één horloge gebleven, maar met mijn recente aankopen heb ik toch gemerkt dat je geen fortuin hoeft te spenderen om een horloge van hoge kwaliteit te hebben.
Ik wil graag verschillende types horloges, dus in mijn geval niet nog een diver en niet nog een field watch.
Een sports en een casual/smart staan nog op de ‘bucket list’ en ik twijfel ook nog of ik het bij de meer ‘neutrale en tijdloze’ kleuren zal houden (zwart, wit, grijs) of als ik toch de kleurrijke toer op ga.
Heb mezelf erop betrapt dat ik bepaalde horloges bekijk, met een mooi gekleurde wijzerplaat en/of accenten, waar ik meteen weg van ben, maar als ik het dan een dagje laat bezinken, die dan plots maar ‘meh’ blijken te zijn.
Anderzijds heb ik met zwart, wit of grijs altijd een gevoel van klasse, chic en altijd trendy m.a.w. tijdloos dus. En ik heb het gewoon over de wijzerplaat, niet over de bandjes natuurlijk…

In elk geval, er is de voorbije weken een wereld voor mij opengegaan en ik ben er niet meer van weg te slaan :smiley:

3 likes